הכוח שמניע חברות

הכוח שמניע חברות

אחת ההרצאות הנצפות והמצוטטות ביותר של טד היא הרצאתו של סיימון סינק, יהודי- בריטי, שהחל את דרכו כפירסומאי והפך לסופר ומרצה מבוקש בעולם. בהרצאתו "מעגל הזהב" (The Golden Circle), סיימון סינק מציג גישה מעוררת השראה להנהגה ושיווק אפקטיביים.
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים

הוא מסביר בפשטות ובבהירות כי ארגונים ואנשים מצליחים לא מתמקדים רק ב"מה" הם עושים (המוצרים או השירותים שהם מספקים), ואפילו לא ב"איך" הן עושות זאת, המייצג את התהליכים, הערכים, והאסטרטגיות שבהן משתמש הארגון כדי להגשים את ה"למה" שלו. אלא בעיקר ב"למה" הם עושים זאת—החזון, המוטיבציה והאמונה העמוקה שמניעה אותם.

לפי סינק, החברות והמנהיגים הגדולים בעולם פועלים מתוך מטרה ברורה ומשמעותית שמתחילה מבפנים החוצה, כלומר קודם כל מבהירים למה הם עושים את מה שהם עושים, אחר כך איך, ולבסוף מה. כאשר ארגון מצליח להעביר את ה"למה" בצורה משכנעת, הוא מצליח לרתום לקוחות ועובדים בצורה עמוקה יותר, ליצור נאמנות ולבנות הצלחה ארוכת טווח.

מעגל הזהב של סיימון סינק מתחבר באופן טבעי לחזון של חברות מצליחות, שכן אלו לעיתים קרובות מתאפיינות במוטיבציה עמוקה ומכוונת מטרה, מעבר לשיקולים כלכליים גרידא.

ביסודן של חברות מצליחות רבות עומד ה"למה"—אותה תחושת שליחות, מורשת ארוכת שנים או תרומה לקהילה—שמשפיע על כל היבט בעסק. כמו במודל של סינק, החזון הזה מניע את האסטרטגיה העסקית (ה"איך") ואת הפעולות היומיומיות (ה"מה"). כאשר החזון הארגוני ברור ומועבר בצורה אפקטיבית, הוא יוצר תחושת שייכות ונאמנות בקרב העובדים והלקוחות, ומוביל להצלחה ארוכת טווח שהיא הרבה מעבר לרווחיות מיידית.

ישנם מספר גורמי מוטיבציה שמאפיינים חזון של חברות שמצליחות לאורך זמן, המוטיבציות המניעות אותן מעבר לרווחיות יכולות להיות מגוונות ועמוקות. הנה כמה סיבות מרכזיות ודוגמאות של חברות להמחשה:

מורשת ארגונית

אחת הדוגמאות הבולטות לחברה שהמורשת שלה מהווה גורם מרכזי להצלחתה לאורך שנים רבות היא חברת **לגו** (LEGO). המורשת של לגו כוללת את הערכים הבסיסיים של יצירתיות, דמיון, ויכולת ביטוי עצמית, שהחברה שמרה עליהם בעקביות לאורך שנים. המותג נבנה סביב הרעיון של משחק חינוכי המפתח מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות. בנוסף, המשפחה המייסדת נותרה מעורבת בניהול החברה, דבר שהוסיף למשכיות המורשת ולשמירה על ערכי היסוד.

ההתמקדות במורשת זו אפשרה ללגו להישאר רלוונטית למרות שינויים טכנולוגיים ותחרות מצד מוצרים דיגיטליים, והחברה הצליחה להפוך למובילה בתחום תוך שילוב של חדשנות ושמירה על ערכי המותג.

תרומה לקהילה

חברות רבות רואות את עצמן כחלק בלתי נפרד מהקהילה בה הן פועלות. הרצון לתרום ולהשפיע לטובה על הקהילה המקומית מניע אותן לפעול מעבר לשיקולים כלכליים טהורים.

דוגמה מצוינת לחברה שהתרומה שלה לקהילה תורמת להצלחתה לאורך שנים היא חברת **פאטגוניה** (Patagonia), המוכרת בתחום הביגוד והציוד לפעילויות חוץ. פאטגוניה נוסדה על ידי יוון שינארד בשנת 1973, ומאז החברה מציבה את ההגנה על הסביבה והאחריות החברתית במרכז פעילותה.

התרומה של פאטגוניה לקהילה מבוססת על עקרונות של קיימות ושמירה על איכות הסביבה. החברה מחויבת להשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה, לתמוך בארגונים סביבתיים, ולהשקיע אחוזים מהרווחים שלה בפרויקטים להגנת הסביבה. פאטגוניה גם מעודדת את לקוחותיה לתקן בגדים במקום לקנות חדשים, מהלך שמקדם צרכנות אחראית.

ההשקעה הרבה של פאטגוניה בקהילה ובסביבה יצרה נאמנות יוצאת דופן מצד הלקוחות, שתומכים במותג לא רק בגלל האיכות של המוצרים, אלא גם בשל הערכים הסביבתיים שהוא מייצג. התרומה החברתית הזו הפכה לחלק מהותי מהזהות המותגית שלה, והובילה להצלחתה העסקית לאורך שנים רבות, גם בתקופות של אתגרים כלכליים.

יצירת ערך לטווח ארוך

חברות רבות מתמקדות ביצירת ערך לטווח ארוך ולא רק ברווחים מידיים. הרצון לבנות עסק יציב ובר קיימא שיימשך לאורך דורות מניע אותן לקבל החלטות אסטרטגיות מעבר לשיקולים של רווח מיידי.

דוגמה לחברה שהצלחתה נבעה מחשיבה ארוכת טווח היא טויוטה (Toyota), יצרנית הרכב היפנית. טויוטה נוסדה בשנת 1937 והיא ידועה בגישתה המתמשכת לתכנון לטווח ארוך, המשלבת חידושים טכנולוגיים עם יציבות ושיפור מתמיד.

טויוטה פיתחה את שיטת הייצור המפורסמת שלה, הידועה כ-"Lean Manufacturing" או "Just-In-Time". המערכת נבנתה על עקרונות של ייצור יעיל, הקטנת הבזבוז ושיפור מתמיד (קאיזן). ההשקעה המתמדת בשיפור התהליכים לאורך שנים הביאה לכך שטויוטה יצרה מערכת ייצור חסכונית ויעילה במיוחד, ששימשה השראה לתעשיות רבות ברחבי העולם.

ההשקעות האסטרטגיות של טויוטה בשיפור תהליכים, חדשנות טכנולוגית וחשיבה על קיימות הן חלק מהתכנון ארוך הטווח שלה, והן שאפשרו לה להישאר חברה מצליחה ומשפיעה בעולם הרכב במשך עשורים.

חדשנות ומצוינות

הרצון להוביל בחדשנות ולהצטיין בתחום בו הם פועלים, יכול להניע חברות לשאוף מעבר לרווחיות. בשאיפה להביא ערך מוסף ללקוחות שלהם ולייצר שינוי משמעותי בתחום. דוגמה נפלאה לחברה שמצליחה לאורך שנים רבות בזכות חדשנות ומצוינות היא **אפל** (Apple) אותה ציין סינק בהרצאה. מאז שהוקמה בשנת 1976 על ידי סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורונלד וויין, אפל הפכה לאחת החברות המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיה, בזכות שילוב של חדשנות פורצת דרך ושאיפה מתמדת למצוינות.

אפל ידועה ביכולת שלה לשנות תעשיות שלמות באמצעות מוצרים חדשניים. היא עשתה זאת עם ה-Macintosh (מחשבים אישיים עם ממשק משתמש גרפי), ה-iPod (נגן מדיה ששינה את תעשיית המוזיקה), וה-iPhone (טלפון חכם ששינה את האופן בו אנשים מתקשרים, עובדים ומשתמשים באפליקציות). כל אחד מהמוצרים הללו הציב סטנדרטים חדשים בשוק.

אפל תמיד חתרה להיות בחזית הטכנולוגיה ולספק את המוצרים והשירותים הטובים ביותר. החברה משקיעה רבות במחקר ופיתוח ומקפידה על סטנדרטים גבוהים מאוד באיכות המוצרים, בשירות לקוחות ובחדשנות טכנולוגית.

החדשנות הבלתי פוסקת של אפל והשאיפה למצוינות הם שמאפשרים לה להישאר רלוונטית ומובילה בתחומה לאורך שנים רבות, גם מול תחרות עזה בשוק הטכנולוגיה.

לסיכום, מעגל הזהב של סיימון סינק מספק מסגרת אידיאלית להבנת החוזקות והייחודיות של חברות מצליחות ובולטות בתחומן.

החיבור בין ה"למה" העמוק שמניע את החברות הללו—בין אם מדובר במורשת, תרומה לקהילה, או חדשנות—לבין ה"איך" וה"מה" שהן מיישמות בפועל, הוא שמייצר את ההצלחה המתמשכת שלהן.

חברות אלו מצליחות לתקשר את ה"למה" שלהן בצורה ברורה ואותנטית לא רק מבדלות את עצמן בשוק, אלא גם יוצרות נאמנות וערך מוסף עבור כל מי שבא עמן במגע. במובן הזה, מעגל הזהב של סינק מסביר כיצד חזון המונע ממניעים עמוקים יכול להוות יתרון תחרותי וערכי עבור חברות רבות נוספות.

חגית אבן צור
חגית אבן צור, מאמנת ויועצת עסקית – ארגונית. מלווה בהנאה ובתחושת משמעות עמוקה משנת 2004, יזמים, מנהלים ובעלי עסקים במגוון תהליכים ליישום והגשמת חזון עסקי. אני בעלת תואר שני במנהל עסקים, תעודה ביזמות עסקית, ייעוץ ארגוני, אימון עסקי, הנחיית קבוצות, NLP ומגוון הכשרות מקצועיות נוספות.
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ניהול
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
ניהול עסק בישראל
ניהול עסק בישראל

כמי שמלווה מנהלים ישראלים, אני רואה שוב ושוב עד כמה הסגנון הניהולי המקומי לא נולד מקריאת ספרי ניהול, אלא צמח מתוך מציאות חיים, ערכים והרגלים ישראליים מובהקים.

קרא עוד »
ליווי מנכ"ל המדריך המלא
ליווי מנכ"ל – המדריך המלא

עם תחילתה של שנה חדשה ולקראת יום הכיפורים, יש המוצאים את עצמם בעיצומו של תהליך חשבון נפש אישי — זמן להירהור על המעשים, ההצלחות והכישלונות שהשנה החולפת הביאה עמה.

קרא עוד »
ניהול תקציב עסקי ושיפור רווחיות
ניהול תקציב עסקי ושיפור רווחיות – המדריך המלא

תקציב עסקי הוא בעצם תוכנית הפעולה של הארגון לתקופה מוגדרת, בדרך כלל שנה, והביטוי שלה במונחים כספיים. בתקציב נמצא את המכירות המתוכננות, את העלויות הנובעות מהמכירות, מהרכש ומהייצור, וכן את העלויות התפעוליות השוטפות של העסק. הסיבה לקביעת תקציב ברורה – זהו כלי שמאפשר לחברה ומנהליה מסלול התנהלות כספי ידוע בין ההכנסות להוצאות ומתאר את ההכנסות הצפויות שנובעות מיעדי המכירות, וכן את ההוצאות הנובעות מהפעילות השוטפת ומיעדי המכירות והשיווק.

קרא עוד »
4 סוגי מנהלים
על ארבעה בנים (וארבעה מנהלים) דיברה התורה

כל שנה, מתכנסים, כל בני המשפחה, (או החברים) קרובים ורחוקים, סביב השולחן הערוך (אוכלים) וגם קוראים בהגדה של פסח. וכמו בכל חג לא נפקד אחד המשלים המעניינים בהגדה (ובעצם אחד מיני רבים…) משל ארבעת הבנים. סיפור העובר מדור לדור במסורת היהודית, סיפור על ארבעה טיפוסים- אנשים, שונים זה מזה.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
ניהול נשי במבחן המציאות: מאפיינים, מחקרים ודוגמאות מהשטח

בעשורים האחרונים, אנו עדים לעלייה מתמדת במספר הנשים המאיישות תפקידי ניהול בכירים – בחברות פרטיות, ציבוריות ואף בזירה הפוליטית. מגמה זו, נובעת משילוב של שינוי חברתי עמוק, חקיקה לקידום שוויון מגדרי והכרה ביכולותיהן של נשים, והובילה את העולם העסקי והאקדמי לבחון מקרוב את השאלה: האם ישנם מאפיינים ייחודיים לניהול נשי? ומה תרומתם להצלחת ארגונים?

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
מודל תגמול בארגון – לא מה שחשבתם

בעולם העסקי המודרני, אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר היא קביעת מדיניות התגמול בארגון. בעבר, המודל המסורתי התבסס בעיקר על היררכיה ארגונית – ככל שהתפקיד בכיר יותר, כך התגמול היה גבוה יותר. אולם, חברות מובילות בעולם מגלות כי מודל זה אינו בהכרח מביא לתוצאות העסקיות הטובות ביותר.

קרא עוד »
בינה מלאכותית
איך בינה מלאכותית תעזור לחברי הנהלה בעסק שלך?

בשנתיים האחרונות נכנסה הבינה המלאכותית לחיינו, והעולם מתקדם במהירות מסחררת. עם כניסתה של הבינה המלאכותית ל"משרדי ההנהלה", נפתח עולם חדש של אפשרויות. בזמן שכולם מדברים על צ'אטבוטים ומערכות בסיסיות, מגלים המנהלים הבכירים שהטכנולוגיה החדשה יכולה להיות הרבה יותר מזה – שותפה אסטרטגית שיודעת לקרוא, לנתח ולהבין דברים שבעבר התקשינו לראות.

קרא עוד »
ניהול עסק
ניהול עסק – המדריך המלא

כשמונים אחוזים מהעסקים בישראל נסגרים תוך חמש שנים מיום פתיחתם, פעמים רבות מדובר בעסקים טובים עם רעיון משמעותי אך הלכה למעשה במבחן התוצאה כמו כל דבר טוב שדורש תכנון הם צריכים שיטות וכלים לניהול עסקי חכם. מהי תכנית עבודה עסקית ואיך ניתן לשפר ביצועים תוך כדי עשייה? כל המידע מחכה לכם כאן במאמר.
אחת השיטות הידועות אך הפחות "אהודות" הנה התכנית העסקית.

קרא עוד »
איך להתמודד עם משבר בעסק
איך להתמודד עם משבר בעסק – המדריך המלא

השבוע בביקור אצל לקוח, סיפר לי המנכ"ל על טלפון שקיבל מהבנק ועל חקירה צולבת שעבר בטלפון כשעל השולחן…. הקורונה והשלכותיה על העסק שלו. בנינו הרי לא משנה אם אתה מאלו שמאמינים שהקורונה הנה בסך הכול "ספין" בחירות, או לחילופין כבר ביטלתם את הטיסה בקיץ לדיסנילנד עם הילדים, הקורונה בדרך לעסק שלכם ויש להערך אליה ויפה שעה אחת קודם. כמו שצעקו השבוע הכותרות בגלובס: "אפקט הפחד של הקורונה חזק יותר מהתפשטות הווירוס בשטח". ואכן, הפחד מחלחל.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
מאסטרמיינד: התשובה לדילמות העסקיות

דמיינו רגע: אתם מתמודדים עם דילמה עסקית לא פשוטה, השעון מתקתק, ואתם מרגישים לבד במערכה.
ואז, כמו קסם, אתם מוצאים את עצמכם יושבים בחדר עם אנשים שמבינים את האתגרים שלכם. מישהו שולף רעיון שלא חשבתם עליו, אחר מציע זווית חדשה, והפתרון – שהיה נראה כל כך רחוק – פתאום מתגלה כאפשרי ומעשי.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
שגרות ניהול – הרגלים ארגוניים לצמיחה עסקית

ניהול אפקטיבי בחברה אינו מתבסס רק על החלטות אסטרטגיות גדולות או על פריצות דרך יוצאות דופן. חלק בלתי נפרד מההצלחה המתמשכת של ארגון הינה הטמעה של הרגלים ניהוליים ושגרות ניהול שיטתיות, המאפשרות מעקב, שיפור מתמיד והגברת התקשורת הפנים-ארגונית.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
אסטרטגיה עסקית – מעקב שנתי

"תכלה שנה וקללותיה"… מתחיל הרבעון האחרון של השנה, נעשים מאמצים לסגור את השנה הכי טוב שאפשר ומתחיל חשבון הנפש – סיכום ולקחים משנה שמסתימת והערכות לשנה הבאה עלינו – "תחל שנה וברכותיה"…

קרא עוד »
קיום שיחת משוב – ככלי להתפתחות אישית וארגונית
שיחת משוב לעובד

"החגים" בפתח, ובראשם יום הכיפורים, יום חשבון הנפש שלנו כאנשים, כמנהיגים וכעובדים- הזדמנות מצוינת לדבר על מתן משוב לעובדים. שיחת המשוב, השיחה שמלחיצה כל כך הרבה מנהלים (ועובדים) הנה פגישה תקופתית רשמית, בין העובד לממונה שלו. השיחה מתרחשת בתנאים שוטפים ו"רגילים" בארגון ולא ברגע משבר או בשל אירוע דחוף כלשהו ומסייעת ליצור תקשורת פתוחה יותר בין העובד למנהל שלו. שיחות המשוב הינן כלי חשוב לארגון ויש להתייחס אליהן ככאלה.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
תוכנית עבודה 2025

הזמן רץ, וכבר רואים את סיום שנת 2024 וברבעון האחרון של השנה נעשה בארגונים רבים מאמץ מיוחד לעמוד ביעדי השנה שעומדת להסתיים ומתחילים בהכנת התוכנית לשנה הבאה.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
ניהול עסקי – התמודדות עם משבר ה-7/10

הימים שאחרי ה-7/10 היו ועודם קשים לכולנו, ברמה האישית, הלאומית והעסקית. הזמן חלף ועוד מעט תמלא לה שנה לאוקטובר 23 הארור, ואין בית בישראל שלא נגעה בו המלחמה. יש שאיבדו את יקיריהם, יש שאהוביהם משרתים בסדיר או במילואים וחשופים לסכנה, ויש מי שנפגע כלכלית אישית, או עסקית.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
מנכלים משותפים

מהו מנכ"ל כולנו יודעים, ומנכ"ל משותף? מה זו ה"חיה" הזו בכלל? מנכל משותף הינו תואר הניתן למחזיקים (בד"כ שניים) במשרה הניהולית הבכירה ביותר בארגון, פרטי, או ציבורי, משפחתי או לא. המנכ"ל הינו ראש החברה ועליו מוטלת האחריות הגדולה ביותר לביצועיה מול הבעלים והדירקטוריון. מנכ"לים משותפים קיימים בחברות "רגילות", ציבוריות ושאינן ציבוריות ובחברות משפחתיות ובחברות שאינן משפחתיות.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
מפתחות להצלחה בשותפות עסקית

הצלחה בשותפות עסקית, הנה משימה מורכבת המשלבת אינטראקציות אנושיות, כלכליות ואסטרטגיות.
שיתוף פעולה מוצלח בין שותפים יכול מחד להוביל לצמיחה עסקית משמעותית ולשגשוג אישי של המנהלים ולעזור בהגשמת יעדים שאפתניים, אך הוא גם טומן בחובו פוטנציאל לקונפליקטים ואי-הסכמות. כמו בכל מערכת יחסים קרובה, שותפות עסקית מוצלחת מחייבת תקשורת פתוחה, הגדרת תחומי אחריות ברורים ואמון הדדי.

קרא עוד »
למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן