ניהול תקציב עסקי ושיפור רווחיות – המדריך המלא

ניהול תקציב עסקי ושיפור רווחיות – המדריך המלא

תקציב עסקי הוא בעצם תוכנית הפעולה של הארגון לתקופה מוגדרת, בדרך כלל שנה, והביטוי שלה במונחים כספיים. בתקציב נמצא את המכירות המתוכננות, את העלויות הנובעות מהמכירות, מהרכש ומהייצור, וכן את העלויות התפעוליות השוטפות של העסק. הסיבה לקביעת תקציב ברורה – זהו כלי שמאפשר לחברה ומנהליה מסלול התנהלות כספי ידוע בין ההכנסות להוצאות ומתאר את ההכנסות הצפויות שנובעות מיעדי המכירות, וכן את ההוצאות הנובעות מהפעילות השוטפת ומיעדי המכירות והשיווק.
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים

התקציב גם מאפשר תיאום וסנכרון בין המחלקות השונות כך שהרכש ידע כמה לקנות כדי שהייצור יוכל לייצר את מה שהמכירות צריכים למכור – כך שהחברה תוכל להשיג את היעדים שהוצבו.
בנוסף, התקציב הוא כלי בקרה של ההנהלה המאפשר לעקוב אחרי ביצועי המחלקות השונות ולבחון באיזה מידה הושגה המטרה שהוגדרה באופן רציף ועל פני השנה בזמן אמיתי.

אז איך כדאי להתחיל ובאיזה כלים כדאי לעשות שימוש על מנת להפוך את התהליך קל יותר לכולם?

1. מלמעלה למטה או מלמטה למעלה?
לפני שמתחילים, כדאי להחליט על דרך הפעולה של הכנת התקציב. האם ההנהלה קובעת את היעדים ומנחיתה אותם על דרג הביניים או שנקבעים עקרונות מנחים והמנהלים ביחידות השונות בונים את התקציב ליחידה שלהם בתהליך משתף?

אם הנהלת החברה החליטה למשל על גידול במכירות של 10% ביחס לשנה שעברה – זוהי מטרה שהוגדרה "למעלה" אך כדאי לרתום אליה את דרגי הביניים כדי שבתורם ייקחו את מטרת העל הזו ויפרקו אותה למרכיבים הביצועיים הכספיים בתחומי האחריות שלהם "למטה".
דרך נוספת היא לנהל תהליך עם המחלקות השונות במסגרתו יוגדרו היעדים באופן משתף כולל דרישות ההוצאות הנובעות בצד ההתחייבות להכנסות.
תהליך זה הנעשה "מלמטה למעלה" הוא ארוך יותר אך מערב יותר את המנהלים בדרגי הביניים ויוצר מחויבות גבוהה יותר לתוצאות.

2. מביטים קדימה אך לא שוכחים לבחון את השנה שהסתיימה
כדי שהתקציב יהיה אפקטיבי חשוב לפני שמתחילים את התכנון לעצור רגע, ולהביט על השנה הקודמת –
האם עמדנו ביעדים שהצבנו?
במידה וכן, מצויין, השנה שוב נציב יעדים מאתגרים בהתאם לתוכניות.
במידה ולא עמדנו ביעדי השנה שעברה חשוב להבין מדוע לא עמדנו ביעד כדי שנוכל לקבוע נכון את יעדי השנה הקרובה.

3. מה קורה בשוק?
במסגרת הניתוח לקראת הכנת התקציב חשוב להבין מה קורה בשוק. האם יש רגולציה חדשה, האם נכנסו טכנולוגיות חדשות, מוצרים חדשים או מתחרים חדשים שישפיעו לנו על הפעילות? כמובן שנצטרך לקחת בחשבון את ההשפעות הנובעות משינוי שוק כזה או אחר כאשר אנו מתכנים את הפעילות העסקית שלנו בשנה הקרובה, מה שכמובן יבוא לידי ביטוי בתקציב.

4. השקעות נדרשות בשנה הקרובה
השקעות יכולות להיות בכוח אדם, בציוד, בשיווק, בהצטיידות ספציפית ועוד.
חשוב במסגרת התקציב לתת ביטוי גם להשקעות הנדרשות באופן שוטף וגם לכאלו הנגזרות מיעדי ההכנסות.
זהו סעיף שחשוב לבחון אותו בכל מחלקה ומחלקה. לא תמיד יהיה אפשרי להכניס את כל ההשקעות הנדרשות במסגרת התקציב של השנה הקרובה, לכן יש לתעדף ומה שלא יוכל להיכנס במסגרת תקציב השנה – להעביר לדיוני התקציב בשנה הבאה.

5. האם תקציב דו שנתי, שנתי או אפילו רבעוני?
תקציב דו- שנתי נותן מצד אחד שקט כי יש תכנון מאוד מסודר שנתיים קדימה. מצד שני, במידה והחברה נמצאת בשוק משתנה מאוד עם יעדי מכירות מאתגרים במיוחד, יהיה יתרון דווקא לתקציב רבעוני כיוון שהוא מאפשר גמישות גבוהה יותר.
בדרך כלל תקציב שנתי בחלוקה לרבעונים יספק גם את יכולת התכנון וההתארגנות וגם יוכל לתת גמישות בבקרה שתתבצע רבעונית תוך ביצוע תיקונים קדימה במידה ונדרשים עקב שינוי משמעותי שהתרחש.

תהליך הכנת התקציב הארגוני צריך לקחת לא יותר משבועיים בחברה קטנה ויכול להגיע עד לחודשיים בארגון גדול מאוד. בכל מקרה כדאי כמובן להתחיל את התהליך ברבעון האחרון של השנה הקודמת, לסיימו לפני תחילת שנת התקציב הבאה, ולאחר שנקבע לשתף את המנהלים ביעדי החברה הכלליים ואת העובדים ביעדי המחלקה הספציפיים שלהם.
בהצלחה!

קיצוצים בתקציב העסק – דיאטה עסקית

בקרוב מאוד מסתיימת שנת 2024 שהייתה מהיותר מאתגרות, זו שמתחילה בקרוב צפוי שתהיה מאתגרת לא פחות ודאי מבחינה עסקית. לא ברור, כרגע, מתי תסתיים המלחמה אבל ברור שאת מחירה נשלם בשנים הקרובות – העלאת מיסים, ירידה בהכנסה הפנויה, אינפלציה, סטגפלציה, עליות יבוא גבוהות ועוד השלכות שיהיה עלינו כנראה להתמודד איתם בשנת 2025 וקרוב לוודאי שגם בשנה הבאה אחריה.

בנסיבות אלו מתחייבת בחינה מאוד מעמיקה בכל עסק כדי להיערך טוב יותר לבאות.

תקציב

תקציב שנת 2025 ראוי שיערך תוך בחינה יסודית של החיוניות של כל הוצאה, גדולה כקטנה, ועדיף להכין את התקציב על בסיס "תקציב אפס" כי אז מובטחת לנו חשיבה מחדש על כל סעיף.

שימוש בתקציב אפס, כלומר בניית תקציב שאינה מסתמכת על שנים קודמות, תסייע להתגבר על הנטייה הרווחת בהכנת תקציב שנתי בה נהוג פעמים רבות להסתמך, הסתמכות יתר, על התקציב של השנה החולפת. הכנת התקציב של החברה נכון שיהיה בנוי על תקציב של כל המחלקות והאגפים כדי להגביר את המחויבות והאחריות של הדרג הניהולי כולו.

העיסוק בתקציב יוצר אצל רובנו קונוטציה חזקה יותר לצד ההוצאות. אולם,  תקציב כולל את כל סעיפי ההכנסות וכל סעיפי ההוצאות במטרה להעריך את הרווח הצפוי בסוף השנה, ולכן נדרשת בחינה גם של ההכנסות של כל מרכזי הרווח בפרימה במטרה לנתח בראיה אופטימית וגם  פסימית שתאפשר  לחזות מספר תרחישים אפשריים עקב הנסיבות המיוחדות של שנת 2025.

התייעלות פיננסית

הריבית הגבוהה תמשיך ללוות אותנו בשנת 2025 כאשר הסיכון בסביבה העסקית צפוי לגדול, דבר שמחייב תהליך ממוקד להתייעלות פיננסית.

היקף האשראי ללקוחות ראוי שייבדק משתי נקודות מבט, האחת מחירו של האשראי בהתייחס לרווחיות מאותו לקוח, והשנייה מידת הסיכון של הלקוחות שהאשראי שלהם גדול עקב ההרעה הצפויה בסביבה העסקית.

בנושא האשראי ללקוחות נכון לשתף את אנשי המכירות כדי שישמשו "עיינים בוחנות" למצבם של הלקוחות ויקפידו יותר עם תהליכי הגבייה.

בחינת ההוצאות על שיווק ופרסום

הנטייה הרווחת בזמנים קשים היא לצמצם את ההוצאה על שיווק ופרסום. המלצתנו היא לבחון את יעלות כל דרכי השיווק והפרסום במטרה להעדיף את האמצעים האפקטיביים והממוקדים יותר, למשל, העדפת השימוש ברשתות החברתיות שעלותן היחסית נמוכה יותר.

בחינת ערוצי הפצה

גם את ערוצי ההפצה שבדרך כלל עוצבו וגובשו במשך שנים רבות כדאי לבחון לגבי האפקטיביות והעלות תוך התייחסות לשינוים הצפויים בסביבה העסקית. המכירה בערוצים המקוונים נמצאת כידוע בצמיחה בשנים האחרונות ומומלץ לבחון את ההתאמות הנדרשות כדי להצטרף לצמיחה בתחום זה.

לסיכום, בכל שנה מומלץ לעשות חשיבה מתמיד על אפשרות "דיאטה" עסקית בארגון שלנו והשנה עוד יותר מתמיד. בחינה מעמיקה של הפעילות העסקית, חשיבה מחדש בראש  "נקי" תסייע לארגון להיערך לשנת 2025  על לאתגריה.

הגדלת הרווחיות

עסקים רבים אינם מבחינים בין גידול במכירות לבין גידול ברווחיות ומופתעים לגלות שגם כאשר המכירות גדלו- הרווח הנקי לא השתנה או חמור מכך אפילו הורע. אילו פעולות יאפשרו לכם להגדיל את הרווחיות ללא גידול (בהכרח) ברמת המכירות?

תמחור מחדש

לעיתים מספיק מהלך של תמחור מחדש (גבוה יותר כמובן) לשנות דרמטית את הרווחיות. את התמחור המדויק של המוצרים שלנו ניתן לאפיין באמצעות ניתוח מעמיק של שרשרת הערך של המוצר החל מעלויות חומרי הגלם עד עלויות האספקה עד לבית הלקוח. תמחור כזה, יציג את הערך האמיתי של המוצר שלנו ואם נפעל לפיו יבטיח רווחיות. ארגונים רבים חוששים להעלות מחירים אולם המחיר שלהם אינו משקף את ערך השקעתם האמיתית במוצר ואינו מאפשר להם לשרוד לאורך זמן. פעמים רבות המחיר גם לא ישקף גם את ערך השוק של המוצר,  כך שמוצרים מסוימים יהיו זולים מאלו של המתחרים, במקרה הזה כמובן לא תהיה בעיה להעלות מחירים בלי לפגוע בנתח השוק שלכם. אולם גם במידה והמוצרים שלכם הנם בטווח מחירי השוק אפשר לנקוט בצעדים שיווקיים, שיאפשרו בידול ומציאת פתרונות תפורים לצורכי הלקוחות כך שיתאפשר לכם להציע מוצר או שירות חדשים, בתמחור חדש ולשמר את הלקוחות הקיימים כמו גם להגיע ללקוחות חדשים.

בדק בית להוצאות התפעול הקבועות

הגדלת הרווחיות יכולה להיעשות גם במישור התפעולי היכן שנמצאות ההוצאות הקבועות כמו: חשמל, מים, ארנונה, מנויים למגזינים או תוכנות, עלות שכר עבודה, הזמנות קבועות, עלות אחזקת מלאי במחסנים וכדומה. גם כאן נדרש בדק בית מעמיק בנוגע לנחיצותה של כל הוצאה והוצאה. כמו למשל האם יש צורך להחזיק בנדל"ן יקר לצורך אחסון מלאי ביטחון או שישנו פתרון חסכוני יותר המאפשר גמישות? כך גם הדבר לגבי ההספק והגדרות התפקיד של עובדים בארגון, האם כל עובד ממצה את היכולת שלו ודרישות התפקיד משקפות את היקף המשרה? בחנו את נחיצות קיצוץ ההוצאות בראייה לטווח הארוך, ככל שתוכלו להקטין את עלויות התפעול הקבועות שלכם, כך המרווח שיישאר בידכם ממחיר המכירה יגדל.

הקטנת עלויות לוגיסטיות

עלויות לוגיסטיות מתמקדות במערכי השירות והמכירה, הספקים והלקוחות.

ספקים – כפי שאתם מעוניינים להציע ללקוחות שלכם מוצרים ושירותים שעונים על הצרכים שלכם יתכן מאוד שלספקים שלכם יש שירותים ומוצרים שמתאימים לכם יותר ויכולים לסייע בהקטנת ההוצאות ובהעלאת הרווחיות. בטרם ביצוע המשא ומתן עם הספקים בחנו את הצרכים שלכם, הפערים העסקיים, אילו שירותים או מוצרים משלימים דרושים לכם, ובחנו מולם אם יש ביכולתם לספק לכם את הצורך במחיר המתאים לשני הצדדים.

לקוחות – עלות גיוס לקוח כוללת מסעות פרסום, מבצעים, גיוס לידים, שיתופי פעולה, עמלות מכירה ועוד – בחנו את המהלכים שביצעתם והמשיכו לפעול באפיקים מניבים המביאים תנועת לקוחות ערה בעלות נמוכה וכך תוכלו להקטין את סעיפי עלויות גיוס הלקוחות.

לסיכום, יותר ויותר עסקים מבינים שעל מנת להגדיל את הרווחיות נדרשת בחינה מעמיקה של כלל מערכי הארגון החל ממערכי המכירה, השירות הוצאות התפעול ועד לתמחור של המוצרים הקיימים. אפשר לעשות זאת על ידי תכנית עבודה ארוכת טווח ואף עם ליווי חיצוני המספק הדרכה והכוונה.

רווחיות הארגון בחלוקה לפי מרכזי הרווח

אחת הפעולות הראשונות אותן אנחנו עושים בתחילת עבודתנו אצל לקוחות חדשים, הינה בחינת רווחיות הארגון בחלוקה לפי מרכזי הרווח. כלומר, אנחנו מבקשים לראות עד כמה תורמת כל יחידה רווח לרווחיות הכוללת של הארגון. (יחידה רווח הינה תחום פעילות של החברה שמניב הכנסות מלקוחות החברה).

באופן מפתיע, בארגונים רבים לא קיימת חלוקה כזו. במרבית החברות נוכל לקבל בקלות (יחסית) את הרווחיות הכלל חברתית ו… זהו!

בכל אותן חברות שבהן יש יותר מיחידת רווח אחת חשוב מאוד לבחון את התרומה של כל אחת מיחידות אלו לרווח הכלל חברתי. כי פעמים רבות ישנן תחומים רווחיות יותר ותחומים רווחיים פחות ולעיתים (לצערנו לעיתים קרובות) קיימים אפילו תחומי פעילות עסקית הפסדיים. 

ולכן , כאשר בחברה יש יותר ממרכז רווח אחד, וזה המצב במרבית המקרים, נדרשת בחינה  יסודית ומדויקת דיה כדי שניתן יהיה לזהות את התרומה והרווח של כל אחת מהיחידות העסקיות.

ההעמסה המדויקת דיה מחייבת זקיפה של כל ההוצאות הישירות, והעמסה יחסית של כל התקורות וההוצאות הקבועות  כך שניתן יהיה לבחון באפן מדויק מספיק את הכדאיות של כל מרכז רווח.

פעמים רבות בזמן בחינה של מרכזי רווח בחברות, בעיקר כאשר בוחנים נחיצותו של מרכז רווח שאינו רווחי, מושמע ההסבר – "במילא"...

"במילא השורה התחתונה של מרכז הרווח היא שלילית, אבל ההכנסות מכסות חלק מההוצאות הקבועות שהחברה נושאת בהן בכל מקרה".

מין תרוץ אופייני לקיום פעילות מפסידה המטילה את ההפסד על פעילות יחידות הרווח האחרות  "והרי ואם אסגור את הפעילות לא אוכל להקטין את שכר הדירה וההוצאה על חשמל, נכון?". אז מה זה משנה ממילא אנחנו נושאים בהוצאה… 

ההנחה שפעילות מתקיימת "במילא" אינה נכונה מלכתחילה ובנוסף, היא מעוותת את חישוב הרווחיות של יתר מרכזי הרווח שכן התוצאה היא שהם נושאים בהוצאה העודפת, ונוצר עיוות  בחישוב הרווח של שאר היחידות העסקיות בחברה.

למען הסר ספק, לגיטימי, בנסיבות מסוימות, ומתוך ידיעה, לקיים פעילות עסקית שאינה רווחית בהתחשב בשיקולים אחרים, למשל, פעילות צומחת בתחילת דרכה, או לחילופין פעילות שחשובה מאוד לחלק מהלקוחות שבהעדרה הם עלולים להעדיף מתחרה וכד' 

אך כאמור שיקולים אלו הם שיקולים שיש לעשותם רק אחרי  שכל אחת מהפעילות העסקיות נבדקה בכלים אובייקטיביים וזהים, וישנה הבנה ברורה לגבי רווחיותה. או אז במידה ויש פעילות שידועה כלא רווחית אפשר להמשיך ולקיימה אך הפעם מתוך ידיעה ברורה ולא מתוך שיקולי "במילא" 

צוות המומחים SMC
אנחנו, המומחים לצמיחה עסקית ב- SMC Group , חולקים חזון וערכים משותפים. לצוות שלנו שורשים עמוקים בעולם העסקים ונסיון רחב בכלל התחומים הניהולים. אנחנו מבינים מכיוון שהיינו שם! אנחנו יודעים בדיוק איך זה לנהל ארגון גדול ולוודא את צמיחתו לאורך זמן. ביחד נצמיח את הארגון שלך וניצור שינוי משמעותי!
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ניהול
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
ניהול עסק בישראל
ניהול עסק בישראל

כמי שמלווה מנהלים ישראלים, אני רואה שוב ושוב עד כמה הסגנון הניהולי המקומי לא נולד מקריאת ספרי ניהול, אלא צמח מתוך מציאות חיים, ערכים והרגלים ישראליים מובהקים.

קרא עוד »
ליווי מנכ"ל המדריך המלא
ליווי מנכ"ל – המדריך המלא

עם תחילתה של שנה חדשה ולקראת יום הכיפורים, יש המוצאים את עצמם בעיצומו של תהליך חשבון נפש אישי — זמן להירהור על המעשים, ההצלחות והכישלונות שהשנה החולפת הביאה עמה.

קרא עוד »
4 סוגי מנהלים
על ארבעה בנים (וארבעה מנהלים) דיברה התורה

כל שנה, מתכנסים, כל בני המשפחה, (או החברים) קרובים ורחוקים, סביב השולחן הערוך (אוכלים) וגם קוראים בהגדה של פסח. וכמו בכל חג לא נפקד אחד המשלים המעניינים בהגדה (ובעצם אחד מיני רבים…) משל ארבעת הבנים. סיפור העובר מדור לדור במסורת היהודית, סיפור על ארבעה טיפוסים- אנשים, שונים זה מזה.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
ניהול נשי במבחן המציאות: מאפיינים, מחקרים ודוגמאות מהשטח

בעשורים האחרונים, אנו עדים לעלייה מתמדת במספר הנשים המאיישות תפקידי ניהול בכירים – בחברות פרטיות, ציבוריות ואף בזירה הפוליטית. מגמה זו, נובעת משילוב של שינוי חברתי עמוק, חקיקה לקידום שוויון מגדרי והכרה ביכולותיהן של נשים, והובילה את העולם העסקי והאקדמי לבחון מקרוב את השאלה: האם ישנם מאפיינים ייחודיים לניהול נשי? ומה תרומתם להצלחת ארגונים?

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
מודל תגמול בארגון – לא מה שחשבתם

בעולם העסקי המודרני, אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר היא קביעת מדיניות התגמול בארגון. בעבר, המודל המסורתי התבסס בעיקר על היררכיה ארגונית – ככל שהתפקיד בכיר יותר, כך התגמול היה גבוה יותר. אולם, חברות מובילות בעולם מגלות כי מודל זה אינו בהכרח מביא לתוצאות העסקיות הטובות ביותר.

קרא עוד »
בינה מלאכותית
איך בינה מלאכותית תעזור לחברי הנהלה בעסק שלך?

בשנתיים האחרונות נכנסה הבינה המלאכותית לחיינו, והעולם מתקדם במהירות מסחררת. עם כניסתה של הבינה המלאכותית ל"משרדי ההנהלה", נפתח עולם חדש של אפשרויות. בזמן שכולם מדברים על צ'אטבוטים ומערכות בסיסיות, מגלים המנהלים הבכירים שהטכנולוגיה החדשה יכולה להיות הרבה יותר מזה – שותפה אסטרטגית שיודעת לקרוא, לנתח ולהבין דברים שבעבר התקשינו לראות.

קרא עוד »
ניהול עסק
ניהול עסק – המדריך המלא

כשמונים אחוזים מהעסקים בישראל נסגרים תוך חמש שנים מיום פתיחתם, פעמים רבות מדובר בעסקים טובים עם רעיון משמעותי אך הלכה למעשה במבחן התוצאה כמו כל דבר טוב שדורש תכנון הם צריכים שיטות וכלים לניהול עסקי חכם. מהי תכנית עבודה עסקית ואיך ניתן לשפר ביצועים תוך כדי עשייה? כל המידע מחכה לכם כאן במאמר.
אחת השיטות הידועות אך הפחות "אהודות" הנה התכנית העסקית.

קרא עוד »
איך להתמודד עם משבר בעסק
איך להתמודד עם משבר בעסק – המדריך המלא

השבוע בביקור אצל לקוח, סיפר לי המנכ"ל על טלפון שקיבל מהבנק ועל חקירה צולבת שעבר בטלפון כשעל השולחן…. הקורונה והשלכותיה על העסק שלו. בנינו הרי לא משנה אם אתה מאלו שמאמינים שהקורונה הנה בסך הכול "ספין" בחירות, או לחילופין כבר ביטלתם את הטיסה בקיץ לדיסנילנד עם הילדים, הקורונה בדרך לעסק שלכם ויש להערך אליה ויפה שעה אחת קודם. כמו שצעקו השבוע הכותרות בגלובס: "אפקט הפחד של הקורונה חזק יותר מהתפשטות הווירוס בשטח". ואכן, הפחד מחלחל.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
מאסטרמיינד: התשובה לדילמות העסקיות

דמיינו רגע: אתם מתמודדים עם דילמה עסקית לא פשוטה, השעון מתקתק, ואתם מרגישים לבד במערכה.
ואז, כמו קסם, אתם מוצאים את עצמכם יושבים בחדר עם אנשים שמבינים את האתגרים שלכם. מישהו שולף רעיון שלא חשבתם עליו, אחר מציע זווית חדשה, והפתרון – שהיה נראה כל כך רחוק – פתאום מתגלה כאפשרי ומעשי.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
שגרות ניהול – הרגלים ארגוניים לצמיחה עסקית

ניהול אפקטיבי בחברה אינו מתבסס רק על החלטות אסטרטגיות גדולות או על פריצות דרך יוצאות דופן. חלק בלתי נפרד מההצלחה המתמשכת של ארגון הינה הטמעה של הרגלים ניהוליים ושגרות ניהול שיטתיות, המאפשרות מעקב, שיפור מתמיד והגברת התקשורת הפנים-ארגונית.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
אסטרטגיה עסקית – מעקב שנתי

"תכלה שנה וקללותיה"… מתחיל הרבעון האחרון של השנה, נעשים מאמצים לסגור את השנה הכי טוב שאפשר ומתחיל חשבון הנפש – סיכום ולקחים משנה שמסתימת והערכות לשנה הבאה עלינו – "תחל שנה וברכותיה"…

קרא עוד »
קיום שיחת משוב – ככלי להתפתחות אישית וארגונית
שיחת משוב לעובד

"החגים" בפתח, ובראשם יום הכיפורים, יום חשבון הנפש שלנו כאנשים, כמנהיגים וכעובדים- הזדמנות מצוינת לדבר על מתן משוב לעובדים. שיחת המשוב, השיחה שמלחיצה כל כך הרבה מנהלים (ועובדים) הנה פגישה תקופתית רשמית, בין העובד לממונה שלו. השיחה מתרחשת בתנאים שוטפים ו"רגילים" בארגון ולא ברגע משבר או בשל אירוע דחוף כלשהו ומסייעת ליצור תקשורת פתוחה יותר בין העובד למנהל שלו. שיחות המשוב הינן כלי חשוב לארגון ויש להתייחס אליהן ככאלה.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
הכוח שמניע חברות

אחת ההרצאות הנצפות והמצוטטות ביותר של טד היא הרצאתו של סיימון סינק, יהודי- בריטי, שהחל את דרכו כפירסומאי והפך לסופר ומרצה מבוקש בעולם. בהרצאתו "מעגל הזהב" (The Golden Circle), סיימון סינק מציג גישה מעוררת השראה להנהגה ושיווק אפקטיביים.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
תוכנית עבודה 2025

הזמן רץ, וכבר רואים את סיום שנת 2024 וברבעון האחרון של השנה נעשה בארגונים רבים מאמץ מיוחד לעמוד ביעדי השנה שעומדת להסתיים ומתחילים בהכנת התוכנית לשנה הבאה.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
ניהול עסקי – התמודדות עם משבר ה-7/10

הימים שאחרי ה-7/10 היו ועודם קשים לכולנו, ברמה האישית, הלאומית והעסקית. הזמן חלף ועוד מעט תמלא לה שנה לאוקטובר 23 הארור, ואין בית בישראל שלא נגעה בו המלחמה. יש שאיבדו את יקיריהם, יש שאהוביהם משרתים בסדיר או במילואים וחשופים לסכנה, ויש מי שנפגע כלכלית אישית, או עסקית.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
מנכלים משותפים

מהו מנכ"ל כולנו יודעים, ומנכ"ל משותף? מה זו ה"חיה" הזו בכלל? מנכל משותף הינו תואר הניתן למחזיקים (בד"כ שניים) במשרה הניהולית הבכירה ביותר בארגון, פרטי, או ציבורי, משפחתי או לא. המנכ"ל הינו ראש החברה ועליו מוטלת האחריות הגדולה ביותר לביצועיה מול הבעלים והדירקטוריון. מנכ"לים משותפים קיימים בחברות "רגילות", ציבוריות ושאינן ציבוריות ובחברות משפחתיות ובחברות שאינן משפחתיות.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
מפתחות להצלחה בשותפות עסקית

הצלחה בשותפות עסקית, הנה משימה מורכבת המשלבת אינטראקציות אנושיות, כלכליות ואסטרטגיות.
שיתוף פעולה מוצלח בין שותפים יכול מחד להוביל לצמיחה עסקית משמעותית ולשגשוג אישי של המנהלים ולעזור בהגשמת יעדים שאפתניים, אך הוא גם טומן בחובו פוטנציאל לקונפליקטים ואי-הסכמות. כמו בכל מערכת יחסים קרובה, שותפות עסקית מוצלחת מחייבת תקשורת פתוחה, הגדרת תחומי אחריות ברורים ואמון הדדי.

קרא עוד »
למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן