שאלות נפוצות
במסגרת תהליך הייעוץ האסטרטגי צוות הייעוץ מתחיל באיבחון, נפגש עם המנכ"ל \ הבעלים וצוות הניהול, עובדים, ספקים ועוד, עובר על דוחות כספים ונתונים נוספים. הסוף שלב זה יציג הצוות את מצגת האיבחון. לאחר האיבחון יבנה צוות היגוי אסטרטגיה עם נציגי הארגון ועימו יפגש צוות SMC פעם בשבוע למספר שעות כאשר המטרה הינה להמשיך באבחון המצב הקיים, ולאחר מכן עיצוב תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח לשלוש או חמש שנים, שתסייע לארגון להתאים עצמם לתנאי הסביבה והשוק המשתנים. בהמשך התהליך צוות הייעוץ ילווה את יישומה של התוכנית שגובשה בארגון לאורך כל תקופה שתדרש.
תהליך של ייעוץ אסטרטגי לוקח בדרך כלל בין שישה לשמונה חודשים, לשלבי האבחון, גיבוש התוכנית, והליווי הראשוני ביישום. ישנם ארגונים לא מעטים המעדיפים להמשיך את הליך הייעוץ לאחר תום התקופה הראשונית, כעזר עסקי מתמשך לפעילות מוצלחת של החברה.
בדרך כלל צוות הייעוץ האסטרטגי כולל לפחות שני יועצים אסטרטגיים בכירים, עם ניסיון רב שנים בניהול ובייעוץ.
תהליך הייעוץ מתרחש במשרדי הלקוח, בדרך כלל פעם בשבוע, ביום קבוע.
תהליך הייעוץ האסטרטגי דורש ממך, כבעלים או מנהל של חברה, רצון ויכולת להתמסר לתהליך, ויכולת ורון להקדיש מספר שעות שבועיות ביום ובשעה קבועים.
תהליך ייעוץ אסטרטגי מתאים לכל ארגון, עמותה או חברה, הנמצאים בשלב בו הם זקוקים לסיוע בשיפור ההתנהלות העסקית \ארגונית ובגיבוש נתיב ברור שיוביל לתוצאות טובות יותר בשנים הבאות
לצוות שלנו שורשים עמוקים בעולם העסקים וניסיון רחב בכלל התחומים הניהוליים.
אנחנו מבינים מכיוון שהיינו שם! אנחנו יודעים בדיוק איך מנהלים ארגון גדול ואיך מוודאים את הצמיחה שלו לאורך זמן. לכל היועצים בצוות שלנו ניסיון רב שנים בייעוץ לחברות וארגונים מסוגים שונים ואנחנו מביאים איתנו ידע וניסיון רב לתהליך בכל עסק שאנו מלווים.
ייעוץ אסטרטגי הינו תהליך שמותאם ספציפית לצורכי הארגון \ החברה, ולכן המחיר משתנה בהתאם לתהליך הנדרש בכל ארגון. לאחר פגישת הכרות לא מחייבת ולאחר הכרות עם צרכי הלקוח, אנו מספקים הצעת מחיר מסודרת ומבנית הכוללת את כל שלבי התהליך.
ייעוץ אסטרטגי
כאשר הארגון מעוניין לבצע תהליך של גיבוש אסטרטגיה לחברה לשנים הקרובות, רצוי להיעזר בשירותיו של יועץ שהינו מומחה לנושא גיבוש אסטרטגיה עסקית, והינו בעל ניסיון בתהליכים דומים במגוון ארגונים. בנוסף, מכיוון שמנהלי הארגון שקועים בדרך כלל במשימות היומיומיות, והם מתקשים להתפנות לתהליך אסטרטגי משמעותי ללא גורם חיצוני שינווט וינהל את התהליך.
יועץ אסטרטגי מוביל תהליך של חשיבה ותכנון לטווח הארוך, ומסייע בבניית תוכנית פעולה לארגון או לחברה המשפחתית לטווח הארוך ל-3 או ל- 5 שנים.
בתהליך הייעוץ האסטרטגי מתבצעת בדיקה הן בתוך הארגון והן מחוצה לו, במטרה לבדוק מחד את החברה על חוזקותיה וחולשותיה ומאידך להבין את הסביבה התחרותית בה היא פועלת. סוג כזה של ייעוץ אסטרטגי מתבצע מול הדרגים הבכירים ביותר של הארגון, קרי היו"ר המנכ"ל וההנהלה.
לאסטרטגיה הגדרות רבות, אך בעיקרה אסטרטגיה הינה תוכנית פעולה ארוכת טווח (3-5 שנים) שתאפשר לחברה להתחרות בהצלחה תוך שמירה על צמיחה ריווחיות.
כדי לבחור יועץ האסטרטגי שילווה אותך, יש להתרשם מהרקע המקצועי ומהניסיון הקודם שלו או שלה ולא להסס לבקש ממליצים מקרב קהל לקוחותיו של היועצ.ת.
בנוסף יש לשים לב לכימיה האישית, ועד כמה ישנה יכולת לעבוד עם אותו יועץ נבחר, מכיוון שתהליך הייעוץ האסטרטגי נעשה תוך עבודה צמודה ודורש אמון הדדי.
על מנת לכתוב תכנית אסטרטגית יש צורך בתהליך מקדים הכולל את אבחון המצב הקיים, חוזקות וחולשות הארגון, צווארי בקבוק, ניתוח השוק, המתחרים, מנועי צמיחה אפשריים ועוד ועוד… את כל זאת יש לחבר לחזון ולמטרות העסקיות שהארגון מציב לעצמו לשנים הקרובות, ומשם לגזור תוכנית עבודה אופרטיבית לשלוש שנים לפחות.
חברות משפחתיות
לא בכל החברות המשפחתיות נמצא את כולן, אבל לרוב, לא נמצא חברה משפחתית שאין בה לפחות אחת מהטעויות הללו:
- מינוי בני משפחה לתפקיד ניהולי בו אין להם ניסיון או הכשרה
- טשטוש גבולות בין המשפחה העסק והפרט
- רצון לטאטא קונפליקטים בעסק "מתחת לשטיח" כדי לשמור על יחסים טובים במשפחה
- חוסר בהגדרות תפקידים ברורות וחלוקת סמכויות בין בני המשפחה
- חוסר התייחסות מתאימה למעבר הבין דורי והשלכותיו בתחום העסקי והמשפחתי
- ועוד ועוד…
חברה משפחתית הינה חברה שנמצאת בבעלות בן משפחה אחד או יותר, ומועסקים בה מספר בני משפחה בתפקידים שונים.
בני המשפחה המנהלים את החברה המשפחתית ומועסקים בה בדרך כלל מחויבים מאוד להצלחתה ולויאליים מאוד, לעיתים יותר מאשר מנהלים שכירים.
חברות משפחתיות יפעלו בד"כ מתוך ראייה אחראית כדי לשמר את העסק ולהעבירו הלאה, לדור הבא. על- פי מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב נמצא כי חברה משפחתית, בעלת מינוף נמוך יחסית, מגיעה לתשואה כמעט זהה ביחס לחברה לא משפחתית, שנסחרת בבורסה הישראלית וממונפת גבוה.
הדרך הטובה ביותר לביצוע העברה בין דורית הנה באמצעות תהליך יסודי, המערב את כל בעלי העניין בארגון, דור המייסדים, בני הדור השני, עובדים משמעותיים בארגון ועוד. התהליך צריך להיות משתף ושקוף המביא לידי ביטוי את הצרכים הרצונות והיכולות של כל אחד מבעלי העניין.
תהליך העברה בין דורית מתחיל בשיחות עומק עם כלל בעלי העניין בארגון , בני הדור המיסד, בני הדור השני כאלו שעובדים בחברה וכאלו שמחוצה לה. במסגרת הראיונות ילמדו היועצים את הצרכים והרצונות של כל אחד מבעלי העניין, כמו גם את מבנה הנכסים המצוי בידי המשפחה. בשלב הבא תגובש תוכנית להמשכיות העסק בדרך של העברה בינדורית, יקבעו בני דור ההמשך שייקחו עליהם את עול הניהול, יקבע מועד מתאים להעברה ה"מקל" ותגמול לכל הגורמים הרלוונטיים בדמות רכוש, כסף מניות/אחר לפי מבנה הרכוש של המשפחה.
סקייל אפ והייטק
Scaleup היא חברה בצמיחה גבוהה. בד"כ מגדירים צמיחה גבוהה כחברה שהשיגה צמיחה של 20% או יותר בתעסוקה או במחזור משנה לשנה במשך שנתיים לפחות, ובעלת מספר עובדים מינימלי של 10 בתחילת תקופת המדידה. לכינוי זה זוכות בעיקר חברות הזנק (סטרטאפים) בשלבים מתקדמים.
ה-scaleup הוא שלב שבו כבר יש הכנסות (גם אם הן אינן מתורגמות לרווחים עדיין), ודרושה קפיצת גדילה משמעותית, הבאה לידי ביטוי בשינויים ארגוניים ובניית תשתית לתמיכה במכירות ובלקוחות. שלב ה-scaleup הוא בדרך כלל השלב המהיר והמשמעותי ביותר של הצמיחה, וכזה שיכול להביא את מירב האתגרים.
התרגום של המונח הלועזי סטארטאפ בעברית, הוא חברת הזנק. ברוב המקרים, מדובר על חברה שהוקמה בעקבות רעיון של יזם או קבוצת יזמים והם החליטו להפוך את החלום למציאות. באופן תיאורטי סטרטאפ הוא בעיקר השערה שיש לבסס בעזרת הוכחת התכנות, בפועל מדובר על הרבה מאד ניסוי וטעייה עד שמגיעים למוצר/שירות שיש לו התאמה לשוק, במידה כזו שהוא עונה על ביקוש ויש לו קהל לקוחות שהולך וגדל.
בשלב ה-scaleup תקופת הניסויים מסתיימת, שלב הוכחת היכולת הסתיים ולחברה כבר יש מודל עסקי בר קיימא, השיטה נוסתה, נבדקה והחברה הוכיחה שהיא עובדת. הצמיחה הגבוהה והסיכון המופחת הופכים אותם למבוקשים בקרב משקיעים ועובדים המחפשים להצטרף לדבר הגדול הבא. זה השלב שבו על החברה להתמקד בהכנת תשתיות לצמיחה משמעותית במכירות לתמיכה בלקוחות, ולגייס כסף לחדירה לשווקים נוספים ושיווק.
היי-טק הוא קיצור של High Technology ובעברית מתורגמת כטכנולוגיה 'עילית' הכוללת את כל התעשיות העוסקות בטכנולוגיה מתקדמת ועתירת ידע. תחת השם הייטק ניתן לכלול לא רק טכנולוגיות ומחשבים, אלא גם תעשיות העוסקות בתחומים כמו אלקטרוניקה, ביוטכנולוגיה, ביג דאטה, חקר נתונים והרשימה עוד ארוכה.
כל חברה שעיקר עיסוקה הוא מחקר ופיתוח, ועושה שימוש נרחב בטכנולוגיה מתקדמת, יכולה להיחשב כחברת היי-טק.
חדשנות עוסקת ביישום יוזמות חדשות ויצירתיות. היא מאפשרת להחליף את הקיים בחידוש, היוצר ערך ייחודי/אחר/חדש לקהל מוגדר של לקוחות. חדשנות מציעה פתרונות לצרכים מסוימים בצורה שלא היתה קיימת בעבר, בניגוד למיתוס, חדשנות אינה מבוססת בהכרח על המצאה חדשה או על טכנולוגיה חדשה, החידוש יכול לבוא לידי ביטוי גם בצירופים/שימושים או מודלים עסקיים חדשים שנותנים ערך גבוה לקהל הלקוחות, דוגמא מצוינת לחדשנות במודל עסקי היא AIRBNB . ישנם סוגים שונים של חדשנות המביאים לידי ביטוי חידוש גבוה יותר או פחות של טכנולוגיה, ונמדדים גם בהשפעתם על שינוי השוק.
למה אנחנו?
הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך,
ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.
החזון שלנו בחברת SMC
להיות בית המספק ייעוץ, סיוע, ליווי ומענה עסקי מקצועי, איכותי ואפקטיבי, למכלול האתגרים העומדים בפני החברות במשק הישראלי באופן שיביא להן צמיחה וגידול משמעותי ברווחים לאורך זמן.
הייחודיות שלנו
- כולנו יועצים וותיקים ומנוסים בניהול בכיר
- אנחנו מבינים מכיוון שהיינו שם! אנחנו יודעים בדיוק מה זה אומר לנהל ארגון גדול ולוודא את צמיחתו הרווחית לאורך זמן
- כל יועץ שיעבוד איתך הוא בעל נסיון מגוון ורב תחומי שנצבר בשנים של תפקידים בכירים בארץ ובחו"ל
- לכל אחד מאיתנו יש את היכולת לראות את התמונה הרחבה ולייעץ במגוון תחומים ושווקים
- יחד אנחנו נותנים מענה מקיף ורב תחומי עם מחויבות אמיתית להצלחה הלקוח
כשאנחנו אומרים ליווי צמוד אנחנו מתכוונים לזמינות מקסימלית, אפשר להתייעץ איתנו בכל זמן ולכל מטרה. אנו מאמינים שרק כך מגיעים לתוצאות, ואנו מחויבים אליהן יחד איתך.
