מחשבות על תגמול ובונוסים…

תגמול עובדים בארגון

השבוע התנהל דיון סוער אצל אחד מלקוחותיי

ומעשה שהיה כך היה…
המנכ"ל בעלים של חברה לא קטנה בכלל, פוסע בחיוך למשרד ביום ראשון בבוקר בצפייה לתחילת שבוע מוצלח
ואז נגש אליו אחד העובדים הבכירים שלו אומר לו את המשפט שאף אחד לא אוהב לשמוע (לא רק בעבודה ) "אנחנו צריכים לדבר"

הלקוח שלי מפנה זמן (שכמנכ"ל ממש אין לו) ויושב איתו לשיחה
במהלך השיחה הוא מגלה באופן לא מפתיע ש… מדובר בבקשה להעלאה בשכר.

ולא סתם העלאה אלא בקשה לבונוס. מהמכירות

הלקוח שלי מאוד מעריך את העובד המדובר אבל בונוס?
יש לו יופי של משכורת הוא אומר לי, והרבה פעמים אני משבח אותו בפומבי וטופח לו על שכם. זה לא מספיק?
אז זהו. שלפעמים זה לא מספיק.
עמלה על מה שואל אותי הלקוח שלי? שאלה טובה אני עונה!

מי שכבר ניסה יודע כי בניית מערך תגמול לעובדים ובייחוד לבכירים אינו פשוט…
ונכון יש תאוריות מגוונות ושונות על נושא תגמול בארגון ועד כמה בונוסים/עמלות אכן מניעים לפעולה.
אבל פעמים רבות ודווקא בתחום המכירות יעילותם של הבונוס או העמלה עשויה להיות משמעותית
למעשה, ישנם שני נושאים מרכזיים שמעניינים כמעט את כל המעסיקים – גביה ורווחיות
כי הרי למכור בלי להביא את הכסף "הביתה" זה פשוט
וגם למכור במחיר נמוך שלא ישאיר רווחיות מספקת לחברה זו אינה חוכמה גדולה
כמעסיקים, עלינו לשאוף להתאים עד כמה שניתן את האינטרסים של העובדים (בכירים כזוטרים) לאינטרסים של החברה
החברה ככזו רוצה למכור ברווח מקסימלי ושהכסף "יגיע הביתה" (כלומר יגבה) כמה שיותר מהר

אם נחבר את הבונוסים לשני הפקטורים הללו תיווצר זהות אינטרסים שתצעיד את הארגון והעובד לאותו כיוון
כי אחרי הכול כל מעסיק ישמח לשלם עמלה על כסף חדש , קרי על מכירה רווחית כשהכסף כבר שוכב לו בטוחות בבנק…
כך שללקוחותיי אני ממליצה לדאוג כי הבונוסים או העמלות במידה ומחליטים לחלקם יחולק מהרווח (ולא מהמכירות) ויינתנו לעובד לאחר הגביה מהלקוח הסופי

ומה איתכם? מחלקים בונוסים? מקבלים? ומה דעתכם בכלל על שיטת התגמול בארגון שלכם?
ובינתיים, אם גם לכם נמאס לכבות שריפות במקום לנהל, היכנסו לקישור והורידו את המדריך למעבר לניהול של עסק צומח רווחי ובעיקר על מי מנוחות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן