מה זה ייעוץ עסקי

מה זה ייעוץ עסקי

כל מנכ"ל או בעלים של חברה הבינו מזמן כי ככאלו עליהם לתת מענה למספר רחב של היבטים עסקיים הדורשים ראייה מרחבית ומעוף ביניהם: תפעול, מכירות, גבייה, שיווק, פרסום, קידום, קשרי לקוחות ופיתוח מוצרים ועוד ועוד. המציאות המורכבת והמאתגרת הזאת מביאה רבים מהם לפנות לקבלת שירותי ייעוץ עסקי. מהו ייעוץ עסקי ומה הוא כולל, למי מתאים השירות, מתי כדי לפנות ליועץ ועל מה לשים דגש בבחירה?
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים - מהו ייעוץ עסקי

מהו ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי הנו שירות היכול לבוא לידי ביטוי בשתי צורות: הראשונה -ליווי אסטרטגי ארוך טווח של בעל העסק בפעילות השוטפת, על כל המשמעויות הנובעות מכך. השנייה- בניית תכנית ממוקדת או פתרון בעיה נקודתית. כלומר שירות קצר מועד, ממוקד מטרה ופרוייקטלי. בשונה מיועצים מקצועיים המתמקדים בהיבט מקצועי אחד של הארגון (לדוגמה: יועץ שיווקי או יועץ פיננסי) במקרה של ייעוץ עסקי ההחלטות מתקבלות על סמך ניתוח רוחבי של כלל מחלקות הארגון תוך התחשבות בשלל היבטי הבעיה או האתגר. פעמים רבות מתחילים בתהליך של ייעוץ עסקי נקודתי ולאחר שחווים הצלחה  ממשיכים אל ליווי עסקי מקיף. דרך זו מאפשרת להיכנס בצורה מדורגת לתהליך הייעוץ, להכיר את היועצים העיסקיים עימם אתה עובד ולצבור בטחון והצלחות. לאחר ההצלחה של התהליך הממוקד עוברים אל תהליך יעוץ עיסקי מקיף שמטרתו הפסקת כיבוי השריפות ובמקומן להציע תכנית סדורה וברורה להשגת המטרות והיעדים הארגוניים.

מה כולל תהליך של ייעוץ עסקי?

תהליך של ייעוץ עסקי יכלול בדרך כלל פגישות אחת לשבוע (לפחות) במטרה לאסוף נתונים, להגדיר את האתגר/ים עמם מתמודד הארגון, ניתוח אפשרויות לפעולה וליווי עד השגת המטרה. כל זאת יכול להיעשות הן כאשר מדובר בייעוץ נקודתי וממוקד והן בתהליך יעוץ מובנה ומסודר שמטרותיו אסטרטגיות. בנוסף, עבודה משמעותית נעשית בין הפגישות הפרונטליות עם היועץ או היועצת העסקי. פעמים רבות נדרשים הן בעל העסק והן היועץ או היועצים העסקיים לעבודת חשיבה, להכנת "שיעורי בית", ללימוד חומר ועוד. תהליך הייעוץ העסקי מהיותו הנו תהליך ממוקד מטרה, מסתיים לאחר ששני הצדדים הסכימו שהמטרה שלשמה התקשרו הושגה.

למי מתאים תהליך של ייעוץ עסקי?

ערכים של שותפות, שיתוף פעולה ואמון הנם מרכיבים הכרחיים ב"תבשיל" המכונה יעוץ עסקי. לכן, כל מנכ"ל או בעלים של ארגון שחש שהוא מעוניין ומוכן לבצע שינוי, המרגיש כי הגיע הזמן שלו לחלוק בנטל ולסמוך על אחר יוכל להפיק רבות מתהליך הייעוץ העסקי. למעשה כל מנכ"ל או בעלים של חברה המוכן להיפתח למידע חדש, המוכן ללמוד ולהשתפר כדי להביא לשיפור משמעותי בתוצאות העסקיות הנו פרטנר מתאים לתהליך.

מתי כדאי לפנות אל ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי הנו שירות נרחב המתאים לכל שלב משלבי חיים בארגון. משלבי הרעיון וההקמה, דרך שלבי ההתרחבות והצמיחה ועד שלבי הבגרות. הייעוץ העיסקי יכלול תכנית עסקית המפרטת את השיטות והפעולות הנדרשות להשגת מטרות, שיטות ונהלים למיסוד תהליכים פנים ארגוניים, הנהגת השינויים, צעדים להתרחבות עתידית ועוד ועוד.

על מה כדאי לשים דגש בבחירת היועץ העסקי המלווה לעסק?

בבואך לבחור את היועץ או היועצת העסקיים שילוו אותך בתהליך הכל- כך חשוב הזה יש לשים למספר פרמטרים:

כשירות לביצוע התפקיד  

עד כמה מתאים היועץ לביצוע התפקיד אצלך בארגון? האם הוא מביא עמו ניסיון בתפקידי ניהול בכיר בעברו, האם הוא בקיא בתעשייה ובתחום השירות הנדרש לעסק? האם היועצים העסקיים שבחרת עבדו בעבר עם ארגונים בסדר גודל מתאים לארגון שלך ומכירים את האתגרים שלהם? תשובה חיובית על כל השאלות הללו תוודא כי בחרת באנשים המתאימים.

אפשרות לתת מענה רחב

האם היועץ או היועצים העסקיים שבחרת יכולים לתת מענה שלם מלא ורחב למרבית צרכי הארגון שלך? כאמור, ישנם יועצים המומחים בתחום אחד או שניים. אולם בבואך לבחור יועץ עסקי עליך לבחור אדם אשר יש לו מענה שלם ורחב לצרכיך, הן מבחינה דיספלינארית (הכרות עם תחומים רבים, פיננסים, מכירות, שיווק מחשוב) והן ביכולתו לתת מחד ייעוץ נקודתי ומאידך להסתכל על כלל הצרכים והמטרות של הארגון.

התאמה  

ייעוץ עסקי הוא תהליך הדורש פתיחות, שקיפות וגמישות. זהו תהליך רגיש, הנוגע בכל האתגרים הארגוניים ולכן חשוב לוודא שהיועץ או חברת הייעוץ המלווים אתכם הנם בראש ובראשונה בני אדם ולא סתם "אנשים". הכוונה כי יהיה עליך למצוא ביועצים העסקיים שלך שותפים עימם אתה חש בנוח, מרגיש בטחון ביכולותיכם וחש כי תוכלו להוביל יחד תהליך מנצח!

לסיכום, מנכ"לים ובעלי עסקים רבים מבינים, כי ניהול הארגון דורש חשיבה מערכתית ומקצועית ובוחרים להיעזר בייעוץ עסקי מקצועי. יועץ עיסקי כזה יכול ללוות את הארגון נקודתית או לטווח ארוך. אולם כך או כך, יהיה עליו להיות איש אמונך, אדם עליו אתה סומך במאת האחוזים מישהו שאתה בטוח ביכולתו לסייע לך להביא את התוצאות הרצויות לארגון שלך.

הכנסו למידע נוסף – ייעוץ אסטרטגי | חברות משפחתיות

תמר אדלר
תמר אדלר, מנכ"לית חברת הייעוץ האסטרטגי SMC Group , יועצת בכירה לעסקים משפחתיים בתהליכי שינוי וצמיחה ובהסדרת הממשקים שבין העסק למשפחה. מלווה תהליכי שילוב בני המשפחה בעסק, העברת בעלות, ניהול ונכסים מדור לדור.
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ייעוץ עסקי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
ייעוץ אסטרטגי
האתגרים במינוי מנכ"ל חיצוני בחברה פרטית

בשלב מסוים מתמודדות חברות פרטיות רבות עם הצורך למנות מנכ"ל חיצוני, בין אם בשל מעבר בין-דורי, בין אם בשל רצון בצמיחה הדורשת כישורי ניהול מתקדמים, או רצון של הבעלים להתמקד באסטרטגיה או בעסק אחר במקום בניהול השוטף.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי – המדריך המלא

חילוקי דעות, קשיים, עמידה במקום ושינוי בהיקף העשייה הנן חלק מהסיבות המביאות בעלי עסקים מהמגזר הפרטי לפנות אל ייעוץ עסקי . מהו ייעוץ עסקי אילו תועלות הוא יכול להפיק לעסק, מהם השלבים שהוא כולל וכיצד לבחור את היועץ הנכון? כל התשובות מחכות לכם כאן במאמר.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים
חדשנות בארגונים – המדריך המלא

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
מה זה מסע לקוח

בשנים האחרונות, יותר מוצרים ושירותים הופכים לקומודיטי (מוצרי בסיס כמו סוכר וקמח) ומקשים על חברות ומותגים לבדל את עצמם מהמתחרים. כתוצאה, חברות ומותגים חווים ירידה מתמדת בנאמנות הלקוחות וקושי לגבות פרמיה על המותגים שלהן.

קרא עוד »
טיפים לעידוד חדשנות בארגון

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נשאלים כיועצים היא – איך אפשר להפוך חברה לחדשנית?

ואמנם אין לנו נוסחה אחת  להצלחה בחדשנות, אולם ישנם מחקרים המראים כי קיים מתאם חזק בין מרכיבים ספציפיים הניתנים לביצוע בכל חברה לבין הצלחה ביישום חדשנות, במאמר זה נסקור כמה מהמרכיבים הללו.

חשוב לציין כי הטמעת תהליכי חדשנות ויישומם באופן אפקטיבי בארגון דורשים תהליך סדור המבוצע ונתמך באופן נרחב בארגון,  הדבר  דורש עבודה (אפילו סיזיפית),  ומדידה ומעקב אחר ביצועים, בדיוק כמו כל תהליך אחר… אבל אם עדיין לא הגעתם.ן לפיתוח תהליך כזה בארגון, ריכזנו כמה טיפים שיכולים לעזור ומקום טוב להתחיל ממנו.

אפשר להתחיל בקטן, להתנסות ולצבור נסיון ולו רק עם חלק קטן ממרכיבי התהליך, משום שדבר אחד כבר ברור לכולם –  ארגונים עסקיים שאינם מחדשים לא ישרדו.

קרא עוד »
קידום חדשנות בארגון

המשפט  "חדשנות או למות" הינו שמו של הספר שפרסם טום פיטרס בשנת 1998. פיטרס, שליווה חברות רבות במסגרת עבודתו בחברת מקינזי והכשיר מנהלים רבים כמרצה מבוקש בהרווארד, קבע בדף הכותרת בספרו – "התחדשות בלתי פוסקת כאסטרטגיית הישרדות יחידה בעולם העסקים".

קרא עוד »
ליווי מנהלים בחברות וארגונים

תהליך ליווי מנהלים בארגון עוסק בסיוע ומתן ידע וכלים ניהוליים המסייעים בשיפור ההתמודדות עם שגרת ניהול מחד ודילמות ניהוליות מאידך תוך מיקסום החוזקות הקיימות והתאמה לאופי הייחודי של המנהל, הארגון והסביבה הניהולית.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות בתקופות שפל ומשבר

"עסקים לא חיים על עקומות התפלגות נורמליות" אמר אחד המרצים שלי לכלכלה והצליח לבלבל את כל מה שידעתי עד אותו רגע על כלכלה מאוזנת ו"שיווי משקל".

עולם העסקים בן זמננו, בעידן השוק התחרותי והמשתנה ללא הרף, הוא עולם מורכב, וככל שמערכת אקולוגית מורכבת יותר, כך גדל הסיכוי שהיא מושפעת מתנודתיות ושינויים.

"לעקומות ההתפלגות הרגילות שלנו יש זנבות הרבה יותר שמנים ממה שאנחנו מבינים" המשיך המרצה ושינה לעד את הסתכלותי על כלכלה בת זמננו ועל גלים של התחדשות בשווקים.

רק לאחרונה, אחרי שנים של ניסיון בתעשייה הצלחתי באמת להבין, ואפילו לחוות על בשרי את אותם 'גלים של התחדשות'.

קרא עוד »
איך בונים תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את המיזם או העסק מבחינה שיווקית, טכנולוגית, תפעולית, כלכלית ועוד. בדרך כלל יש צורך בהכנת תוכנית עסקית כדי להציג ניתוח שיטתי ומסודר של העסק, אם לצורך גיוס הון או משקיעים, או לחילופין לצורך בדיקת כדאיות ותכנון אסטרטגיה עסקית לעסק. תוכנית עסקית טובה תציג את העסק או המיזם במספרים כך שהמודל העסקי, ההוצאות, ההכנסות, הפוטנציאל והסיכון יהיו ברורים למי שקורא אותה.

קרא עוד »
משבר ההייטק 2022

משברים אינם חדשים בעולם העסקי, התרסקות בועת ה "דוט קום", משבר האשראי בארה"ב, מגפת הקורונה ומשבר ההייטק הנוכחי הם רק חלק מרשימה ארוכה.

המשבר של 2022 מציב לפנינו אתגר משולב, שיעורי האינפלציה בשיא של כמעט 40 שנה, הריבית עולה, מחירי הגז והנפט עולים, ירידה בשווקי המניות, נפילתם של המטבעות "החדשים", הערכות השווי המתרסקות והמלחמה באוקראינה… מסובך שם בחוץ.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות ויצירתיות

"חדשנות ויצירתיות" הן מילות מפתח בכל ארגון שרוצה להישאר רלוונטי בימינו והן נזרקות לאוויר בהקשרים שונים. המילה "חדשנות" מופיעה בהקשרים כה מגוונים עד כי ניתן לבלבל אותה עם ביטויים שונים כגון השראה, יצירה ,יצירתיות, המצאה ועוד…

קרא עוד »
רעיונות לחדשנות

כאן אסור לקדוח – נושא ההמצאות, היצירתיות והחדשנות העסיק אותי מאז ומעולם. בגיל העשרה המוקדם שרטטתי לעצמי (ואין לי מושג מהיכן צץ הרעיון ולמה) מברשת שיניים שלה ידית רחבה בעלת מנגנון פשוט, שמאפשר להעביר משחת שינים הנמצאת בידית דרך חורים במברשת, והנה לנו מברשת שיניים מוכנה לפעולה. הרעיון שדי להסתובב, בעיקר בטיולים, עם יחידה אחת במקום שתיים, היה נראה לי הגיוני.

השרטוט כמובן נשאר במגרה.

לימים חברה שוויצרית בשם Trisa, שמוכרת בעולם כחברה משפחתית קטנה יחסית, איכותית וחדשנית בתחומי ה Personal Care בכלל וה Oral Care  בפרט, יישמה את הרעיון (כמובן בלי כל קשר אלי. המגירה שלי הייתה מוגנת היטב…). למיטב ידיעתי המוצר לא היה הצלחה, ואני די משוכנע שהיום הוא לא קיים בכלל. אבל היי!!!

בהמשך אחזור ל"כשלונות" כדי לבחון לאורם גם את ההצלחות.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי המדריך המלא

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

המציאות המורכבת הזו בשילוב עם הסביבה העסקית המשתנה תדירות מקשה על המנהיג בארגון וכאן בדיוק נכנס הליווי העסקי.  ליווי עיסקי יכול להיות תהליך ארוך טווח בו מלווים את הבעלים/ המנכ"ל בפעילות השוטפת, או לחילופין תהליך קצר טווח, וממוקד. בשונה מיועצים דיספלינאריים המתמקדים בהיבט אחד של הארגון (כמו למשל יועץ פיננסי או שיווקי), הליווי העסקי הינו רב תחומי והתובנות בו תתקבלנה על סמך הבנה וניתוח של כלל הבטי האתגר, כמו גם בחינה של כלל הארגון.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי להייטק

על־פי נתוני בנק ישראל, התוצר של מגזר ההייטק צמח בשנת 2020 ב־5.8%, לצד עלייה ניכרת בגיוסי הון מצד החברות בענף. גם נתוני הייצוא והפדיון בהייטק צמחו ברציפות לאורך שנת 2020, בניגוד לענפים אחרים שחוו פגיעה משמעותית עם תחילת משבר הקורונה  והצליחו להתאושש (אם בכלל) רק בהמשך אותה שנה. מגזר ההייטק, מהווה אחוז ניכר מהמשק הישראלי (12.6% מהתוצר הכולל ב־2019), והוא אחד מהגורמים למתינות הפגיעה הכלכלית של משבר הקורונה בישראל ביחס לרבות מהמדינות המפותחות.

הצמיחה במגזר ההייטק ממשיכה, ומביאה איתה בו זמנית גם תחרות רבה וצורך תמידי של החברות להתפתח ולהתאים עצמן לדרישות השוק המשתנה בקצב מסחרר. כך קורה שמוצר או טכנולוגיה בעלי פוטנציאל עצום, לאו דווקא מגיעים לבשלות ולא מביאים להצלחתה של החברה. הצלחה במגזר התחרותי והמהיר הזה דורשת מיקוד  ניהולי אינטנסיבי, התאמה לדרישות השוק, יכולות ניהול גבוהות מאד, מודל עסקי בר קיימא, ביצועים מצוינים  ועוד ועוד.

קרא עוד »
הכנת תקציב ארגוני

תקציב עסקי הוא בעצם תוכנית הפעולה של הארגון לתקופה מוגדרת, בדרך כלל שנה, והביטוי שלה במונחים כספיים.
בתקציב נמצא את המכירות המתוכננות, את העלויות הנובעות מהמכירות, מהרכש ומהייצור, וכן את העלויות התפעוליות השוטפות של העסק.
הסיבה לקביעת תקציב ברורה – זהו כלי שמאפשר לחברה ומנהליה מסלול התנהלות כספי ידוע בין ההכנסות להוצאות ומתאר את ההכנסות הצפויות שנובעות מיעדי המכירות, וכן את ההוצאות הנובעות מהפעילות השוטפת ומיעדי המכירות והשיווק.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן