דירקטוריון ומנכ"ל – יחסים מורכבים

דירקטוריון ומנכ"ל – יחסים מורכבים

בתוך העולם העסקי המודרני, מערכת היחסים בין מנכ"ל לדירקטוריון היא אחת המערכות המורכבות והחשובות ביותר. מערכת זו טומנת בחובה איזון עדין בין כוח והשפעה, אחריות ושקיפות, קבלת החלטות משותפת וניהול סיכונים. על אף שכל צד שואף לקדם את טובת החברה, לעיתים קרובות נוצרים מתחים שמקורם בתפקידים ובאחריות השונה של כל אחד מהצדדים.
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים

המנכ"ל (המנהל הכללי) הוא האחראי הראשי על ניהול הפעילות היומיומית של החברה. תפקידו כולל פיתוח ויישום אסטרטגיות עסקיות, ניהול צוותים, קבלת החלטות תפעוליות ופיננסיות, והשגת היעדים שהוגדרו על ידי דירקטוריון החברה. המנכ"ל חייב להחזיק בידע מעמיק על השוק, התחרות, והטכנולוגיות הרלוונטיות, וכן להיות בעל יכולת להניע את הארגון קדימה.

הדירקטוריון, לעומת זאת, הינו הגוף המפקח והאחראי על האסטרטגיה הכוללת של החברה ועל המנכ"ל. הדירקטוריון מונה את בעלי המניות או נציגים שנבחרו על ידי בעלי המניות, והוא נדרש להבטיח שהחברה מתנהלת בהתאם לחוקים ולתקנות, תוך שמירה על האינטרסים של בעלי המניות. הדירקטוריון מפקח על המנכ"ל, מבקר את ביצועיו, מאשר החלטות חשובות, ומוודא שהחברה מתקדמת  בכיוון הנכון מבחינה אסטרטגית.

נשמע רחוק ולא מוכר? אז זה שממש לא.. רק השבוע ביקרתי אצל אחד מלקוחותיי חברת אופנה בינלאומית המתמודדת עם תחרות גוברת בשוק וצרכים דינמיים מצד הלקוחות. החברה נמצאת בצומת דרכים אסטרטגי, כאשר עליה החליט על הרחבת המותג לשווקים חדשים והתאמת הקולקציות למגמות החדשות בשוק האופנה המשתנה.

רון, מנכ"ל החברה, הינו דמות כריזמטית ואסרטיבית עם חזון ברור באשר לדרך בה צריכה החברה להמשיך ולצמוח.  הוא מכוון להשקעות נרחבות בשיווק דיגיטלי ובהתרחבות לשווקים בינלאומיים חדשים, והוא נוטה לקבל החלטות במהירות ובביטחון רב.

אבי, יו"ר הדירקטוריון, הוא איש אמונו של צביקה, המייסד של החברה, ואיש עסקים ותיק ומנוסה בעצמו. הוא מתגאה ביכולת שלו להוביל לצד צביקה (המייסד והבעלים), את החברה להצלחה לאורך שנים ומחזיק בגישה זהירה ושמרנית יותר. אבי (יו"ר הדירקטוריון זוכרים? ) מאמין כי יש להאט את הקצב ולבחון את הצעדים בצורה מעמיקה יותר לפני קבלת החלטות משמעותיות.

בישיבת הדירקטוריון, הציג המנכ"ל  את תוכנית ההתרחבות האגרסיבית שלו וביקש  את אישור הדירקטוריון להגדלת תקציב משמעותית. היו"ר אבי מצידו מתנגד לתוכנית וטוען כי רון  המנכ"ל פועל בפזיזות. היו"ר מרגיש כי החברה נכנסת לתחום הסיכון ויש  לבחון את המהלכים בזהירות רבה יותר. המתיחות בין המנכ"ל ליו"ר  גוברת, וכל אחד מהם מתחיל להתבצר בעמדותיו ולנסות ולגייס את תמיכתו של הבעלים  ושאר חברי הדירקטוריון, לדרך אותה הוא רוצה להוביל.

המתח בין רון לאבי, המנכ"ל והיו"ר אינו נובע רק מהבדלי הגישות, אלא גם ממאבקי בין אישיים . היו"ר  מרגיש שהשליטה שלו בחברה מתערערת עם כניסתו של המנכ"ל החזק והנמרץ , ורון המנכ"ל מרגיש מצידו שאבי היו"ר מנסה לבלום את היוזמות שלו ולפגוע בסמכותו כמנכ"ל. המאבקים הבין אישיים הללו  מתחילים להשפיע על תפקוד הדירקטוריון כולו, כאשר כל אחד מהצדדים מנסה לגייס תומכים לדעותיו.

הסכסוך בין רון לאבי מגיע לנקודת רתיחה כאשר רון המנכ"ל מחליט לפעול באופן עצמאי ולקדם חלק מהתוכניות שלו ללא אישור הדירקטוריון המלא. אבי, מצידו, מנסה לחסום את המהלכים שלו ולהציג אותו באור שלילי בפני הבעלים צביקה, הדירקטוריון ובעלי המניות. התנהלות זו מובילה לירידה במורל בקרב צוות ההנהלה ולמשבר  אמון בין חברי הדירקטוריון למנכ"ל.

בסופו של דבר, בעלי המניות של החברה מחליטים להתערב כדי להפסיק את המאבקים הפנימיים שמסכנים את עתיד החברה. הם פונים אלינו לתהליך ליווי אסטרטגי – ניהולי, שמסייע לרון ולאבי לנהל שיח פתוח וכן על החששות והשאיפות שלהם.

בעזרת הייעוץ, רון ואבי מגיעים להבנות חדשות. מסכימים  על יישום תוכנית מדורגת שתאפשר להרחיב את השווקים בצורה מבוקרת, הכוללת אבני דרך ובקרה תקציבית. כמו כן, נקבעת מדיניות תקשורת שקופה יותר ביניהם, עם פגישות קבועות לעדכון הדדי ולפתרון בעיות.

הסיפור של אבי ורון מחברת האופנה שלנו, הינו רק דוגמה לדרך בה היחסים בין המנכ"ל לדירקטוריון יכולים לעלות על שרטון ובקלות יחסית. אולם ישנם עוד נקודות חיכוך היכולות להביא לתוצאות דומות ובעיקר לפגוע בחברה, בינהם ניתן למנות: 

חשיבה לטווח הקצר מול חשיבה לטווח הארוך

כשיש הבדלים באסטרטגיה ובחזון, הדירקטוריון עשוי להתמקד בחזון האסטרטגי ארוך הטווח של החברה, בעוד המנכ"ל עשוי להיות מכוונן להביא תוצאות מיידיות על מנת לעמוד ביעדים הרבעוניים או השנתיים שלו.  לעיתים נמצא מצבים הפוכים בו דווקא המנכ"ל הוא זה המכוונן לטווח הארוך בעוד הדירקטוריון או הבעלים מנסים להשיג הישגים לטווח הקצר. כך או  כך מדובר בפערים משמעותיים ויש למצוא דרך לגשר בין הצדדים.

חוסר הסכמה בסוגיות של אחריות וסמכות

אי בהירות לגבי חלוקת האחריות והסמכויות בין הדירקטוריון למנכ"ל יכולה להוביל למתח. המנכ"ל עשוי להרגיש שהדירקטוריון מתערב בניהול השוטף של החברה, בעוד שהדירקטוריון עשוי להרגיש מצידו שהמנכ"ל  לא מדווח ומעדכן במידה הדרושה.

בקרה ופיקוח

כאמור הדירקטוריון הוא שאחראי על הפיקוח על ביצועי המנכ"ל, הדבר יכול ליצור תחושה של חוסר אמון או חיכוך אם המנכ"ל מרגיש שהפיקוח הינו צמוד מדי.

יחסים אישים

הבדלים באישיות, סגנון ניהול, מאבקי אגו (חלילה) או יחסים בין אישיים לא טובים בין חברי הדירקטוריון למנכ"ל יכולים להוביל למתחים. כאשר  מאבקים על קרדיט והכרה בהצלחות החברה יכולים ליצור חיכוכים, כאשר שני הצדדים מעוניינים להוכיח את השפעתם וכוחם, וכל צד רוצה להיות מזוהה עם ההישגים.

תגמול וביצועים, שכר ובונוסים

דיונים על תגמול המנכ"ל יכולים להיות אף הם מקור למתח, במיוחד אם חברי הדירקטוריון מרגישים שהשכר או הבונוסים אינם מוצדקים בהתאם לביצועי החברה. גם חילוקי דעות על קביעת יעדים ומדדי ביצועים יכולים להוביל למתחים, במקרים בהם הדירקטוריון מציב יעדים שלדעת המנכ"ל אינם ריאליים או שהם קשים מדי להשגה.

לחצים חיצוניים ופנימיים מצד משקיעים ובעלי מניות

לחצים מצד משקיעים ובעלי מניות יכולים להשפיע על היחסים בין הדירקטוריון למנכ"ל. דרישות משקיעים לשיפור ביצועים, רווחיות או חלוקת דיבידנדים יכולים ליצור מתחים. תנאי שוק המביאים לשינויים מהירים בסביבה העסקית, כמו רגולציה חדשה, תחרות גוברת או טכנולוגיות חדשות, יכולים אף הם לגרום למתחים כאשר הדירקטוריון והמנכ"ל לא מסכימים על הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השינויים.

לסיכום: הדוגמה של רון ואבי היא אחת מני דוגמאות רבות  הממחישות כיצד אי הסכמות ולעיתים אפילו מאבקים  בין המנכ"ל לדירקטוריון יכולים לפגוע בתפקוד החברה. עם זאת, בדומה לקונפליקטים במערכות יחסים אחרות, בין אישיות ובתוך הארגון,  התערבות חיצונית ופתיחות לשיח, יכולות לאפשר את יישוב המחלוקות ולהמשיך לקדם את החברה בצורה אחראית ומאוזנת. מערכת היחסים בין המנכ"ל לדירקטוריון הינה מערכת יחסים מורכבת הדורשת תקשורת אפקטיבית, כבוד הדדי, ונכונות לשיתוף פעולה.

חגית אבן צור
חגית אבן צור, מאמנת ויועצת עסקית – ארגונית. מלווה בהנאה ובתחושת משמעות עמוקה משנת 2004, יזמים, מנהלים ובעלי עסקים במגוון תהליכים ליישום והגשמת חזון עסקי. אני בעלת תואר שני במנהל עסקים, תעודה ביזמות עסקית, ייעוץ ארגוני, אימון עסקי, הנחיית קבוצות, NLP ומגוון הכשרות מקצועיות נוספות.
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ייעוץ אסטרטגי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
שאלות נפוצות

במסגרת תהליך הייעוץ האסטרטגי צוות הייעוץ מתחיל באיבחון, נפגש עם המנכ"ל \ הבעלים וצוות הניהול, עובדים, ספקים ועוד, עובר על דוחות כספים ונתונים נוספים. הסוף שלב זה יציג הצוות את מצגת האיבחון. לאחר האיבחון יבנה צוות היגוי אסטרטגיה עם נציגי הארגון ועימו יפגש צוות SMC  פעם בשבוע למספר שעות כאשר המטרה הינה להמשיך באבחון המצב הקיים, ולאחר מכן עיצוב תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח לשלוש או חמש שנים, שתסייע לארגון להתאים עצמם לתנאי הסביבה והשוק המשתנים. בהמשך התהליך צוות הייעוץ ילווה את יישומה של התוכנית שגובשה בארגון לאורך כל תקופה שתדרש.

תהליך של ייעוץ אסטרטגי לוקח בדרך כלל בין שישה לשמונה חודשים, לשלבי האבחון, גיבוש התוכנית, והליווי הראשוני ביישום. ישנם ארגונים לא מעטים המעדיפים להמשיך את הליך הייעוץ לאחר תום התקופה הראשונית, כעזר עסקי מתמשך לפעילות מוצלחת של החברה.

בדרך כלל צוות הייעוץ האסטרטגי כולל לפחות שני יועצים אסטרטגיים בכירים, עם ניסיון רב שנים בניהול ובייעוץ. 

תהליך הייעוץ מתרחש במשרדי הלקוח, בדרך כלל פעם בשבוע, ביום קבוע.

תהליך הייעוץ האסטרטגי דורש ממך, כבעלים או מנהל של חברה, רצון ויכולת להתמסר לתהליך, ויכולת ורון להקדיש מספר שעות שבועיות ביום ובשעה קבועים.

תהליך ייעוץ אסטרטגי מתאים לכל ארגון, עמותה או חברה, הנמצאים בשלב בו הם זקוקים לסיוע בשיפור ההתנהלות העסקית \ארגונית ובגיבוש נתיב ברור שיוביל לתוצאות טובות יותר בשנים הבאות

לצוות שלנו שורשים עמוקים בעולם העסקים וניסיון רחב בכלל התחומים הניהוליים.

אנחנו מבינים מכיוון שהיינו שם! אנחנו יודעים בדיוק איך מנהלים ארגון גדול ואיך מוודאים את הצמיחה שלו לאורך זמן. לכל היועצים בצוות שלנו ניסיון רב שנים בייעוץ לחברות וארגונים מסוגים שונים ואנחנו מביאים איתנו ידע וניסיון רב לתהליך בכל עסק שאנו מלווים.

ייעוץ אסטרטגי הינו תהליך שמותאם ספציפית לצורכי הארגון \ החברה, ולכן המחיר משתנה בהתאם לתהליך הנדרש בכל ארגון. לאחר פגישת הכרות לא מחייבת ולאחר הכרות עם צרכי הלקוח, אנו מספקים הצעת מחיר מסודרת ומבנית הכוללת את כל שלבי התהליך.

כאשר הארגון מעוניין לבצע תהליך של גיבוש אסטרטגיה לחברה לשנים הקרובות, רצוי להיעזר בשירותיו של יועץ שהינו מומחה לנושא גיבוש אסטרטגיה עסקית, והינו בעל ניסיון בתהליכים דומים במגוון ארגונים. בנוסף, מכיוון שמנהלי הארגון שקועים בדרך כלל במשימות היומיומיות, והם מתקשים להתפנות לתהליך אסטרטגי משמעותי ללא גורם חיצוני שינווט וינהל את התהליך.

יועץ אסטרטגי מוביל תהליך של חשיבה ותכנון לטווח הארוך, ומסייע בבניית תוכנית פעולה לארגון או לחברה המשפחתית לטווח הארוך ל-3 או ל- 5 שנים.

בתהליך הייעוץ האסטרטגי מתבצעת בדיקה הן בתוך הארגון והן מחוצה לו, במטרה לבדוק מחד את החברה על חוזקותיה וחולשותיה ומאידך להבין את הסביבה התחרותית בה היא פועלת. סוג כזה של ייעוץ אסטרטגי מתבצע מול הדרגים הבכירים ביותר של הארגון, קרי היו"ר המנכ"ל וההנהלה.

לאסטרטגיה הגדרות רבות, אך בעיקרה אסטרטגיה הינה תוכנית פעולה ארוכת טווח (3-5 שנים) שתאפשר לחברה להתחרות בהצלחה תוך שמירה על צמיחה ריווחיות.

כדי לבחור יועץ האסטרטגי שילווה אותך, יש להתרשם מהרקע המקצועי ומהניסיון הקודם שלו או שלה ולא להסס לבקש ממליצים מקרב קהל לקוחותיו של היועצ.ת.

בנוסף יש לשים לב לכימיה האישית, ועד כמה ישנה יכולת לעבוד עם אותו יועץ נבחר, מכיוון שתהליך הייעוץ האסטרטגי נעשה תוך עבודה צמודה ודורש אמון הדדי.

על מנת לכתוב תכנית אסטרטגית יש צורך בתהליך מקדים הכולל את אבחון המצב הקיים, חוזקות וחולשות הארגון, צווארי בקבוק, ניתוח השוק, המתחרים, מנועי צמיחה אפשריים ועוד ועוד… את כל זאת יש לחבר לחזון ולמטרות העסקיות שהארגון מציב לעצמו לשנים הקרובות, ומשם לגזור תוכנית עבודה אופרטיבית לשלוש שנים לפחות.

לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
הצלחה עסקית
הצלחה עסקית – 4 שלבים לבדיקה אם אתם בדרך הנכונה

מדוע יוני הוא הזמן המושלם לבחון מחדש את היעדים העסקיים שלך? בקרוב מאוד נימצא בדיוק באמצע שנת 2025, נקודת זמן אסטרטגית המאפשרת לנו לעצור לרגע, להביט לאחור על החודשים שחלפו ולהיערך מחדש לקראת המחצית השנייה של השנה. עסקים שמצליחים לאורך זמן אינם אלו שקובעים תוכנית שנתית ודבקים בה ללא שינוי , אלא דווקא אלו המסוגלים להתאים את עצמם לשינויים, ללמוד מהתוצאות ולכוון מחדש את המאמצים שלהם.

קרא עוד »
חג השבועות וחוכמת הביכורים: מה כל ארגון יכול ללמוד מהחג
חג השבועות וחוכמת הביכורים: מה כל ארגון יכול ללמוד מהחג

בעוד שאנו מתקרבים לחג השבועות, חג הקציר המסורתי, זה הזמן האידיאלי לחשוב על התהליכים האסטרטגיים בארגון שלך — בין אם מדובר בחברה משפחתית המתמודדת עם מעברים בין-דוריים או בארגון עסקי המתמודד עם תהליכי המשכיות והתחדשות. חג השבועות, המתאפיין בהבאת ביכורים וחגיגת צמיחה, מציע מטאפורות עשירות שיכולות להאיר את דרכנו כמנהלים ומובילי ארגונים.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
בין שורש לצמרת: סיפורי הצלחה של שילוב בין מסורת וחדשנות בארגונים עסקיים

בעידן של שינויים מהירים, טכנולוגיות מתקדמות ודינמיקה עסקית תזזיתית, נדמה כי הישרדותם והצלחתם של ארגונים תלויה ביכולתם לחדש, להשתנות ולהתאים את עצמם לסביבה משתנה. עם זאת, ארגונים רבים מגלים כי דווקא השילוב בין מסורת לחדשנות, בין ערכים ועקרונות ישנים ובין רעיונות וטכנולוגיות חדשות הוא שמעניק להם את היתרון התחרותי המשמעותי ביותר. מאמר זה בוחן את האופן שבו ניתן לשלב בין מסורת לחדשנות, וכולל דוגמאות מארגונים שונים בארץ ובעולם שהצליחו לעשות זאת.

קרא עוד »
חדשנות בעסקים
חדשנות בעסקים

בעולם שבו כל מתחרה נמצא במרחק קליק, והשוק משתנה במהירות שיא, השאלה שכל בעל עסק שואל את עצמו היא: איך נשארים צעד אחד לפני כולם?

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
פיתוח עסקי ומכירות – המדריך המלא

מבצעים, מכירות חיסול ומכירות סוף עונה, פרסום ממוקד ושוברי מתנה הם אמצעים ידועים למשיכת לקוחות ולהגדלת מכירות. במקרים רבים התוצאות אכן נראות בשטח אך דורשות תחזוקה וממון. אילו מהלכים נוספים ייסעו לכם להגדיל מכירות באופן אורגני ועל בסיס מערך הלקוחות הקיים?

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
ייעוץ אסטרטגי – המדריך המלא

ייעוץ אסטרטגי הינו שירות הניתן לחברות וארגונים, על מנת לסייע להם לעצב תוכנית ארוכת טווח לשלוש או חמש שנים, כך שיתאימו עצמם לתנאי הסביבה והשוק המשתנים. במילים פשוטות אסטרטגיה הנה תוכנית העל של החברה לטווח הארוך. ‏אסטרטגיה עסקית טובה תתייחס להווה ולסביבת הארגון, ותציב אבני דרך לטווח הקצר ‏והארוך.

קרא עוד »
מנהל חיצוני בחברה חיצונית
מינוי מנהל חיצוני בחברה משפחתית

מינוי מנהל חיצוני בחברה משפחתית הינו נושא מורכב ורגיש, שכן חברות משפחתיות מאופיינות בדינמיקה ייחודית של יחסים בין אישיים, אינטרסים משפחתיים וצרכים עסקיים. מינוי מנהל חיצוני יכול להביא עמו יתרונות רבים, בצד לא מעט אתגרים.

קרא עוד »
איך לבחור יועץ אסטרטגי
איך לבחור יועץ אסטרטגי? – המדריך המלא

האבחנה החשובה ביותר כמבוא לנושא היא בין מתן עצה לפעולה למתן שירותי ייעוץ אסטרטגי. מאפייניה של עצה, כל אחד יכול "לתת", לרוב נעשית בהתנדבות, בדרך כלל כללית ולא מעמיקה בנועץ הספציפי והסיטואציה, לרוב אינה מנומקת (למעט: סמוך עלי, אני יודע…), ונותן העצה אינו נושא בשום אחריות לעצתו. לעומת זאת, ובפשטות, מתן שירותי ייעוץ אסטרטגי הוא מקצוע. במקצוע זה נדרשת עבודה מאומצת במספר מישורים כפי שיתואר להלן, לאורך כל הדרך המקצועית. באופן חד משמעי, לא כל אחד יכול להיות יועץ אסטרטגי. העבודה נעשית בתמורה שבדרך כלל אינה נמוכה, ומשקפת את החשיבות ללקוח הן בפתרון הבעיה, והן במידה בה הוא מסתמך על היועץ האסטרטגי. ההמלצה חייבת להיות מנומקת היטב. במקרה הרווח שבה ניצבת מול היועץ האסטרטגי הנהלה, חשוב מאוד ליצור קונצנזוס (לגמרי לא מובן מאליו), להבטיח שההמלצה תהפוך להחלטה (גם כן לא מובן מאליו), ושההחלטה תיושם בהתאם (עוד פחות מובן מאליו).

קרא עוד »
דירקטוריון בחברה פרטית ומשפחתית
דירקטוריון בחברה פרטית ומשפחתית – המדריך המלא

"למה אני צריך דירקטוריון בחברה?" שאלה זו עולה בכל פעם בה מוזכרות המילים דירקטוריון או מועצת מנהלים. והתשובה פשוטה, השאלה "האם צריך" אינה רלוונטית כלל. לפי חוק החברות כל חברה חייבת דירקטוריון, כך שלחברה הפרטית והמשפחתית כבר קיים דירקטוריון גם אם לא פעיל!

קרא עוד »
תוכנית אסטרטגית
תוכנית אסטרטגית – המדריך המלא

בין אם אתם מחפשים לקבוע סדרי עדיפויות חדשים בעסק שלכם, להתוות תכניות לצמיחה, לקבוע ‏מפת דרכים למוצר או לתכנן את החלטות ההשקעה שלכם – אתם תזדקקו לתוכנית אסטרטגית –‏ התוכנית שתהווה מסגרת לפעולות, לכיוון ולהחלטות שתבאנה אתכם מה-"מצוי" לרצוי" שלב אחר ‏שלב, כאשר כל אחד מהשלבים בתוכנית מתבסס ותלוי בשלב שקדם לו.‏

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
אסטרטגיה עסקית – המדריך המלא

לאן תרצה להגיע? "…אינך יכול להשיג ביצוע ללא דופי בלי להתמסר לפרטים, לא קל לעקוב אחר כל הדברים הנחוצים כדי להשיג ביצוע ללא דופי כזה…" אומר מורטון מנדל בספרו המצוין ומעורר ההשראה "הסוד טמון באנשים" שמחד גיסא, מדגיש את הצורך במנהיגים מצוינים ומאידך גיסא קובע מנדל כי "ספרי נתונים ומשימות הם דפי התווים שמנהיג זקוק להם כדי לנגן את הסימפוניה במומחיות…".

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
קבלת החלטות

לא רק ראש הממשלה מקבל אלפי החלטות כל יום… רובינו עושים זאת! -לדחות פגישה, לבטל אימון כושר, אין סוף החלטות עסקיות, החלטה להבריז מאסיפת הורים ועוד ועוד אלפי החלטות שחלקן מתקבלות תוך חלקי שנייה ע"י כל מנהל ודאי בכיר.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
קיצוצים בתקציב העסק – דיאטה עסקית

בקרוב מאוד מסתיימת שנת 2024 שהייתה מהיותר מאתגרות, זו שמתחילה בקרוב צפוי שתהיה מאתגרת לא פחות ודאי מבחינה עסקית. לא ברור, כרגע, מתי תסתיים המלחמה אבל ברור שאת מחירה נשלם בשנים הקרובות – העלאת מיסים, ירידה בהכנסה הפנויה, אינפלציה, סטגפלציה, עליות יבוא גבוהות ועוד השלכות שיהיה עלינו כנראה להתמודד איתם בשנת 2025 וקרוב לוודאי שגם בשנה הבאה אחריה.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
ייעוץ אסטרטגי – תוכנית אסטרטגית 2025

בחברות רבות נעשות ההכנות לעיצוב תוכנית העבודה והתקציב לשנת 2025, ומטבע הדברים בנסיבות שהמשק מצוי בהן, עולות שאלות רבות לגבי שנת 2025 והשנים שיבואו אחריה. ואכן ראוי ששאלות אלו ישאלו ותערך חשיבה לגבי התוכנית האסטרטגית לשנים הקרובות.

קרא עוד »
כישורי ליבה בעסקים
כישורי ליבה בעסקים

כישורי ליבה, (לעיתים מכונה 'יכולות ליבה'), מתייחסים למשאבים אסטרטגיים, מיומנויות ויכולות שנותנות פירמה יתרון על פני מתחריו.

קרא עוד »
10 טיפים להתנהלות איכותית ומקצועית של דירקטורים

הזירה העסקית מלאה בסיפורים המעידים על חולשה בהתנהלותם של דירקטורים. למעשה, קשה לצפות מדירקטורים, מוכשרים ככל שיהיו, שלא יעשו טעויות כלל, אך מצופה שטעויות לא יחזרו על עצמן ושדירקטורים יפתחו מנגנוני בקרה על התנהלותם, מה שלא תמיד מתקיים במציאות הארגונית.
המאמר סוקר את הכשלים שעלולים להתעורר בהתנהלותם של דירקטוריונים ומציע דרכים להתנהלות איכותית ומקצועית.

קרא עוד »
מדדי דיווח לא פיננסים

עולם העסקים הולך ומעמיק את המיקוד שלו בקריטריונים ומדדי ביצוע הקשורים לאחריות תאגידית, סביבתית וחברתית. מחד מפעילים בעלי עניין לחץ על חברות עסקיות לנטר ולדווח על מדדים שאינם בהכרח פיננסיים וזאת במטרה לעודד התנהגות תאגידית אחראית, הכוללת העמקה, וניטור וטיפול בסוגיות חברתיות רחבות ויעדים סביבתיים גלובליים. מאידך החברות העסקיות רואות במדדים אהללו הנקראים בקיצור ESG – , Environment, Social, Governance דרך המסייעת לנהל את החותם הסביבתי והחברתי שלהן ולקבוע את הסיכונים וההזדמנויות העסקיות הגלומות בו .

קרא עוד »
ראיון עם יועץ אסטרטגי – אילן שגב

כולנו שומעים השכם והערב את המילה אסטרטגיה, וכל מנכ"ל שמכבד את עצמו "מחזיק" יועץ אסטרטגי צמוד. אבל מהי בכלל אסטרטגיה, מה תפקידו של יועץ אסטרטגי ואיך זה עובד באמת לא תמיד ברור. לכן ביקשנו מאילן שגב, יועץ אסטרטגי בכיר ומבעלי חברת הייעוץ האסטרטגי מהמובילות בישראל שיחשוף אותנו לתחום הקרוב כל כך לליבו

קרא עוד »
אסטרטגיה – רמות שונות לה

בתחרות על שיא גינס בשחיקת מושגים, המושג "אסטרטגיה" היה כנראה מגיע למקומות הראשונים… המושג שגור יום בפי כל משתמש, בכל הקשר אפשרי, ללא קשר למשמעותו האמיתית. העולם העסקי "שאל" את המושג אסטרטגיה מעולם המושגים הצבאי עוד לפני שנים רבות, ועושה בו שימוש נרחב מאוד. הספר הראשון בנושא אסטרטגיה נכתב לפני כ-2,500 שנה בסין ונקרא “אמנות המלחמה”. הכותב, סון טסו, שהיה מצביא צבאי עטור ניצחונות, כתב בעיקר על אסטרטגיה צבאית ועל ניהול מלחמה. עם זאת, בעוד שמטרת המלחמה היא בדרך כלל להביס את האויב, רוב הפירמות שואפות לדו קיום ולא להרס של מתחרה.

קרא עוד »
למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן