הגדלת הרווחיות

הגדלת הרווחיות

עסקים רבים אינם מבחינים בין גידול במכירות לבין גידול ברווחיות ומופתעים לגלות שגם כאשר המכירות גדלו- הרווח הנקי לא השתנה או חמור מכך אפילו הורע. אילו פעולות יאפשרו לכם להגדיל את הרווחיות ללא גידול (בהכרח) ברמת המכירות?

תמחור מחדש

לעיתים מספיק מהלך של תמחור מחדש (גבוה יותר כמובן) לשנות דרמטית את הרווחיות. את התמחור המדויק של המוצרים שלנו ניתן לאפיין באמצעות ניתוח מעמיק של שרשרת הערך של המוצר החל מעלויות חומרי הגלם עד עלויות האספקה עד לבית הלקוח. תמחור כזה, יציג את הערך האמיתי של המוצר שלנו ואם נפעל לפיו יבטיח רווחיות. ארגונים רבים חוששים להעלות מחירים אולם המחיר שלהם אינו משקף את ערך השקעתם האמיתית במוצר ואינו מאפשר להם לשרוד לאורך זמן. פעמים רבות המחיר גם לא ישקף גם את ערך השוק של המוצר,  כך שמוצרים מסוימים יהיו זולים מאלו של המתחרים, במקרה הזה כמובן לא תהיה בעיה להעלות מחירים בלי לפגוע בנתח השוק שלכם. אולם גם במידה והמוצרים שלכם הנם בטווח מחירי השוק אפשר לנקוט בצעדים שיווקיים, שיאפשרו בידול ומציאת פתרונות תפורים לצורכי הלקוחות כך שיתאפשר לכם להציע מוצר או שירות חדשים, בתמחור חדש ולשמר את הלקוחות הקיימים כמו גם להגיע ללקוחות חדשים.

בדק בית להוצאות התפעול הקבועות

הגדלת הרווחיות יכולה להיעשות גם במישור התפעולי היכן שנמצאות ההוצאות הקבועות כמו: חשמל, מים, ארנונה, מנויים למגזינים או תוכנות, עלות שכר עבודה, הזמנות קבועות, עלות אחזקת מלאי במחסנים וכדומה. גם כאן נדרש בדק בית מעמיק בנוגע לנחיצותה של כל הוצאה והוצאה. כמו למשל האם יש צורך להחזיק בנדל"ן יקר לצורך אחסון מלאי ביטחון או שישנו פתרון חסכוני יותר המאפשר גמישות? כך גם הדבר לגבי ההספק והגדרות התפקיד של עובדים בארגון, האם כל עובד ממצה את היכולת שלו ודרישות התפקיד משקפות את היקף המשרה? בחנו את נחיצות קיצוץ ההוצאות בראייה לטווח הארוך, ככל שתוכלו להקטין את עלויות התפעול הקבועות שלכם, כך המרווח שיישאר בידכם ממחיר המכירה יגדל.

הקטנת עלויות לוגיסטיות

עלויות לוגיסטיות מתמקדות במערכי השירות והמכירה, הספקים והלקוחות.

ספקים– כפי שאתם מעוניינים להציע ללקוחות שלכם מוצרים ושירותים שעונים על הצרכים שלכם יתכן מאוד שלספקים שלכם יש שירותים ומוצרים שמתאימים לכם יותר ויכולים לסייע בהקטנת ההוצאות ובהעלאת הרווחיות. בטרם ביצוע המשא ומתן עם הספקים בחנו את הצרכים שלכם, הפערים העסקיים, אילו שירותים או מוצרים משלימים דרושים לכם, ובחנו מולם אם יש ביכולתם לספק לכם את הצורך במחיר המתאים לשני הצדדים.

לקוחות– עלות גיוס לקוח כוללת מסעות פרסום, מבצעים, גיוס לידים, שיתופי פעולה, עמלות מכירה ועוד – בחנו את המהלכים שביצעתם והמשיכו לפעול באפיקים מניבים המביאים תנועת לקוחות ערה בעלות נמוכה וכך תוכלו להקטין את סעיפי עלויות גיוס הלקוחות.

לסיכום, יותר ויותר עסקים מבינים שעל מנת להגדיל את הרווחיות נדרשת בחינה מעמיקה של כלל מערכי הארגון החל ממערכי המכירה, השירות הוצאות התפעול ועד לתמחור של המוצרים הקיימים. אפשר לעשות זאת על ידי תכנית עבודה ארוכת טווח ואף עם ליווי חיצוני המספק הדרכה והכוונה.

הכנסו למידע נוסף – ייעוץ עסקיחברות משפחתיות

ניהול
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

דברו איתנו
אולי יעניין אותך גם
פיתוח מנהלים בחברות וארגונים
סדנאות למנהלים

כחלק מעיצוב ויישום האסטרטגיה אצל לקוחותנו, וגם בחברות בהן נעשית העברה בין דורית, אני מציעים תהליכים סדנאיים, בהם לוקחים חלק פעיל, הצוות הבכיר, ההנהלה ואף

קרא עוד »
למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן