יועצת אסטרטגית בכירה - טליה אנגל
נעים להכיר, שמי טליה אנגל, יועצת אסטרטגית בכירה, בעלת ראשון ושני במנהל עסקים, בעלת ניסיון של כ-15 שנה המתפרס על פני בנקאות עסקית ותפקידי ניהול בתחומי השיווק המכירות והסחר בחברות מהגדולות במשק כגון: ד"ר פישר, סופרפארם ועלית.
לאחר מכן ובמשך כבר יותר מ-15 שנה אני עוסקת בליווי וייעוץ לחברות קטנות ומשפחתיות בתהליכים של גיבוש אסטרטגיה, פיתוח עסקי, וליווי עסקי שיווקי ומסחרי.
צברתי ניסיון ניהולי ופרקטי רב אותו אני מביאה לידי ביטוי בתחומים רבים כגון:
הובלת פרויקטים ותהליכים אסטרטגיים
מדידה ושיפור ביצועי חברה
ניהול פרויקטים עסקיים ושיווקים
הקמת מערכי שיווק ומכירות
סחר קמעונאי
ייעוץ, הדרכה ופיתוח עסקי
איתור, גיוס, והכשרת עובדים ומנהלים
ועוד…
לקביעת פגישה אישית התקשרו עכשיו 072-250-0354
או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422.
מה מרוויחים הלקוחות שלי?
- ניסיון רב שנים מחברות מהגדולות במשק מחד ומעסקים קטנים ובינוניים מאידך המתורגם לכלים פרקטיים בעסק שלך.
- מבט של 360 מעלות על העסק ויכולת בניית תוכנית להצעדת העסק קדימה
- הבנה עסקית ומסחרית התורמת לשיפור הריווחיות והתוצאות העסקיות
- ליווי מעשי ומעורב שמביא לתוצאות אמיתיות בשטח
- עשייה מתוך אכפתיות וחיבור אישי
מיהם העסקים להם אני מייעצת ואותם אני מלווה?
- עסקים שמרגישים תקועים או נמצאים בצומת דרכים ומחפשים את הדרך הנכונה לגדול
- עסקים שמתנהלים ושואפים להיות מנוהלים
- עסקים שמרגישים צורך במבט חיצוני ובכוח ניהולי נוסף שיסייע להרים את המבט מהיום יום והשיגרה אל האופק
- עסקים שמוכנים להתמסר לתהליך של שינוי שבסופו הגשמת חלומות.
אם את\ה מזהה את העסק שלך באחד התיאורים הללו אשמח להיפגש ולבדוק איך ניתן לרתום את כל הניסיון שלי לטובתו, עבורך.
שלך,
טליה אנגל
מהו ייעוץ אסטרטגי
ייעוץ אסטרטגי הינו שירות הניתן לחברות וארגונים, על מנת לסייע להם לעצב תוכנית ארוכת טווח לשלוש או חמש שנים, כך שיתאימו עצמם לתנאי הסביבה והשוק המשתנים. במילים פשוטות אסטרטגיה הנה תוכנית העל של החברה לטווח הארוך. אסטרטגיה עסקית טובה תתייחס להווה ולסביבת הארגון, ותציב אבני דרך לטווח הקצר והארוך.
אסטרטגיה טובה חייבת להיות מובנת וישימה כדי שתוכל להיות מיושמת בפועל. מטרת התוכנית האסטרטגית אינה להיות ספר ש"מעלה אבק" במשרד המנכ"ל, כי אם תוכנית עבודה מעשית הכוללת משימות, חלוקת תפקידים, התייחסות למשאבים וללוחות הזמנים.
תהליך הליווי
עבור מנהלים רבים אסטרטגיה עסקית הנה מכלול של מהלכים שבעזרתם יוכל עסק לנצח בזירת התחרות. אבל האם יהיה זה מספיק רק להכיר את מהלכי האויב במטרה לנצח? במאמר שלפניכם אנו מציעים תפישה אחרת המציעה התבוננות הן פנימה והן "החוצה", הן למהלכי המתחרים והן אל פנים הארגון, במטרה לתכנן את העתיד תוך ניתוח ה"כאן ועכשיו" ויצירת הנהלות עסקית מנצחת. אסטרטגיה עסקית טובה מתייחסת להווה ומציעה פתרונות לעתיד לא ידוע. האסטרטגיה אמורה לכלול ארבעה נדבכים מרכזיים: הכרות עם הארגון שלנו, עם השוק והמצב הקיים, גיבוש חזון וקביעת יעדים, יצירת תכנית פעולה, ביצוע מדידה ושיפור, הכרות עם השוק והמצב הקיים.
בואו לפגוש את מומחי הצמיחה של SMCGroup ביחד נצמיח את הארגון שלך וניצור שינוי משמעותי!
יועצת אסטרטגית בכירה – תמר אדלר נעים מאוד להכיר, שמי תמר אדלר בעלת תואר שני MBA במנהל עסקים, ואני מנכ"לית חברת הייעוץ SMCGroup בע"מ המתמחה
נעים להכיר, שמי אילן שגב יו"ר חברת הייעוץ SMC Group בע"מ. חברת SMC Group המתמחה בייעוץ אסטרטגי, ליווי חברות משפחתיות וליווי בכירים בארגון. את הקריירה
יועצת אסטרטגית בכירה – שירי כרמיאלי נעים להכיר, שמי שירי רוזן-כרמיאלי, יועצת אסטרטגית בכירה, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון, ותעודת ניהול בכיר-רב לאומי
יועץ אסטרטגי בכיר – עופר כהן נעים מאד, שמי עפר כהן, הצטרפתי לצוות היועצים של SMC כיועץ אסטרטגי בכיר לאחר שנות פעילות רבות כיזם ומנהל
בתוך העולם העסקי המודרני, מערכת היחסים בין מנכ"ל לדירקטוריון היא אחת המערכות המורכבות והחשובות ביותר. מערכת זו טומנת בחובה איזון עדין בין כוח והשפעה, אחריות ושקיפות, קבלת החלטות משותפת וניהול סיכונים. על אף שכל צד שואף לקדם את טובת החברה, לעיתים קרובות נוצרים מתחים שמקורם בתפקידים ובאחריות השונה של כל אחד מהצדדים.
כישורי ליבה, (לעיתים מכונה 'יכולות ליבה'), מתייחסים למשאבים אסטרטגיים, מיומנויות ויכולות שנותנות פירמה יתרון על פני מתחריו.
תוך פחות מארבע שנים נחתו בישראל שני "ברבורים שחורים…" מגפת הקורונה ומלחמת חרבות ברזל.
הזירה העסקית מלאה בסיפורים המעידים על חולשה בהתנהלותם של דירקטורים. למעשה, קשה לצפות מדירקטורים, מוכשרים ככל שיהיו, שלא יעשו טעויות כלל, אך מצופה שטעויות לא יחזרו על עצמן ושדירקטורים יפתחו מנגנוני בקרה על התנהלותם, מה שלא תמיד מתקיים במציאות הארגונית.
המאמר סוקר את הכשלים שעלולים להתעורר בהתנהלותם של דירקטוריונים ומציע דרכים להתנהלות איכותית ומקצועית.
עולם העסקים הולך ומעמיק את המיקוד שלו בקריטריונים ומדדי ביצוע הקשורים לאחריות תאגידית, סביבתית וחברתית. מחד מפעילים בעלי עניין לחץ על חברות עסקיות לנטר ולדווח על מדדים שאינם בהכרח פיננסיים וזאת במטרה לעודד התנהגות תאגידית אחראית, הכוללת העמקה, וניטור וטיפול בסוגיות חברתיות רחבות ויעדים סביבתיים גלובליים. מאידך החברות העסקיות רואות במדדים אהללו הנקראים בקיצור ESG – , Environment, Social, Governance דרך המסייעת לנהל את החותם הסביבתי והחברתי שלהן ולקבוע את הסיכונים וההזדמנויות העסקיות הגלומות בו .
כולנו שומעים השכם והערב את המילה אסטרטגיה, וכל מנכ"ל שמכבד את עצמו "מחזיק" יועץ אסטרטגי צמוד. אבל מהי בכלל אסטרטגיה, מה תפקידו של יועץ אסטרטגי ואיך זה עובד באמת לא תמיד ברור. לכן ביקשנו מאילן שגב, יועץ אסטרטגי בכיר ומבעלי חברת הייעוץ האסטרטגי מהמובילות בישראל שיחשוף אותנו לתחום הקרוב כל כך לליבו
בתחרות על שיא גינס בשחיקת מושגים, המושג "אסטרטגיה" היה כנראה מגיע למקומות הראשונים… המושג שגור יום בפי כל משתמש, בכל הקשר אפשרי, ללא קשר למשמעותו האמיתית. העולם העסקי "שאל" את המושג אסטרטגיה מעולם המושגים הצבאי עוד לפני שנים רבות, ועושה בו שימוש נרחב מאוד. הספר הראשון בנושא אסטרטגיה נכתב לפני כ-2,500 שנה בסין ונקרא “אמנות המלחמה”. הכותב, סון טסו, שהיה מצביא צבאי עטור ניצחונות, כתב בעיקר על אסטרטגיה צבאית ועל ניהול מלחמה. עם זאת, בעוד שמטרת המלחמה היא בדרך כלל להביס את האויב, רוב הפירמות שואפות לדו קיום ולא להרס של מתחרה.
התקופה דצמבר, מסביבנו רחש האופייני לתקופה זו של השנה – כולם מכיני תכניות עבודה, (או לפחות מאחלים לעצמם להתחיל להכין), ושוב מגיעות השיחות על החלוקה של יעדים אסטרטגיים ליעדים שנתיים, ההבדלים בינהם ואופן מדידתם.
המאמר שלפניכם.ן בא לעשות קצת סדר בבלאגן… מתחילים…
כאשר דנים במה הוא יועץ טוב, דובר בביטחון עצמי וצניעות כאשר יועץ אסטרטגי הוא מנהיג, הביטחון העצמי מתחלף בעוצמה, עוצמה שקטה ובטוחה בעצמה. והצניעות הופכת לענווה אמתית, כי רק אנשים משכמם ומעלה, יודעים כמה הם לא יודעים, ועד כמה מוגבלים כולנו. כך היה עם משה, גדול נביאי ישראל, עליו נאמר שהיה עניו באדם. ליועץ האסטרטגי כמנהיג יש ענפים גבוהים להתלות עליהם.
ביטחון עצמי בריא הוא חיובי, ותורם להרגשת הלקוח שהוא בידיים טובות. מנגד, עודף ביטחון עצמי עלול לעשות בדיוק את ההיפך, ולגרום להרגשה לא נוחה אצל הלקוח. איזון בין ביטחון עצמי לצניעות הוא דבר הכרחי ליועץ אסטרטגי.
אחד מהמורים הדגולים ביותר שיצא לי ללמוד ממנו היה נוהג לצטט (מקור שאינו ידוע לי) ש: "אין דבר יותר מעשי מתיאוריה טובה". עם ישראל הוא עם של תכלס. עם של "נעשה ונשמע". רוב אנשי העסקים המצליחים משוכנעים שהמעשיות שלהם היא זו שהביאה אותם להצלחה. אין להם זמן לדבר. בוודאי שלא על "תיאוריות אקדמאיות". צריך לעשות. סייג לגישה זו, ומבלי להפחית מכבודו של כל מי שזכה להישגים: רובנו ככולנו לא השתתפנו בהגעה לירח. וכמו שאמר אותו מורה: אי אפשר להגיע לירח על ידי הנחת סולם על סולם. יועץ אסטרטגי אינו יכול להגיע ללקוחותיו ללא ארגז כלים של מתודולוגיות מקצועיות. עד שהמתודות האלה מיושמות, הן מהוות תיאוריה. אחרי שהן מיושמות בהצלחה, התיאוריה לרוב נשכחת לטובת המעשים שנעשו על פיה. לוותר על התיאוריה בכלל, זו לא אופציה מקצועית של יועץ אסטרטגי. להטריח את הלקוח בעודף פרטים לגבי הרקע התיאורטי, עלול להרחיק את הלקוח מהתהליך, ואפילו לאבד בו אמון. האיזון שבין התיאוריה והמעשיות הוא חלק מאומנות הייעוץ האסטרטגי, המשתנה בהתאם לצרכי הלקוח כל פעם מחדש.
האבחנה החשובה ביותר כמבוא לנושא היא בין מתן עצה לפעולה למתן שירותי ייעוץ אסטרטגי. מאפייניה של עצה, כל אחד יכול "לתת", לרוב נעשית בהתנדבות, בדרך כלל כללית ולא מעמיקה בנועץ הספציפי והסיטואציה, לרוב אינה מנומקת (למעט: סמוך עלי, אני יודע…), ונותן העצה אינו נושא בשום אחריות לעצתו. לעומת זאת, ובפשטות, מתן שירותי ייעוץ אסטרטגי הוא מקצוע.
במקצוע זה נדרשת עבודה מאומצת במספר מישורים כפי שיתואר להלן, לאורך כל הדרך המקצועית. באופן חד משמעי, לא כל אחד יכול להיות יועץ אסטרטגי. העבודה נעשית בתמורה שבדרך כלל אינה נמוכה, ומשקפת את החשיבות ללקוח הן בפתרון הבעיה, והן במידה בה הוא מסתמך על היועץ האסטרטגי. ההמלצה חייבת להיות מנומקת היטב. במקרה הרווח שבה ניצבת מול היועץ האסטרטגי הנהלה, חשוב מאוד ליצור קונצנזוס (לגמרי לא מובן מאליו), להבטיח שההמלצה תהפוך להחלטה (גם כן לא מובן מאליו), ושההחלטה תיושם בהתאם (עוד פחות מובן מאליו).
עד לא מזמן מקומה של החשיבה אסטרטגית במתודות השונות לניהול פרויקטים בתחום התעשייה והתשתיות, היה קטן עד זניח. שלוש המטרות המרכזיות עליהן הושם דגש היו ונשארו On Time, On Budget & On Quality (היעדים התפעוליים) והודגשו ככלי למקסום הרווח והמוניטין כשמנהל העבודה ממוקד כולו בהצלחת הפרויקט ובכפופים לו בהתאם למטרות הללו.
אז סוף סוף גם לכם יש תכנית אסטרטגית. עבר זמן, הושקע מאמץ התוכנית מוכנה, ועכשיו מה? האקסל הרי סובל הכול (וכך גם ה- WORD וה- POWER POINT ), אבל איך הופכים את המילים יפות והתכנונים הגדולים לעשייה בשטח?
לכאורה התשובה פשוטה – עוברים לשלב היישום, אולם בפועל מסתבר שהיישום עצמו אינו פשוט כל כך…
ברוכים הבאים לשלב יישום האסטרטגיה או במילים אחרות HERE COMES THE EXECUTION
לפני שננסה לענות על השאלה שבכותרת, ניזכר קודם – מהי אסטרטגיה?
המונח אסטרטגיה מגיע מהתחום הצבאי ומתייחס לתוכנית פעולה שגובשה להשגת מטרה. מקורו מהמילה היוונית Strategos – שפירושה הנהגת הצבא לתזוזה. אסטרטגיה הנה הדרך לגשר על הפער בין המקום בו אנחנו נמצאים כיום למקום אליו אנחנו שואפים להגיע.
מערכת מדידה ובקרה יעילה מאפשרת לארגון לגשר על הפער בין האסטרטגיה הארגונית לפעילות המבוצעת בפועל ברמת המחלקה, הצוות והעובד. מדידה אפקטיבית ובקרה הן בחינה שיטתית של תהליכים ותוצאות פעילות, והשוואתן לסטנדרטים שנקבעו, כאמצעי לשיפור הפעילות ולקבלת החלטות.
בהיותנו יועצים אסטרטגיים אנחנו אוהבים מחקרים ומתודולוגיות, ונהנים לראות את הלקוחות שלנו מיישמים, ומגיעים לתוצאות שהם בעצמם לא האמינו שאפשריות. כשיש מתודולוגיה טובה והבנה של הכיוון והיעד, אפשר להגיע רחוק…
לפי סעיף 46 בחוק החברות, הדירקטוריון/ מועצת המנהלים של הארגון, הינה ישות מחויבת על פי חוק ואכן לכל ארגון קיים דירקטוריון. אולם פעמים רבות כאן מסתיים תפקידו, ישות תאורטית, עוד סימן V לקראת הגשת הדו"חות הכספים של הארגון. בפועל לדירקטוריון תפקידים רבים וחשובים.
תכנון אסטרטגיה לחברות, כולל הגדרה של מטרות ויעדים, קביעת פעולות וגיוס המשאבים הנדרשים להשגתם. התכנון אסטרטגי הוא אנליטי באופיו וכורך מציאה וחיבור הנושאים החשובים לצורך הגשמת היעדים.