תוכן עניינים
אז איך עושים את זה?
6 טיפים לחדשנות ארגונית
יחדו צוות או יחידה לנושא החדשנות בארגון שלכם
צוות או יחידה כזו (תלוי בגודל הארגון שלכם), ילמד בתוך ומחוץ לארגון, יחקור את המתחרים בארץ ובחול, יתבונן בתחומים משיקים ומקבילים ובעיקר יהיה עסוק בחשיבה "איך הארגון שלנו הופך למוביל ולארגון הנמצא צעד אחד לפני כולם". יעסוק בסיעור מוחות מתמשך ומתמיד שיאתר מחד את הצרכים ומאידך ייצר פתרונות מתאימים (מוצרים ושירותים כאחד).
אוירה, אוירה אוירה
עודדו את העובדים שלכם לחשוב אחרת, או כמו שאוהבים לומר (מי אמר שחוק ולא קיבל? ) לחשוב מחוץ לקופסא. תנו פידבקים חיובים לעובדים שמצליחים לחשוב בצורה חדשנית, עודדו סקרנות, ולימוד מכשלונות, אפשרו לקיחת סיכונים, תגמלו חדשנות, דברו על החדשנות העלו אותה על נס בכל הזדמנות, והשינוי יתחיל לקרות כמעט מאליו.
הטמיעו את מושגי החדשנות
חדשנות בארנון מתחילה בעובדים, ככל שהעובדים שלנו יפעילו מודלים של חשיבה חדשנית ויהיו חדשניים יותר, כך הארגון שלנו יהפוך לכזה (פשוט לא? ). אולם לרבים מאיתנו החדשנות אינה מובנית מאליה. לכן כארגון השואף לחדשנות יהיה עלינו להשקיע משאבים, זמן, כסף ואנרגיה ביצירת הזדמנויות לחלוק, ללמד וללמוד חדשנות. השקיעו בכך מחשבה וצרו תוכנית להטמעת החדשנות בארגון, הכינו מערכי הדרכה לחדשנות, הביאו מומחים בתחום, שלבו הרצאות במהלך העבודה הסדיר ובעיקר ודאו כי העובדים שלכם מקבלים כלים בנושא החדשנות אותם יוכלו ליישם.
שלבו אי סדר בתוך הסדר
חדשנות מטיבעה זקוקה לאי וודאות, לקצב מהיר, לחופש , למרחב ולתהליך קבלת החלטות מהיר. עודף בירוקרטיה וסדר יכולים לכבות את אש החדשנות ובמהירות. על כן מומלץ לשלב במבנה הארגוני ובתהליכים הארגונים איי אי סדר, ביחוד בקווי התפר שבין עובדי הארגון לסביבתם. איים אלו יאפשרו לאש החדשנות לבעור זמן ארוך דיה עד שתוכל להיות מאומצת לתוף הארגון.
צרו מפגשים חוצי יחידות
יצירת מפגשים שיחצו את הגבולות הארגוניים "המקובלים", חברו אנשים מדיספלינות ארגוניות שונות, חברו בין מחלקות, בין תפקידים שונים, יצרו צוותי חשיבה וסיעור מוחות מגוונים שיאפשרו חשיבה פורצת דרך ופתרון בעיות.
בקשו עזרה, ממקצוענים!
במידה ואתם מרגישים כי הובלת החדשנות בארגון אינה מתקדמת כפי שקיוויתם אל תהססו להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע.
הצוות שלנו ב-SMC הוביל מאות תהליכי חדשנות בארגונים וישמח לסייע גם לכם! לפרטים נוספים…
פיתוח חדשנות – סיכום
פיתוח חדשנות בארגון הינו אחד התהליכים המשמעותיים והחשובים בחיי הארגון, התהליך דורש מחשבה ומשאבים, אבל התוצאות שוות את המאמץ. קידום החדשנות בארגון שלך הינו אחד הדברים המשמעותיים שתעשה עבורך כאדם, כעובד ועבור הארגון שלך.
מאמרים נוספים נושא – חדשנות בארגונים



















