חדשנות בארגונים

חדשנות בארגונים

חדשנות ויזמות הן שתיים מהמילים הנפוצות ביותר בקרב מנהלים כמעט בכל מערכת ארגונית. כולם מבינים שבעולם משתנה, הדבר הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. כולם מדברים על חדשנות אבל מעטים באמת מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר של מקינזי- 84% מן המנהלים בתאגידים מאמינים כי חדשנות היא המפתח לצמיחה שלהם אולם רק 6% מסופקים מיכולות החדשנות של הארגון שלהם. אבל נתחיל מההתחלה - מה זו בכלל חדשנות?
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים

מה זה חדשנות טכנולוגית?

היא יצירת ערך מוסף באמצעות פתרונות חדשים לצרכים קיימים, או באמצעות יצירת פתרונות לצרכים חדשים. פתרונות אלה מושגים על ידי פיתוח או שימוש במוצרים, תהליכים, שירותים או טכנולוגיות יעילים יותר מבעבר או על ידי רעיונות בשלים שמתאימים לשווקים, מדינות, או חברות שמוכנות ומעוניינות לקלוט אותם.
חדשנות שונה מהמצאה, בכך שחדשנות מתייחסת לשימוש בשיטה או ברעיון טובים יותר, בעוד שהמצאה מתייחסת לתהליך ולאופן היצירה של השיטה או הרעיון. חדשנות שונה גם משיפור, בכך שהיא עוסקת במשהו שנעשה מהותית באופן שונה ולא בעשיית אותם הדברים בצורה טובה יותר.

יישום חדשנות בארגונים גדולים היא משימה קשה, הבעיה לא נובעת בדר"כ ממחסור ברעיונות אלא דווקא מניתוקם של תהליכי חדשנות מהאסטרטגיה המובילה את החברה, מקושי בהנעת תהליכים חוצי-חברה אפקטיביים ומחוסר מיקוד.

סוגי חדשנות

נהוג היה לחשוב כי מקור החדשנות העיקרי של חברות וארגונים מצוי בתוך החברה וכי ידע יש לפתח ולשמר בארגון. גישה זו יצרה נתק ומנעה שיתופי פעולה בין חברות שהשקיעו משאבים רבים בפתרונות לאותה בעיה, כדי להתגבר על הקשיים בהנעת תהליכי חדשנות ויישום חדשנות התחילו יותר ויותר חברות  בעשור האחרון לאמץ את גישת "החדשנות הפתוחה".

חדשנות פתוחה – OPEN INNOVATION

הינה גישה ליישום חדשנות, לפיה ארגון יכול וצריך להשתמש ברעיונות ממקורות חיצוניים, כגון אנשים פרטיים, לקוחות, ספקים, מרכזי מחקר ועוד, במקביל להמשך יצירת רעיונות חדשים מתוך הארגון. בעולם בו יש שפע של מידע וחברות לא יכולות להסתמך על מחקר פנים-ארגוני בלבד, חדשנות פתוחה מעודדת חברות להשתמש במחקרים והמצאות מארגונים שונים. חדשנות פתוחה היא הדדית – רעיונות ממקורות פנימיים אשר אינם מנוצלים בתוך הארגון,

חדשנות ארגונית דוגמאות – איך זה התחיל?

בשנת 2003 פרסם הנרי וויליאם צ'סברו את ספרו "חדשנות פתוחה" בו הוא תיאר מודל עדכני לחדשנות ארגונית: מודל זה קובע כי חברה לא יכולה להסתמך בתהליכי החדשנות שלה אך ורק על פיתוחים פנימיים, אלא עליה לשתף פעולה עם גורמים חיצוניים, בהם מוסדות אקדמיה, סטרטאפים, שותפים עסקיים, לקוחות, ואפילו ספקים. 

דוגמא מצוינת היא קהילות המפתחים של גוגל אשר בהן הצלחת האפליקציות שפיתחו הינה אינטרס משותף של המפתחים, של החברה ושל קהילת המשתמשים. איך זה עובד בפועל? כל עדכון גרסת תוכנה משוחרר תחילה לקהילת המפתחים, המקבלים גישה מסוימת למערכות ההפעלה, והם מפתחים אפליקציות כראות עיניהם עם הגבלות בסיסיות.

נקודות החוזקה של החדשנות הפתוחה מתבטאות במספר דרכים: חיסכון בתקציבי מחקר ופיתוח, הגברת הדיוק במחקר ופלח שוק, שיפור פרודוקטיביות הפיתוח ועוד. עם זאת, הגישה כוללת גם נקודות תורפה כמו דליפה בלתי מכוונת של מידע חסוי. המונח "חדשות פתוחה" נטבע על ידי פרופ' הנרי צ'סברו, ראש המרכז לחדשנות פתוחה באוניברסיטת קליפורניה, בספרו שהוצא לאור ב- 2003. אך הרעיון, השיח והשלכותיה של החדשנות הפתוחה החלו כבר בשנות ה -60.

ומה קורה היום?

חברות רבות בוחרות להשקיע ולעבוד עם סטארטאפים שנמצאים בחזית הטכנולוגיה בכדי לשלב חדשנות טכנולוגית במוצר ובתפעול. חדשנות פתוחה הינה העיקרון של פתיחת החברה לידע משאבים  וכישרונות מחוץ לחברה לתוך החברה, זהו כלי הכרחי להתפתחות של חברות בעידן הדיגיטלי, וליכולת שלהן להתאים את עצמן לשוק המשתנה ללא הרף. 

סטארטאפים הם רק מרכיב אחד במכלול הגורמים המעורבים ביישום אסטרטגיית חדשנות פתוחה בחברות. חדשנות פתוחה אמיתית בנויה משילוב של מערכות יחסים עם אוניברסיטאות, מוסדות ממשלתיים, חברות תעשייה, מרכזים טכנולוגיים וארגונים, כשהמטרה לייצר מערכת של העברת ידע ולטפח תרבות עשירה של רעיונות ונסיונות יישום. התאגידים הגדולים וחברות רבות אחרות הקימו מעבדות חדשנות בהן נבדקים הרעיונות מול לקוחות פוטנציאליים ומבוצעים תהליכי חיזוי ומודלים יישומיים, מעבדות החדשנות האלה מהוות כר פורה למיזמים וטכנולוגיות חדשות.

בחירת שיתופי הפעולה ויישום הפרויקטים מתבססת בדר"כ על הפרויקט שייתן את התשואה הרבה ביותר על ההשקעה בזמן הקצר ביותר. זו דוגמה לאופן שבו חדשנות פתוחה מאפשרת לחברות להשיג תשואה גבוהה על השקעה על ידי שיתוף פעולה.

ומה בישראל?

רוב החברות הישראליות עדיין נוקטות בגישת החדשנות הארגונית הפנימית, אולם חלקן כבר שברו את חומות הארגון ויצאו לחפש ולחבור לחדשנות חיצונית. מימון וניהול של חממות טכנולוגיות, כפי שעשו שטראוס, אלביט וטבע, הינם צעדים משמעותיים לא רק בחבירה לטכנולוגיות צעירות אלא גם בליווי שוטף ואינטימי שלהן החל משלבי המחקר והפיתוח המוקדמים. חברות אחרות בחרו להיחשף לטכנולוגיות על ידי חבירה לתוכניות האצה טכנולוגיות וחלקן פתחו תוכניות פנימיות אשר מנגישות את הארגון לסטארט-אפים.

ככל שיותר חברות יאמצו את גישת החדשנות הפתוחה, תתפתח ותיתרם המערכת האקולוגית של החדשנות בישראל וכולנו נהנה מפירותיה.

האם חדשנות באה לידי ביטוי רק בשיפור טכנולוגי?

ממש לא. חדשנות יכולה לבוא לידי ביטוי בשיפור חווית המשתמש לאורך כל שרשרת הערך של הארגון. גם בנושאים הקשורים לערוצי הפצה, מודל עסקי, ודרכי העסקה  יש מקום לחדשנות וגם בשירות הלקוחות כמובן .

כיום, בתודעת 'הלקוח במרכז', שירות הלקוחות הוא גורם מבדל וחשוב יותר מאי פעם. עסקים רבים משיגים יתרון תחרותי בזכות שירות הלקוחות שלהם.

כל עסק, ללא קשר לגודלו, צריך לשאוף לפיתוחן של דרכים חדשות ליצירת חווית משתמש/לקוח טובה יותר, כזאת שתהיה זכירה ותגרום ללקוחות להמליץ ולחזור שוב ושוב.

 עסקים קטנים ובינוניים פועלים בשוק מאוד תחרותי שבו רוב המוצרים דומים מאוד, וכך גם שיטות הייצור. כולם מתמודדים עם מחסור במשאבים, בסביבה מאוד מורכבת.

עסקים שהצליחו לבצע מהלך חדשני ולתרגם חדשנות לערך מוסף עבור לקוחותיהם, הצליחו בגדול הרבה מעבר למתחריהם. מהלך חדשני יכול לבדל את החברה ממתחריה בצורה ברורה, השונות הזו נותנת סיבה לצרכן לבחור בחברה ספציפית.

קידום חדשנות בארגון – איך עושים את זה?

בהסתכלות פנימה 

האם יש משהו שהעסק שלכם יכול להציע ללקוחות ושהמתחרים שלכם אינם מסוגלים להציע?

בהסתכלות החוצה

אילו שיתופי פעולה יכולים לתת ערך מוסף ללקוחותיכם? שיתופי פעולה מעודדים יצירתיות ומביאים לפריצות דרך.

לסיכום 

כל חברה, ללא קשר לגודלה, צריכה להטמיע תהליכי חדשנות.

כדי לייצר חדשנות בתוך חברה דרושים גורמים רבים, ומכיוון שקצרה היריעה מלפרט את התהליך כולו, אציין את שלוש ההמלצות העיקריות, המלצות אלה מבוססות על 3 הטעויות הנפוצות ביותר כיום בהטמעת חדשנות בארגונים:

  1. בחברות מבוססות הפך תפקיד 'מנהל/ת חדשנות' לפונקציה משמעותית בחברה ולא עוד כותרת חסרת משמעות לתפקיד לא מוגדר. מנהל/ת חדשנות חייב/ת להיות מנהיג/ה אמיתי/ת, שביכולתו/ה להוביל את הארגון על סמך ידע והבנת תהליכים בשוק, לנתח רעיונות מתוך הסתכלות על הפעילות התעשייתית היומיומית באור קצת שונה, וכמובן להאמין בשילוב טכנולוגיה פורצת דרך בכל נדבך בפעילות החברה. בארגונים קטנים יותר בהם אין ייעודי לחדשנות בלבד, נהוג להקים צוות היגוי המורכב מעובדי הארגון. צוות כזה רצוי שיהיה הטרוגני, מורכב מעובדים יצירתיים בעלי מעוף, ומצד שני גם מעובדים המצטיינים ביישום וביצוע קפדני.
  1. אבל גם מנהל החדשנות הטוב ביותר לא יכול להצליח לבד, וגם צוות חדשנות לא יצליח להניע שינוי בחברה כולה. רק בעזרת מעורבות, ומחויבות של הנהלת החברה בתהליך הכנסת חדשנות אפשר להצליח ולהטמיע תהליכי חדשנות ותרבות ארגונית שתצליח לעשות שינוי בכל האספקטים של החברה. ההנהלה כשותפה מלאה לדרך, הכרחית לטובת התהליך.
  2. חדשנות פתוחה מסייעת לחברה להתחבר עם בעלי העניין החיצוניים ומאפשרת לה להישאר ברמה אחת עם טרנדים טכנולוגיים ופתרונות חדשים. שיתופי פעולה רחבים יסייעו בהוצאה אל הפועל, יובילו ליישום מוצלח וייעול התהליך כולו.
 

היום כבר ברור שחדשנות מהווה מפתח הכרחי להצלחה במציאות המשתנה של ימינו, חברות שלא השכילו לאמץ פרדיגמות חדשות, אם עודן קיימות, כבר הפכו לפחות רלוונטיות.  אז כבר לא מדובר ב"האם נכון" להטמיע חדשנות אלא  "איך נכון" לעשות זאת . ומוטב מוקדם ממאוחר.

צריכים עזרה ב'הסתכלות פנימה'? בבחינת היתרון התחרותי שלכם ובשיפורו? בבניית צוות חדשנות והובלתו? נשמח לעזור

מוזמנים לברר איתנו על תהליכים קצרים וארוכים המותאמים לצרכים שלכם.

בהצלחה!

שירי כרמיאלי
הכותבת: שירי רוזן-כרמיאלי, יועצת אסטרטגית בכירה בחברת ‏SMC Group, בעלת מעל 20 שנות נסיון בתפקידים ניהוליים בכירים בחברות רב-לאומיות בארה"ב וישראל. מומחית בניהול יזמות וחדשנות, ‏מרצה בביה"ס למִנהל עסקים ‏במכללה למִנהל, במרכז הבינתחומי ובאוניברסיטת בן גוריון.‏
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ייעוץ עסקי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי – המדריך המלא

חילוקי דעות, קשיים, עמידה במקום ושינוי בהיקף העשייה הנן חלק מהסיבות המביאות בעלי עסקים מהמגזר הפרטי לפנות אל ייעוץ עסקי . מהו ייעוץ עסקי אילו תועלות הוא יכול להפיק לעסק, מהם השלבים שהוא כולל וכיצד לבחור את היועץ הנכון? כל התשובות מחכות לכם כאן במאמר.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים
חדשנות בארגונים – המדריך המלא

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
מה זה מסע לקוח

בשנים האחרונות, יותר מוצרים ושירותים הופכים לקומודיטי (מוצרי בסיס כמו סוכר וקמח) ומקשים על חברות ומותגים לבדל את עצמם מהמתחרים. כתוצאה, חברות ומותגים חווים ירידה מתמדת בנאמנות הלקוחות וקושי לגבות פרמיה על המותגים שלהן.

קרא עוד »
טיפים לעידוד חדשנות בארגון

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נשאלים כיועצים היא – איך אפשר להפוך חברה לחדשנית?

ואמנם אין לנו נוסחה אחת  להצלחה בחדשנות, אולם ישנם מחקרים המראים כי קיים מתאם חזק בין מרכיבים ספציפיים הניתנים לביצוע בכל חברה לבין הצלחה ביישום חדשנות, במאמר זה נסקור כמה מהמרכיבים הללו.

חשוב לציין כי הטמעת תהליכי חדשנות ויישומם באופן אפקטיבי בארגון דורשים תהליך סדור המבוצע ונתמך באופן נרחב בארגון,  הדבר  דורש עבודה (אפילו סיזיפית),  ומדידה ומעקב אחר ביצועים, בדיוק כמו כל תהליך אחר… אבל אם עדיין לא הגעתם.ן לפיתוח תהליך כזה בארגון, ריכזנו כמה טיפים שיכולים לעזור ומקום טוב להתחיל ממנו.

אפשר להתחיל בקטן, להתנסות ולצבור נסיון ולו רק עם חלק קטן ממרכיבי התהליך, משום שדבר אחד כבר ברור לכולם –  ארגונים עסקיים שאינם מחדשים לא ישרדו.

קרא עוד »
קידום חדשנות בארגון

המשפט  "חדשנות או למות" הינו שמו של הספר שפרסם טום פיטרס בשנת 1998. פיטרס, שליווה חברות רבות במסגרת עבודתו בחברת מקינזי והכשיר מנהלים רבים כמרצה מבוקש בהרווארד, קבע בדף הכותרת בספרו – "התחדשות בלתי פוסקת כאסטרטגיית הישרדות יחידה בעולם העסקים".

קרא עוד »
ליווי מנהלים בחברות וארגונים

תהליך ליווי מנהלים בארגון עוסק בסיוע ומתן ידע וכלים ניהוליים המסייעים בשיפור ההתמודדות עם שגרת ניהול מחד ודילמות ניהוליות מאידך תוך מיקסום החוזקות הקיימות והתאמה לאופי הייחודי של המנהל, הארגון והסביבה הניהולית.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות בתקופות שפל ומשבר

"עסקים לא חיים על עקומות התפלגות נורמליות" אמר אחד המרצים שלי לכלכלה והצליח לבלבל את כל מה שידעתי עד אותו רגע על כלכלה מאוזנת ו"שיווי משקל".

עולם העסקים בן זמננו, בעידן השוק התחרותי והמשתנה ללא הרף, הוא עולם מורכב, וככל שמערכת אקולוגית מורכבת יותר, כך גדל הסיכוי שהיא מושפעת מתנודתיות ושינויים.

"לעקומות ההתפלגות הרגילות שלנו יש זנבות הרבה יותר שמנים ממה שאנחנו מבינים" המשיך המרצה ושינה לעד את הסתכלותי על כלכלה בת זמננו ועל גלים של התחדשות בשווקים.

רק לאחרונה, אחרי שנים של ניסיון בתעשייה הצלחתי באמת להבין, ואפילו לחוות על בשרי את אותם 'גלים של התחדשות'.

קרא עוד »
איך בונים תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את המיזם או העסק מבחינה שיווקית, טכנולוגית, תפעולית, כלכלית ועוד. בדרך כלל יש צורך בהכנת תוכנית עסקית כדי להציג ניתוח שיטתי ומסודר של העסק, אם לצורך גיוס הון או משקיעים, או לחילופין לצורך בדיקת כדאיות ותכנון אסטרטגיה עסקית לעסק. תוכנית עסקית טובה תציג את העסק או המיזם במספרים כך שהמודל העסקי, ההוצאות, ההכנסות, הפוטנציאל והסיכון יהיו ברורים למי שקורא אותה.

קרא עוד »
משבר ההייטק 2022

משברים אינם חדשים בעולם העסקי, התרסקות בועת ה "דוט קום", משבר האשראי בארה"ב, מגפת הקורונה ומשבר ההייטק הנוכחי הם רק חלק מרשימה ארוכה.

המשבר של 2022 מציב לפנינו אתגר משולב, שיעורי האינפלציה בשיא של כמעט 40 שנה, הריבית עולה, מחירי הגז והנפט עולים, ירידה בשווקי המניות, נפילתם של המטבעות "החדשים", הערכות השווי המתרסקות והמלחמה באוקראינה… מסובך שם בחוץ.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות ויצירתיות

"חדשנות ויצירתיות" הן מילות מפתח בכל ארגון שרוצה להישאר רלוונטי בימינו והן נזרקות לאוויר בהקשרים שונים. המילה "חדשנות" מופיעה בהקשרים כה מגוונים עד כי ניתן לבלבל אותה עם ביטויים שונים כגון השראה, יצירה ,יצירתיות, המצאה ועוד…

קרא עוד »
רעיונות לחדשנות

כאן אסור לקדוח – נושא ההמצאות, היצירתיות והחדשנות העסיק אותי מאז ומעולם. בגיל העשרה המוקדם שרטטתי לעצמי (ואין לי מושג מהיכן צץ הרעיון ולמה) מברשת שיניים שלה ידית רחבה בעלת מנגנון פשוט, שמאפשר להעביר משחת שינים הנמצאת בידית דרך חורים במברשת, והנה לנו מברשת שיניים מוכנה לפעולה. הרעיון שדי להסתובב, בעיקר בטיולים, עם יחידה אחת במקום שתיים, היה נראה לי הגיוני.

השרטוט כמובן נשאר במגרה.

לימים חברה שוויצרית בשם Trisa, שמוכרת בעולם כחברה משפחתית קטנה יחסית, איכותית וחדשנית בתחומי ה Personal Care בכלל וה Oral Care  בפרט, יישמה את הרעיון (כמובן בלי כל קשר אלי. המגירה שלי הייתה מוגנת היטב…). למיטב ידיעתי המוצר לא היה הצלחה, ואני די משוכנע שהיום הוא לא קיים בכלל. אבל היי!!!

בהמשך אחזור ל"כשלונות" כדי לבחון לאורם גם את ההצלחות.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי המדריך המלא

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

המציאות המורכבת הזו בשילוב עם הסביבה העסקית המשתנה תדירות מקשה על המנהיג בארגון וכאן בדיוק נכנס הליווי העסקי.  ליווי עיסקי יכול להיות תהליך ארוך טווח בו מלווים את הבעלים/ המנכ"ל בפעילות השוטפת, או לחילופין תהליך קצר טווח, וממוקד. בשונה מיועצים דיספלינאריים המתמקדים בהיבט אחד של הארגון (כמו למשל יועץ פיננסי או שיווקי), הליווי העסקי הינו רב תחומי והתובנות בו תתקבלנה על סמך הבנה וניתוח של כלל הבטי האתגר, כמו גם בחינה של כלל הארגון.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי להייטק

על־פי נתוני בנק ישראל, התוצר של מגזר ההייטק צמח בשנת 2020 ב־5.8%, לצד עלייה ניכרת בגיוסי הון מצד החברות בענף. גם נתוני הייצוא והפדיון בהייטק צמחו ברציפות לאורך שנת 2020, בניגוד לענפים אחרים שחוו פגיעה משמעותית עם תחילת משבר הקורונה  והצליחו להתאושש (אם בכלל) רק בהמשך אותה שנה. מגזר ההייטק, מהווה אחוז ניכר מהמשק הישראלי (12.6% מהתוצר הכולל ב־2019), והוא אחד מהגורמים למתינות הפגיעה הכלכלית של משבר הקורונה בישראל ביחס לרבות מהמדינות המפותחות.

הצמיחה במגזר ההייטק ממשיכה, ומביאה איתה בו זמנית גם תחרות רבה וצורך תמידי של החברות להתפתח ולהתאים עצמן לדרישות השוק המשתנה בקצב מסחרר. כך קורה שמוצר או טכנולוגיה בעלי פוטנציאל עצום, לאו דווקא מגיעים לבשלות ולא מביאים להצלחתה של החברה. הצלחה במגזר התחרותי והמהיר הזה דורשת מיקוד  ניהולי אינטנסיבי, התאמה לדרישות השוק, יכולות ניהול גבוהות מאד, מודל עסקי בר קיימא, ביצועים מצוינים  ועוד ועוד.

קרא עוד »
הכנת תקציב ארגוני

תקציב עסקי הוא בעצם תוכנית הפעולה של הארגון לתקופה מוגדרת, בדרך כלל שנה, והביטוי שלה במונחים כספיים.
בתקציב נמצא את המכירות המתוכננות, את העלויות הנובעות מהמכירות, מהרכש ומהייצור, וכן את העלויות התפעוליות השוטפות של העסק.
הסיבה לקביעת תקציב ברורה – זהו כלי שמאפשר לחברה ומנהליה מסלול התנהלות כספי ידוע בין ההכנסות להוצאות ומתאר את ההכנסות הצפויות שנובעות מיעדי המכירות, וכן את ההוצאות הנובעות מהפעילות השוטפת ומיעדי המכירות והשיווק.

קרא עוד »
Trusted Advisor – יועץ מהימן

  TRUSTED ADVISOR כבר היית ללקוחות שלך?

כבר לא מעט זמן אנחנו מתכננים מהלך אסטרטגי יחד עם ד. מנכל חברה מובילה בתחומה.
מחד מדובר בחברה מובילה ומצליחה, אולם התחום בו עוסקת החברה הולך ונשחק, הולך ונעלם והאתגר שלנו יחד הוא לחפש את ה"דבר הבא".
ו… מצאנו! אאוריקה. אז יש מוצר ושהפך לפתרון חדש, ועכשיו מה?

עכשיו אתם הופכים ל- TRUSTED ADVISOR אמרנו ל- ד. המנכ"ל ולצוות ההנהלה

קרא עוד »
סטרטאפים חדי קרן (UNICORNS)

לאחרונה פורסם "בכלכליסט" כי המילה היחידה שיכולה להתחרות ב”קורונה” ו”בחירות” על תואר המילה של השנה היא “יוניקורן" (חד קרן).

המילה הזו אכן מופיעה פעמים רבות בהקשרים של שוק ההון וזירת הסטרטאפים, ולא, לא מדובר בחיה עצמה אלא בתופעה שקיבלה את השם בגלל שכיחותה שהיתה נמוכה…

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן