ייעוץ עסקי: המפתח לצמיחה והתמודדות עם אתגרים ארגוניים

ייעוץ עסקי: המפתח לצמיחה והתמודדות עם אתגרים ארגוניים

בסביבה העסקית המורכבת של ימינו, ארגונים ניצבים בפני אתגרים משתנים ללא הרף, התגברות התחרות, שינויים טכנולוגיים מהירים, תמורות בהתנהגות צרכנים, ואי-ודאות כלכלית. במציאות זו, ייעוץ עסקי מקצועי הפך מ"יתרון אפשרי" לכלי אסטרטגי חיוני עבור ארגונים המבקשים להתפתח, להסתגל ולהוביל בשווקים שלהם. במאמר זה נבחן את מהות הייעוץ העסקי, ערכו לארגונים, וכיצד לבחור ולעבוד עם יועץ עסקי באופן אפקטיבי.
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים

מהו ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי הוא תהליך בו מומחה חיצוני מסייע לארגון בזיהוי, ניתוח ופתרון אתגרים עסקיים, ובזיהוי הזדמנויות חדשות לצמיחה. יועץ עסקי אפקטיבי משלב ידע מקצועי עם ניסיון מעשי, ומביא לארגון פרספקטיבה אובייקטיבית ומבוססת נתונים.

בשונה מעובדי הארגון, היועץ אינו כבול לתפיסות או לתרבות ארגונית קיימת, ויכול להציע נקודת מבט רעננה ולעתים מאתגרת. יתר על כן, יועץ מביא עמו ניסיון ממגוון ארגונים וענפים, המאפשר לו לזהות דפוסים, להציע פתרונות מוכחים, ולהביא "פרקטיקות מיטביות" (best practices) מתעשיות שונות.

מדוע ארגונים זקוקים לייעוץ עסקי?

מומחיות וידע מקצועי ייחודי

יועצים עסקיים מתמחים בתחומים ספציפיים, אסטרטגיה, שיווק, תפעול, טכנולוגיה, ניהול שינוי, פיננסים, ועוד. ארגונים פונים ליועצים כאשר הם זקוקים למומחיות שאינה קיימת בתוך הארגון, או כאשר הם מבקשים תובנות עומק בתחום מסוים.

פרספקטיבה אובייקטיבית וחיצונית

"עין חיצונית" יכולה לזהות בעיות והזדמנויות שאנשי הארגון מתקשים לראות בשל ה"עיוורון הארגוני", הנטייה להתרגל למצב הקיים ולקבלו כמובן מאליו. יועץ חיצוני מסוגל לשאול שאלות "נאיביות" המאתגרות הנחות יסוד, ולהציע פתרונות חדשניים שלא נשקלו בעבר.

ניהול שינויים מורכבים

תהליכי שינוי ארגוניים, כמו מיזוגים ורכישות, שינוי מודל עסקי, רה-ארגון, או טרנספורמציה דיגיטלית, הינם שינויים מורכבים ומאתגרים. יועצים המתמחים בניהול שינוי מביאים מתודולוגיות מוכחות להובלת תהליכים אלו, ומסייעים בהתמודדות עם התנגדויות ובהטמעת השינוי באופן אפקטיבי.

פתרון משברים וצווארי בקבוק

לעיתים, ארגונים פונים לייעוץ כאשר הם ניצבים בפני משבר או "צוואר בקבוק" המעכב את הצמיחה. יועצים מביאים ניסיון בהתמודדות עם מצבים דומים, ויכולים לסייע בגיבוש פתרונות מהירים ואפקטיביים.

נטרול פוליטיקה ארגונית

בתוך ארגונים, פוליטיקה פנימית עלולה לעכב קבלת החלטות ויישום פתרונות. יועץ חיצוני אינו כפוף למבני הכוח הארגוני (הפורמאליים והבלתי פורמאליים), ויכול לנקוט בגישה אובייקטיבית המבוססת על נתונים ועל טובת הארגון בלבד.

העברת ידע ופיתוח יכולות

ייעוץ איכותי אינו מסתפק במתן המלצות, אלא כולל גם העברת ידע, כלים ומתודולוגיות לארגון. בתום תהליך הייעוץ, הארגון אינו רק מקבל פתרון לבעיה ספציפית, אלא גם יכולות ותשתית שיסייעו לו להתמודד עם אתגרים דומים בעתיד.

תהליך הייעוץ העסקי האפקטיבי

תהליך ייעוץ מוצלח מורכב בדרך כלל מהשלבים הבאים:

אבחון ראשוני

בשלב זה, היועץ לומד את הארגון ואת האתגרים העומדים בפניו:

  • ראיונות עם בעלי תפקידים מרכזיים
  • סקירת נתונים ומסמכים רלוונטיים
  • זיהוי הבעיות השורשיות (לא רק הסימפטומים)
  • הגדרת מטרות ויעדים לתהליך הייעוץ

אבחון מעמיק

בהתבסס על הממצאים הראשוניים, היועץ מבצע ניתוח מעמיק:

  • איסוף נתונים נוספים, כמותיים ואיכותניים
  • ניתוח תהליכים ומערכות קיימים
  • השוואה לסטנדרטים בתעשייה (benchmarking)
  • זיהוי חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים

פיתוח המלצות ותכנית פעולה

על בסיס האבחון, היועץ מפתח המלצות ותכנית יישום:

  • גיבוש חלופות אסטרטגיות והערכתן
  • פיתוח המלצות מפורטות וישימות
  • תעדוף פעולות והגדרת "ניצחונות מהירים"
  • פיתוח תכנית יישום מפורטת הכוללת לוחות זמנים, משאבים נדרשים ואחריות ביצוע

יישום וליווי

בניגוד לתפיסה המסורתית של ייעוץ כמתן המלצות בלבד, ייעוץ אפקטיבי כולל גם ליווי ביישום:

  • סיוע בהטמעת השינויים הנדרשים
  • הדרכה והכשרה של הצוות
  • מעקב אחר התקדמות והתאמת התכנית בהתאם לצורך
  • העברת ידע וכלים לארגון

הערכה ומדידת תוצאות

תהליך הייעוץ מסתיים בהערכת האפקטיביות וההשפעה:

  • מדידת השגת היעדים שהוגדרו
  • ניתוח ROI של תהליך הייעוץ
  • זיהוי לקחים ושיפורים להמשך
  • הגדרת צעדים נוספים נדרשים

כיצד לבחור יועץ עסקי מתאים?

בחירת יועץ עסקי היא החלטה משמעותית שתשפיע על הצלחת התהליך. מספר קריטריונים חשובים לבחינה:

מומחיות וניסיון רלוונטיים

  • האם היועץ מתמחה בתחום הספציפי בו הארגון מחפש סיוע?
  • האם יש לו ניסיון בעבודה עם ארגונים דומים (מבחינת גודל, תעשייה, אתגרים)?
  • האם הוא מכיר את התעשייה הספציפית ואת האתגרים הייחודיים לה?

גישה מתודולוגית

  • איזו מתודולוגיה היועץ משתמש בתהליכי האבחון והייעוץ?
  • האם הגישה שלו מבוססת נתונים ומחקר, או אינטואיטיבית יותר?
  • האם הוא גמיש ומתאים את הגישה לצרכי הארגון?

המלצות ותוצאות קודמות

  • האם היועץ יכול להציג דוגמאות מוכחות להצלחות קודמות?
  • מה אומרים לקוחות קודמים על עבודתו?
  • האם יש לו מקרי בוחן (case studies) המדגימים את האפקטיביות שלו?

"כימיה" ותרבות ארגונית

  • האם יש התאמה בין סגנון העבודה של היועץ לתרבות הארגונית?
  • האם היועץ מסוגל לתקשר באופן ברור ואפקטיבי עם כל הרמות בארגון?
  • האם הוא מגלה הבנה אמיתית לאתגרי הארגון ומציג גישה אמפתית?

גישה ליישום

  • האם היועץ מספק המלצות תיאורטיות בלבד, או מציע גם ליווי ביישום?
  • האם הגישה שלו תורמת לבניית יכולות פנימיות בארגון?
  • האם הוא מציע מדדים ברורים להצלחה?

כיצד למקסם את הערך מתהליך הייעוץ?

לאחר בחירת היועץ המתאים, ישנם מספר עקרונות שיסייעו לארגון למקסם את הערך מתהליך הייעוץ:

הגדרת ציפיות ויעדים ברורים

תהליך ייעוץ מוצלח מתחיל בהגדרה ברורה של הציפיות והתוצאות הרצויות. מומלץ להגדיר יעדים SMART (ספציפיים, מדידים, ברי השגה, רלוונטיים, ותחומים בזמן) ולוודא הסכמה עליהם בין כל המעורבים.

מחויבות הנהלה ומשאבים מתאימים

תהליך ייעוץ דורש מחויבות של ההנהלה הבכירה, לא רק במשאבים כספיים, אלא גם בזמן ובתשומת לב ניהולית. יש להקצות גם את המשאבים הפנימיים הנדרשים (זמן עובדים, נתונים, וכו') להצלחת התהליך.

שקיפות ושיתוף פעולה

שיתוף מידע מלא עם היועץ, כולל אתגרים וכישלונות (ולא רק הצלחות), הוא קריטי לאבחון נכון ולפיתוח פתרונות אפקטיביים. יש לעודד תקשורת פתוחה וכנה בין היועץ לכל הגורמים הרלוונטיים בארגון.

שילוב צוות פנימי בתהליך

כדי להבטיח הטמעה אפקטיבית של ההמלצות, מומלץ לשלב צוות פנימי בתהליך הייעוץ. גישה זו משפרת את התאמת ההמלצות לארגון, מקטינה התנגדויות, ומבטיחה העברת ידע מהיועץ לארגון.

מדידה והערכה שוטפות

קביעת מדדי הצלחה ברורים ומדידה שוטפת של התקדמות מאפשרות התאמות ושיפורים תוך כדי תהליך הייעוץ. מומלץ לקיים נקודות בדיקה (checkpoints) תקופתיות לבחינת ההתקדמות והתאמת התכנית במידת הצורך.

תכנון להמשכיות

תהליך ייעוץ מוצלח אינו מסתיים עם סיום ההתקשרות עם היועץ. יש לתכנן מראש כיצד הארגון ימשיך ליישם את השינויים ולשמר את ההישגים לאורך זמן. זה כולל פיתוח יכולות פנימיות, תהליכי בקרה, והגדרת אחריות ברורה.

מקרה מבחן: טרנספורמציה עסקית בחברת הייטק צומחת

חברת תוכנה צומחת, שהחלה כסטארט-אפ וצמחה תוך מספר שנים ל-150 עובדים ועשרות מיליוני שקלים בהכנסות, פנתה אלינו לייעוץ עסקי כדי להתמודד עם אתגרים משמעותיים בדרכה. החברה סבלה מתהליכים ארגוניים לא מסודרים, חוסר בהירות לגבי כיוון אסטרטגי, שחיקת עובדים ותחרות גוברת בשוק. תהליך הייעוץ החל באבחון מקיף שכלל ראיונות עם מנהלים ועובדים, סקירת מדדים עסקיים וניתוח תהליכי עבודה. בשלב השני, פותחה אסטרטגיה חדשה שכללה הגדרה מחודשת של חזון החברה, התמקדות בשני פלחי שוק אסטרטגיים במקום פיזור משאבים, ותכנון מבנה ארגוני תומך. היישום כלל הקמת צוותי עבודה ייעודיים, בניית תכנית תקשורת פנים-ארגונית, והטמעת תהליכי עבודה ומערכות חדשות. התוצאות לא איחרו לבוא: גידול של 35% בהכנסות תוך שנה, שיפור של 25% בשביעות רצון לקוחות, ירידה של 40% בתחלופת עובדים, ושיפור משמעותי בתקשורת הפנים-ארגונית. המפתח להצלחה היה השילוב של אבחון מעמיק, אסטרטגיה ממוקדת והטמעה הדרגתית תוך שיתוף כלל העובדים, כאשר החברה המשיכה לפתח את התהליכים והיכולות שנבנו גם לאחר סיום ההתקשרות עם היועץ.

לסיכום, בעולם העסקי המורכב של ימינו, ייעוץ עסקי הפך לכלי חיוני עבור ארגונים המבקשים להתפתח, להתאים עצמם לשינויים, ולהגביר את התחרותיות שלהם. יועצים עסקיים מביאים לארגון לא רק ידע ומומחיות, אלא גם פרספקטיבה חיצונית וכלים אפקטיביים להתמודדות עם אתגרים.

עם זאת, הצלחת תהליך הייעוץ תלויה במספר גורמים: בחירת יועץ מתאים, הגדרת ציפיות ברורות, מחויבות הנהלה, שיתוף פעולה מלא, ותכנון להמשכיות. כאשר גורמים אלו קיימים, ייעוץ עסקי יכול להוות זרז משמעותי לטרנספורמציה ארגונית ולהישגים עסקיים.

ב-SMC, אנו מאמינים שייעוץ עסקי אפקטיבי הוא שותפות אמיתית בין היועץ לארגון. גישתנו משלבת בין ידע ומתודולוגיות מבוססות למחויבות אישית להצלחת לקוחותינו. אנו רואים בהצלחת לקוחותינו את המדד האמיתי להצלחתנו, ושואפים להיות שותפים לצמיחתם ולהתפתחותם לאורך זמן.

תמר אדלר
תמר אדלר, מנכ"לית חברת הייעוץ האסטרטגי SMC Group , יועצת בכירה לעסקים משפחתיים בתהליכי שינוי וצמיחה ובהסדרת הממשקים שבין העסק למשפחה. מלווה תהליכי שילוב בני המשפחה בעסק, העברת בעלות, ניהול ונכסים מדור לדור.
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ייעוץ עסקי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
ייעוץ לעסקים משפחתיים
תוכנית עבודה

תוכנית עבודה טובה הנה הרבה יותר מ"רשימת משימות" היא ביטוי לאסטרטגיה, לזהות הארגונית, לשאיפותיו של הארגון, וליכולתו להשתנות.
תוכנית עבודה אינה נכתבת כדי "לסמן וי", אלא כדי להוביל.
התוכנית אינה שואלת "מה עשינו בשנה שעברה?" אלא "לאן אנחנו רוצים להגיע השנה, ואיך נגיע לשם?"

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
ייעוץ עסקי – כפרה כמודל לתיקון עסקי

בעולם העסקי המודרני, שגיאות הן חלק בלתי נמנע. החברות הטובות ביותר נתקלות בכשלים, החל ממוצרים פגומים, דרך הפרת אמון מול לקוחות, ועד לכשלים אתיים. השאלה אינה אם ניכשל, אלא כיצד נתמודד עם הכשל כאשר הוא מתרחש.

קרא עוד »
מה עסקים משפחתיים יכולים ללמוד מחג השבועות
חירות ניהולית ככלי להצלחה ארגונית

חג הפסח מזכיר לנו שהמעבר לחירות דורש תעוזה, מנהיגות ונכונות להתמודד עם הבלתי נודע. כך גם בעולם העסקי – יציאה ממצב של ניהול תגובתי לניהול אסטרטגי מחושב הנה תהליך המחייב קבלת החלטות אמיצות אך מושכלות.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
9 מיתוסים עסקיים שהופרכו

חג פורים הוא החג שבו שום דבר הוא לא בדיוק כפי שהוא נראה. התחפושות, המסכות והסיפורים מלמדים אותנו שהמציאות יכולה להתהפך ברגע – ומה שנדמה כאמת מוחלטת, מתברר לעיתים כהפך הגמור. ברוח "ונהפוך הוא", החלטתי לבדוק כמה מיתוסים מושרשים בעולם העסקי – ולבחון מה באמת עומד מאחוריהם. התוצאה? המציאות לא רק מפריכה את המיתוסים הללו, אלא מראה שהאמת לעיתים הפוכה.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
האתגרים במינוי מנכ"ל חיצוני בחברה פרטית

בשלב מסוים מתמודדות חברות פרטיות רבות עם הצורך למנות מנכ"ל חיצוני, בין אם בשל מעבר בין-דורי, בין אם בשל רצון בצמיחה הדורשת כישורי ניהול מתקדמים, או רצון של הבעלים להתמקד באסטרטגיה או בעסק אחר במקום בניהול השוטף.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי – המדריך המלא

חילוקי דעות, קשיים, עמידה במקום ושינוי בהיקף העשייה הנן חלק מהסיבות המביאות בעלי עסקים מהמגזר הפרטי לפנות אל ייעוץ עסקי . מהו ייעוץ עסקי אילו תועלות הוא יכול להפיק לעסק, מהם השלבים שהוא כולל וכיצד לבחור את היועץ הנכון? כל התשובות מחכות לכם כאן במאמר.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים
חדשנות בארגונים – המדריך המלא

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
מה זה מסע לקוח

בשנים האחרונות, יותר מוצרים ושירותים הופכים לקומודיטי (מוצרי בסיס כמו סוכר וקמח) ומקשים על חברות ומותגים לבדל את עצמם מהמתחרים. כתוצאה, חברות ומותגים חווים ירידה מתמדת בנאמנות הלקוחות וקושי לגבות פרמיה על המותגים שלהן.

קרא עוד »
טיפים לעידוד חדשנות בארגון

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נשאלים כיועצים היא – איך אפשר להפוך חברה לחדשנית?

ואמנם אין לנו נוסחה אחת  להצלחה בחדשנות, אולם ישנם מחקרים המראים כי קיים מתאם חזק בין מרכיבים ספציפיים הניתנים לביצוע בכל חברה לבין הצלחה ביישום חדשנות, במאמר זה נסקור כמה מהמרכיבים הללו.

חשוב לציין כי הטמעת תהליכי חדשנות ויישומם באופן אפקטיבי בארגון דורשים תהליך סדור המבוצע ונתמך באופן נרחב בארגון,  הדבר  דורש עבודה (אפילו סיזיפית),  ומדידה ומעקב אחר ביצועים, בדיוק כמו כל תהליך אחר… אבל אם עדיין לא הגעתם.ן לפיתוח תהליך כזה בארגון, ריכזנו כמה טיפים שיכולים לעזור ומקום טוב להתחיל ממנו.

אפשר להתחיל בקטן, להתנסות ולצבור נסיון ולו רק עם חלק קטן ממרכיבי התהליך, משום שדבר אחד כבר ברור לכולם –  ארגונים עסקיים שאינם מחדשים לא ישרדו.

קרא עוד »
inovate
קידום חדשנות בארגון

המשפט  "חדשנות או למות" הינו שמו של הספר שפרסם טום פיטרס בשנת 1998. פיטרס, שליווה חברות רבות במסגרת עבודתו בחברת מקינזי והכשיר מנהלים רבים כמרצה מבוקש בהרווארד, קבע בדף הכותרת בספרו – "התחדשות בלתי פוסקת כאסטרטגיית הישרדות יחידה בעולם העסקים".

קרא עוד »
ליווי מנהלים בחברות וארגונים

תהליך ליווי מנהלים בארגון עוסק בסיוע ומתן ידע וכלים ניהוליים המסייעים בשיפור ההתמודדות עם שגרת ניהול מחד ודילמות ניהוליות מאידך תוך מיקסום החוזקות הקיימות והתאמה לאופי הייחודי של המנהל, הארגון והסביבה הניהולית.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות בתקופות שפל ומשבר

"עסקים לא חיים על עקומות התפלגות נורמליות" אמר אחד המרצים שלי לכלכלה והצליח לבלבל את כל מה שידעתי עד אותו רגע על כלכלה מאוזנת ו"שיווי משקל".

עולם העסקים בן זמננו, בעידן השוק התחרותי והמשתנה ללא הרף, הוא עולם מורכב, וככל שמערכת אקולוגית מורכבת יותר, כך גדל הסיכוי שהיא מושפעת מתנודתיות ושינויים.

"לעקומות ההתפלגות הרגילות שלנו יש זנבות הרבה יותר שמנים ממה שאנחנו מבינים" המשיך המרצה ושינה לעד את הסתכלותי על כלכלה בת זמננו ועל גלים של התחדשות בשווקים.

רק לאחרונה, אחרי שנים של ניסיון בתעשייה הצלחתי באמת להבין, ואפילו לחוות על בשרי את אותם 'גלים של התחדשות'.

קרא עוד »
איך בונים תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את המיזם או העסק מבחינה שיווקית, טכנולוגית, תפעולית, כלכלית ועוד. בדרך כלל יש צורך בהכנת תוכנית עסקית כדי להציג ניתוח שיטתי ומסודר של העסק, אם לצורך גיוס הון או משקיעים, או לחילופין לצורך בדיקת כדאיות ותכנון אסטרטגיה עסקית לעסק. תוכנית עסקית טובה תציג את העסק או המיזם במספרים כך שהמודל העסקי, ההוצאות, ההכנסות, הפוטנציאל והסיכון יהיו ברורים למי שקורא אותה.

קרא עוד »
משבר ההייטק 2022

משברים אינם חדשים בעולם העסקי, התרסקות בועת ה "דוט קום", משבר האשראי בארה"ב, מגפת הקורונה ומשבר ההייטק הנוכחי הם רק חלק מרשימה ארוכה.

המשבר של 2022 מציב לפנינו אתגר משולב, שיעורי האינפלציה בשיא של כמעט 40 שנה, הריבית עולה, מחירי הגז והנפט עולים, ירידה בשווקי המניות, נפילתם של המטבעות "החדשים", הערכות השווי המתרסקות והמלחמה באוקראינה… מסובך שם בחוץ.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות ויצירתיות

"חדשנות ויצירתיות" הן מילות מפתח בכל ארגון שרוצה להישאר רלוונטי בימינו והן נזרקות לאוויר בהקשרים שונים. המילה "חדשנות" מופיעה בהקשרים כה מגוונים עד כי ניתן לבלבל אותה עם ביטויים שונים כגון השראה, יצירה ,יצירתיות, המצאה ועוד…

קרא עוד »
רעיונות לחדשנות

כאן אסור לקדוח – נושא ההמצאות, היצירתיות והחדשנות העסיק אותי מאז ומעולם. בגיל העשרה המוקדם שרטטתי לעצמי (ואין לי מושג מהיכן צץ הרעיון ולמה) מברשת שיניים שלה ידית רחבה בעלת מנגנון פשוט, שמאפשר להעביר משחת שינים הנמצאת בידית דרך חורים במברשת, והנה לנו מברשת שיניים מוכנה לפעולה. הרעיון שדי להסתובב, בעיקר בטיולים, עם יחידה אחת במקום שתיים, היה נראה לי הגיוני.

השרטוט כמובן נשאר במגרה.

לימים חברה שוויצרית בשם Trisa, שמוכרת בעולם כחברה משפחתית קטנה יחסית, איכותית וחדשנית בתחומי ה Personal Care בכלל וה Oral Care  בפרט, יישמה את הרעיון (כמובן בלי כל קשר אלי. המגירה שלי הייתה מוגנת היטב…). למיטב ידיעתי המוצר לא היה הצלחה, ואני די משוכנע שהיום הוא לא קיים בכלל. אבל היי!!!

בהמשך אחזור ל"כשלונות" כדי לבחון לאורם גם את ההצלחות.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן