חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
סטרטאפים חדי קרן (UNICORNS)

סטרטאפים חדי קרן (UNICORNS)

לאחרונה פורסם "בכלכליסט" כי המילה היחידה שיכולה להתחרות ב”קורונה” ו”בחירות” על תואר המילה של השנה היא “יוניקורן" (חד קרן). המילה הזו אכן מופיעה פעמים רבות בהקשרים של שוק ההון וזירת הסטרטאפים, ולא, לא מדובר בחיה עצמה אלא בתופעה שקיבלה את השם בגלל שכיחותה שהיתה נמוכה...
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים - ייעוץ לסטארטאפים

אז איך קשורה החיה המיתולוגית הזו לעולם ההשקעות המודרני?

המונח "חד קרן" בעולם ההשקעות מתייחס לחברות סטרטאפ פרטיות שהערכת השווי שלהן עולה על מיליארד דולר לפני הנפקה ראשונית (כלומר בהיותן בבעלות פרטית ואינן נסחרות בבורסה).
בשנת 2013 הייתה התופעה כ"כ נדירה עד כי היא הושוותה לבעל החיים האגדי – חד הקרן –
UNICORN.

מי שטבעה את המושג היא איילין לי, מייסדת קרן ההון סיכון האמריקאית -"קאובוי", בטור בו כתבה ב 2013 על המועדון היוקרתי של חדי הקרן במגזין  "TECH CRUNCH".
מאז 2013, הפכה התופעה לפחות נדירה, אך המושג השתרש היטב,]
המונח התרחב וגרסאותיו כוללות גם:
"ֶּדקָאקורן" – בשווי מוערך של יותר מ -10 מיליארד דולר,
ו"הקטוקורן" – בשווי של מעל 100 מיליארד דולר.
רוב ההשקעות בסטרטאפים אלה מבוצעות ע"י קרנות הון סיכון.

נכון למאי 2021, ישנם יותר מ -600 חדי ברחבי העולם.
דוגמאות לחדי-קרן פופולריים לשעבר (שכן החברות הונפקו והפכו בורסאיות) הן: Airbnb, פייסבוק וגוגל.

לפי נתוני חברת המחקר IVC , ב-2015 היו בישראל שלוש חברות שחצו את השווי הנכסף, וב-2016 ו-2017, רק חברה אחת התווספה למועדון בכל שנה.
ב-2018 ארבע חברות הפכו ליוניקורנים, וב-2019 המספר זינק ל-11 חברות. ב-2020, שנת הקורונה, המספר עלה לפי IVC , ל-15 חברות עם שווי של יותר ממיליארד דולר.

התופעה העולמית מתרחבת במהירות: ברבעון הראשון של 2021 נולדו בעולם 121 יוניקורנים, לעומת 159 ב־2020 כולה.

הכוכבים הישראלים 

מי שעוקב אחרי חדשות שוק ההון קרא בתחילת מאי כי חברת הפינטק הישראלית HoneyBook גייסה 155 מיליון דולר והפכה ליוניקורן.
הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לבעלי עסקים ועצמאיים נותני שירות לנהל את כל ההיבטים של העסק שלהם. שווי החברה בגיוס עמד על 1.1 מיליארד דולר.

עוד פורסם כי הסטרטאפ הישראלי מאנדיי, הגיש בחשאי טיוטת תשקיף להנפקה בוול סטריט.
מאנדיי – היוניקורן הגדול ביותר בהייטק הישראלי כיום, מייסודם ובניהולם של רועי מן וערן זינמן, עושה חיל פה אצלנו במרכז תל אביב.
במאנדיי מייצרים תוכנה המסייעת לעבודה מרחוק. הערכות השווי של מאנדיי, שפרחה בתקופת הקורונה, נעו בשנה שעברה בין 2.7 מיליארד דולר ל-4 מיליארד דולר.

כמה מחדי הקרן הבולטים שלנו 

• הגיוס הגדול ביותר בישראל אי פעם שייך לחד הקרן המבטיח, טראקס (Trax), שפיתח פתרונות ראייה ממוחשבת ועיבוד נתונים לעולם הקמעונאות. טראקס גייסה 640 מיליון דולר. שווי החברה הוערך ב 2.25 מיליארד דולר.
• גם Jfrog שהוקם ב 2018 ע"י המייסדים שלומי בן חיים, פרד סימון ויואב לנדמן ומספק אוטומציה של עדכוני תוכנה, הוא חד קרן מבטיח מאד.
JFROG גייסה 226 מיליון דולר, מהקרנות Dell Capital, EMC Ventures, Vintage,
Qumra Capital, Battery Ventures.

JFROG נחשבת למובילה עולמית בשוק עדכוני התוכנה, ואחראית במידה רבה לעובדה שמשתמשים כבר לא צריכים לעדכן תוכנה באופן ידני. בין לקוחותיה כמה מהמותגים הגדולים בעולם, מגוגל ונטפליקס ועד מרצדס ואובר.

ואיך אפשר בלי סייבר ישראלי?
• חברת הסייבר הישראלית אקסוניוס מאשרת את הפרסום בכלכליסט, כי גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. את הסיבוב החדש הובילה קרן Stripe האמריקאית ובהשתתפות המשקיעים הקיימים בחברה. החברה שהוקמה ב-2017 גייסה עד היום 195 מיליון דולר.

• Wiz – חד הקרן הישראלי הצעיר מכולן, יצא לדרך רק בשנת 2020 והשלים לאחרונה את סבב הגיוס הראשון. על פי הערכות, הגיוס החדש בהיקף גבוה מ־100 מיליון דולר יקפיץ את החברה לשווי גבוה בהרבה ממיליארד דולר. רק בדצמבר האחרון גייסה החברה 100 מיליון דולר בסבב הראשון שלה, משורה של משקיעים מובילים: סקויה, אינדקס, אינסייט, סייברסטארטס וסרקה. זאת לצד המשקיעים הפרטיים: יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל.

באקוסיסטם היזמי הישראלי (המערכת ה"אקולוגית" של יזמות וחדשנות בישראל), אפשר למצוא כיום לא מעט חדי קרן, וסטרטאפים רבים אחרים שנמצאים בשלבים שונים של צמיחה.
מאז 2013 עבר האקוסיסטם הישראלי שינוי מהותי והפכנו מאומת הסטרטאפ לעומת הסקיילאפ From Startup Nation to Scaleup Nation .
וכבר יש לנו דור שני של חברות שבשלו והפכו בעצמן למנועי צמיחה עצמאיים ורווחיים.
לשינוי זה ישנן השלכות מבורכות רבות, למשל התמקצעות של היזמים והמשקיעים המקומיים, יצירת מקומת עבודה חדשים ושמירה על יציבות תעסוקתית לעובדים, מיסים לאוצר המדינה כדומה.

דוגמאות נוספות לחברות יוניקורן מפורסמות ומצליחות מבית היוצא הישראלי

Lemonade-
6.2 מיליארד דולר (פב' 2021, שווי בורסאי)
פעילות : ביטוח דיגיטלי
מייסדים : דניאל שרייבר ושי וינינגר, 2015 לסדר את השורות

Fiverr-
10 מיליארד דולר (פב' 2021, שווי בורסאי)
פעילות : זירת מסחר לפרילנסרים
מייסדים: מיכה קאופמן, שי וינינגר וגיא גמזו, 2010

לסיכום 

זירת ההייטק הישראלית פורחת למרות השנה הקשה שעברה על השוק,
קרנות ההון סיכון הגדולות ביותר, חברות הענק המובילות והמשקיעים המוסדיים הגדולים – כולם פעילים בזירה הישראלית, משקיעים ומחפשים את הדבר הגדול הבא.

את ההתבגרות של אותו אקוסיסטם ניתן לראות בבירור במספר חדי הקרן וגודל ההשקעות. למגמה זו יש גם צד פחות חיובי שבא לידי ביטוי בירידה בכמות הסטרטאפים החדשים שנפתחים כל שנה בישראל. למעשה, מספר הסטרטאפים שנפתחו בשנת 2020 בישראלֿ מוערך במעט מעל 700, מספר שהוא זהה לזה שנפתחו לפני כעשור ונמוך בכ- 300 מהשיא. תוצאה אפשרית של המגמה הנ"ל היא שבעוד כעשר שנים, מספר חדי הקרן בישראל יירד משמעותית.

היות וההייטק הישראלי הפך להיות גורם צמיחה עיקרי (אף יותר ממה שהיה לפני עידן הקורונה – יצוא שירותי ההייטק עלה ב-2020 ב-11% לעומת 2019, להיקף של 37 מיליארד דולר – כפול מהיקפו בשנת 2014). כחברה וכמדינה עלינו להמשיך לעודד, לתמרץ ולפתח את האקוסיסטם היזמי בישראל, אשר מדורג תדיר כאחד המובילים בעולם. זה המקום בו ימשיכו להיוולד סטרטאפים חדשים ופורצי דרך שיעשו את צעדיהם הראשונים, מקורותיהם רבים ומגוונים, אבל לכולם מסלול ארוך ומלא אתגרים עד שיגיעו (אם בכלל) לתואר הנכסף של חד קרן. 

הכותבת –
שירי רוזן-כרמיאלי, יועצת בכירה בחברת ‏SMC Group ,
יועצת עסקית בעלת מעל 20 שנות נסיון בתפקידי ניהול בכירים בחברות בינ"ל בארה"ב וישראל, לשעבר סמנכ"לית בכירה בתאגיד אמריקאי בארה"ב. מומחית בניהול יזמות וחדשנות, ‏מנטורית בתכניות האצה ומרצה בביה"ס למִנהל עסקים ‏במכללה למִנהל, במרכז הבינתחומי ובאוניברסיטת בן גוריון.‏

שירי כרמיאלי
הכותבת: שירי רוזן-כרמיאלי, יועצת אסטרטגית בכירה בחברת ‏SMC Group, בעלת מעל 20 שנות נסיון בתפקידים ניהוליים בכירים בחברות רב-לאומיות בארה"ב וישראל. מומחית בניהול יזמות וחדשנות, ‏מרצה בביה"ס למִנהל עסקים ‏במכללה למִנהל, במרכז הבינתחומי ובאוניברסיטת בן גוריון.‏
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ייעוץ עסקי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
מה זה מסע לקוח

בשנים האחרונות, יותר מוצרים ושירותים הופכים לקומודיטי (מוצרי בסיס כמו סוכר וקמח) ומקשים על חברות ומותגים לבדל את עצמם מהמתחרים. כתוצאה, חברות ומותגים חווים ירידה מתמדת בנאמנות הלקוחות וקושי לגבות פרמיה על המותגים שלהן.

קרא עוד »
טיפים לעידוד חדשנות בארגון

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נשאלים כיועצים היא – איך אפשר להפוך חברה לחדשנית?

ואמנם אין לנו נוסחה אחת  להצלחה בחדשנות, אולם ישנם מחקרים המראים כי קיים מתאם חזק בין מרכיבים ספציפיים הניתנים לביצוע בכל חברה לבין הצלחה ביישום חדשנות, במאמר זה נסקור כמה מהמרכיבים הללו.

חשוב לציין כי הטמעת תהליכי חדשנות ויישומם באופן אפקטיבי בארגון דורשים תהליך סדור המבוצע ונתמך באופן נרחב בארגון,  הדבר  דורש עבודה (אפילו סיזיפית),  ומדידה ומעקב אחר ביצועים, בדיוק כמו כל תהליך אחר… אבל אם עדיין לא הגעתם.ן לפיתוח תהליך כזה בארגון, ריכזנו כמה טיפים שיכולים לעזור ומקום טוב להתחיל ממנו.

אפשר להתחיל בקטן, להתנסות ולצבור נסיון ולו רק עם חלק קטן ממרכיבי התהליך, משום שדבר אחד כבר ברור לכולם –  ארגונים עסקיים שאינם מחדשים לא ישרדו.

קרא עוד »
קידום חדשנות בארגון

המשפט  "חדשנות או למות" הינו שמו של הספר שפרסם טום פיטרס בשנת 1998. פיטרס, שליווה חברות רבות במסגרת עבודתו בחברת מקינזי והכשיר מנהלים רבים כמרצה מבוקש בהרווארד, קבע בדף הכותרת בספרו – "התחדשות בלתי פוסקת כאסטרטגיית הישרדות יחידה בעולם העסקים".

קרא עוד »
ליווי מנהלים בחברות וארגונים

תהליך ליווי מנהלים בארגון עוסק בסיוע ומתן ידע וכלים ניהוליים המסייעים בשיפור ההתמודדות עם שגרת ניהול מחד ודילמות ניהוליות מאידך תוך מיקסום החוזקות הקיימות והתאמה לאופי הייחודי של המנהל, הארגון והסביבה הניהולית.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות בתקופות שפל ומשבר

"עסקים לא חיים על עקומות התפלגות נורמליות" אמר אחד המרצים שלי לכלכלה והצליח לבלבל את כל מה שידעתי עד אותו רגע על כלכלה מאוזנת ו"שיווי משקל".

עולם העסקים בן זמננו, בעידן השוק התחרותי והמשתנה ללא הרף, הוא עולם מורכב, וככל שמערכת אקולוגית מורכבת יותר, כך גדל הסיכוי שהיא מושפעת מתנודתיות ושינויים.

"לעקומות ההתפלגות הרגילות שלנו יש זנבות הרבה יותר שמנים ממה שאנחנו מבינים" המשיך המרצה ושינה לעד את הסתכלותי על כלכלה בת זמננו ועל גלים של התחדשות בשווקים.

רק לאחרונה, אחרי שנים של ניסיון בתעשייה הצלחתי באמת להבין, ואפילו לחוות על בשרי את אותם 'גלים של התחדשות'.

קרא עוד »
איך בונים תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את המיזם או העסק מבחינה שיווקית, טכנולוגית, תפעולית, כלכלית ועוד. בדרך כלל יש צורך בהכנת תוכנית עסקית כדי להציג ניתוח שיטתי ומסודר של העסק, אם לצורך גיוס הון או משקיעים, או לחילופין לצורך בדיקת כדאיות ותכנון אסטרטגיה עסקית לעסק. תוכנית עסקית טובה תציג את העסק או המיזם במספרים כך שהמודל העסקי, ההוצאות, ההכנסות, הפוטנציאל והסיכון יהיו ברורים למי שקורא אותה.

קרא עוד »
משבר ההייטק 2022

משברים אינם חדשים בעולם העסקי, התרסקות בועת ה "דוט קום", משבר האשראי בארה"ב, מגפת הקורונה ומשבר ההייטק הנוכחי הם רק חלק מרשימה ארוכה.

המשבר של 2022 מציב לפנינו אתגר משולב, שיעורי האינפלציה בשיא של כמעט 40 שנה, הריבית עולה, מחירי הגז והנפט עולים, ירידה בשווקי המניות, נפילתם של המטבעות "החדשים", הערכות השווי המתרסקות והמלחמה באוקראינה… מסובך שם בחוץ.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות ויצירתיות

"חדשנות ויצירתיות" הן מילות מפתח בכל ארגון שרוצה להישאר רלוונטי בימינו והן נזרקות לאוויר בהקשרים שונים. המילה "חדשנות" מופיעה בהקשרים כה מגוונים עד כי ניתן לבלבל אותה עם ביטויים שונים כגון השראה, יצירה ,יצירתיות, המצאה ועוד…

קרא עוד »
רעיונות לחדשנות

כאן אסור לקדוח – נושא ההמצאות, היצירתיות והחדשנות העסיק אותי מאז ומעולם. בגיל העשרה המוקדם שרטטתי לעצמי (ואין לי מושג מהיכן צץ הרעיון ולמה) מברשת שיניים שלה ידית רחבה בעלת מנגנון פשוט, שמאפשר להעביר משחת שינים הנמצאת בידית דרך חורים במברשת, והנה לנו מברשת שיניים מוכנה לפעולה. הרעיון שדי להסתובב, בעיקר בטיולים, עם יחידה אחת במקום שתיים, היה נראה לי הגיוני.

השרטוט כמובן נשאר במגרה.

לימים חברה שוויצרית בשם Trisa, שמוכרת בעולם כחברה משפחתית קטנה יחסית, איכותית וחדשנית בתחומי ה Personal Care בכלל וה Oral Care  בפרט, יישמה את הרעיון (כמובן בלי כל קשר אלי. המגירה שלי הייתה מוגנת היטב…). למיטב ידיעתי המוצר לא היה הצלחה, ואני די משוכנע שהיום הוא לא קיים בכלל. אבל היי!!!

בהמשך אחזור ל"כשלונות" כדי לבחון לאורם גם את ההצלחות.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי המדריך המלא

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

המציאות המורכבת הזו בשילוב עם הסביבה העסקית המשתנה תדירות מקשה על המנהיג בארגון וכאן בדיוק נכנס הליווי העסקי.  ליווי עיסקי יכול להיות תהליך ארוך טווח בו מלווים את הבעלים/ המנכ"ל בפעילות השוטפת, או לחילופין תהליך קצר טווח, וממוקד. בשונה מיועצים דיספלינאריים המתמקדים בהיבט אחד של הארגון (כמו למשל יועץ פיננסי או שיווקי), הליווי העסקי הינו רב תחומי והתובנות בו תתקבלנה על סמך הבנה וניתוח של כלל הבטי האתגר, כמו גם בחינה של כלל הארגון.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי להייטק

על־פי נתוני בנק ישראל, התוצר של מגזר ההייטק צמח בשנת 2020 ב־5.8%, לצד עלייה ניכרת בגיוסי הון מצד החברות בענף. גם נתוני הייצוא והפדיון בהייטק צמחו ברציפות לאורך שנת 2020, בניגוד לענפים אחרים שחוו פגיעה משמעותית עם תחילת משבר הקורונה  והצליחו להתאושש (אם בכלל) רק בהמשך אותה שנה. מגזר ההייטק, מהווה אחוז ניכר מהמשק הישראלי (12.6% מהתוצר הכולל ב־2019), והוא אחד מהגורמים למתינות הפגיעה הכלכלית של משבר הקורונה בישראל ביחס לרבות מהמדינות המפותחות.

הצמיחה במגזר ההייטק ממשיכה, ומביאה איתה בו זמנית גם תחרות רבה וצורך תמידי של החברות להתפתח ולהתאים עצמן לדרישות השוק המשתנה בקצב מסחרר. כך קורה שמוצר או טכנולוגיה בעלי פוטנציאל עצום, לאו דווקא מגיעים לבשלות ולא מביאים להצלחתה של החברה. הצלחה במגזר התחרותי והמהיר הזה דורשת מיקוד  ניהולי אינטנסיבי, התאמה לדרישות השוק, יכולות ניהול גבוהות מאד, מודל עסקי בר קיימא, ביצועים מצוינים  ועוד ועוד.

קרא עוד »
הכנת תקציב ארגוני

תקציב עסקי הוא בעצם תוכנית הפעולה של הארגון לתקופה מוגדרת, בדרך כלל שנה, והביטוי שלה במונחים כספיים.
בתקציב נמצא את המכירות המתוכננות, את העלויות הנובעות מהמכירות, מהרכש ומהייצור, וכן את העלויות התפעוליות השוטפות של העסק.
הסיבה לקביעת תקציב ברורה – זהו כלי שמאפשר לחברה ומנהליה מסלול התנהלות כספי ידוע בין ההכנסות להוצאות ומתאר את ההכנסות הצפויות שנובעות מיעדי המכירות, וכן את ההוצאות הנובעות מהפעילות השוטפת ומיעדי המכירות והשיווק.

קרא עוד »
Trusted Advisor – יועץ מהימן

  TRUSTED ADVISOR כבר היית ללקוחות שלך?

כבר לא מעט זמן אנחנו מתכננים מהלך אסטרטגי יחד עם ד. מנכל חברה מובילה בתחומה.
מחד מדובר בחברה מובילה ומצליחה, אולם התחום בו עוסקת החברה הולך ונשחק, הולך ונעלם והאתגר שלנו יחד הוא לחפש את ה"דבר הבא".
ו… מצאנו! אאוריקה. אז יש מוצר ושהפך לפתרון חדש, ועכשיו מה?

עכשיו אתם הופכים ל- TRUSTED ADVISOR אמרנו ל- ד. המנכ"ל ולצוות ההנהלה

קרא עוד »
חדשנות בארגונים

חדשנות ויזמות הן שתיים מהמילים הנפוצות ביותר בקרב מנהלים כמעט בכל מערכת ארגונית. כולם מבינים שבעולם משתנה, הדבר הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן.
כולם מדברים על חדשנות אבל מעטים באמת מיישמים חדשנות הלכה למעשה.
ע"פ מחקר של מקינזי- 84% מן המנהלים בתאגידים מאמינים כי חדשנות היא המפתח לצמיחה שלהם אולם רק 6% מסופקים מיכולות החדשנות של הארגון שלהם.
אבל נתחיל מההתחלה – מה זו בכלל חדשנות?

קרא עוד »
קנבס המודל העסקי

השינויים שהביאה תקופת הקורונה גרמו לעסקים רבים לעשות שינויים ולהמציא את עצמם מחדש, רעיונות חדשים למוצרים, שירותים ואפילו פלטפורמות חדשות ומודלים עסקיים צצו בעקבות הקורונה. שינויים מהירים והסתגלות למצבים משתנים שהיו פעם רק נחלתם של חברות הייטק וסטארטאפים, הופכים להיות צו השעה של כולנו. אחד הכלים בהם ניתן להשתמש כדי לבחון רעיון הינו קנבס המודל העסקי- כלי ומתודולוגיה שפותחו עבור סטארטאפים ומתאימים מאוד לשינויים מהירים ובחינת רעיונות או מוצרים חדשים.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי – סיפור אמיתי

לפעמים אנחנו לא רק יועצים אסטרטגיים אלא גם בלשים… השבוע הצלחנו לפתור תעלומת הוצאה חודשית כפולה ומיותרת של לקוח, מנהל החשבונות לא הצליח למצוא את

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן