הגדלת מכירות בעסק

הגדלת מכירות בעסק

ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

מבצעים, מכירות חיסול ומכירות סוף עונה, פרסום ממוקד ושוברי מתנה הם אמצעים ידועים למשיכת לקוחות ולהגדלת מכירות. במקרים רבים התוצאות אכן נראות בשטח אך דורשות תחזוקה וממון. אילו מהלכים נוספים ייסעו לכם להגדיל מכירות באופן אורגני ועל בסיס מערך הלקוחות הקיים?

הגדלת מכירות בעסק – 5 מהלכים מנצחים

תכנית עבודה

הגדלת מכירות היא יעד עסקי מדיד הכולל רשימה של משימות המתחלקות בין בעלי התפקידים השונים. ככל שהמטרה תהה מוגדרת יותר, כך תוכלו לתכנן טוב יותר את הצעדים שייסעו לכם להגיע אליה, לחלק תחומי אחריות ולפרק את המטרה לתת משימות. על מנת לגייס את המוטיבציה של מחלקת המכירות לתוכנית, הקפידו להציב יעדים מדדים וברי השגה.

תמחור

ככלל, יציבות עסקית מושגת כאשר המחיר נשאר בטווח הקבוע, הורדה או העלאת מחיר בתדירות גבוהה פוגעת במיצוב העסקי ועלולה להבריח לקוחות. גם כאשר "אין ברירה" ועלינו להוריד מחירים מומלץ לבחור בטרמינולוגיה של "מחירי השקה" "חדירה לשוק" ועוד על פני הורדה קבועה של המחיר. לצערנו, קל להוריד מחיר אך קשה הרבה יותר לעלותו בחזרה. במידה ומחירכם נמצאים בתחום הגבוה מהממוצע הנהוג בשוק, הרי שנדרש לשלב מהלך מיתוגי בתהליך שיאפשר ללקוח להעדיף את האיכות (שלכם) על פני המחיר הזול יותר של המתחרים.

הגדלת המכירות ללקוחות קיימים

הלקוחות הקיימים של העסק הם הנכס האמיתי של העסק כאשר האמון נבנה בין העסק לבין לקוחותיו נוכל להתאים להם מוצרים ושירותים תפורים למידותיהם. נסו להתבונן מעיני הלקוח, עם אילו פערים הלקוח מתמודד בחוויית הקנייה אצלכם, היכן הוא רוכש מוצרים או שירותים משלימים וכיצד אתם יכולים לתת לו את אותו מענה במקום אחד ובמחיר משתלם. דרך נוספת להגדיל מכירות ללקוחות קיימים היא להציע להם שירותים משלימים במעמד המכירה. לדוגמה: ברכישת מחשב נייד ניתן להציע ללקוח מקלדת נלוות או אוזניות אודיו. תוכלו אף להבטיח שהלקוחות ישובו אליכם אם תצטרפו במעמד הרכישה שובר או קוד הנחה לרכישה הבאה. השקיעו בלקוחות הקיימים שלכם, העניקו להם שירות יוצא דופן והם יבחרו בכם שוב ושוב.

השתלמויות והכשרה מקצועית

מכירות איכותיות בנויות על יחסי אנוש, תקשורת ואמון. אנשי המכירות נתקלים בעשרות טיפוסים אנושיים שונים מדי יום ונדרשים לגמישות מחשבתית. שיחות סימולציה, אימונים "על יבש" הדרכות מובנות ושיתופי פעולה בין הנציגים השונים ייסעו להם להתמודד עם מצבים מאתגרים בזמן אמת ולהטיב את התוצאות. השקיעו באימוני הדרכה ומכירה פרטניים וקבוצתיים בין אם על ידי הדרכה חיצונית ובין אם על ידי מפגשים מקצועיים המכוונים לשיפור כישורים, הגדלת אחוזי הסגירה ומניעת נטישה.

התייעלות תפעולית

תיאום ציפיות בין המחלקות השונות, היערכות לאירועי מכירות גדולים, שליטה במלאי וביצוע מהלכים להקטנת עלויות הייצור מסייעים בהגדלת הרווחיות ובהגדלת המכירות. תוכלו להתחייב להזמנות גדולות יותר ולהיערך לכך בהיבטים הלוגיסטיים של רכישת חומרי הגלם ותכנון קווי הייצור. אם אתם עסקים ותיקים תוכלו אף ליצור תחזיות מכירה ולשלב אותן בתכנית העבודה השנתית.

לסיכום, עסקים המעוניינים להגדיל את היקף המכירות מחפשים בדרך כלל פתרונות מהירים הכוללים מסעות פרסום ומבצעים אלו יכולים בהחלט לשפר את התוצאות אבל רק בטווח המידי. מנגד כאשר נעשית עבודת עומק הכוללת בניית תכנית מדידה, בחינת התמחור ביחס להוצאות ולשוק, שיפור מערך השירות ללקוחות קיימים, השקעה בהכשרת כח אדם ושיפור תשתיות לוגיסטיות ניתן ליהנות מגידול מתמשך ויציבות עסקית. לפרטים נוספים על תכניות הליווי לעסקים צרו קשר דרך האתר.

הכנסו למידע נוסף – ייעוץ עסקיחברות משפחתיות

תמר אדלר
תמר אדלר, מנכ"לית חברת הייעוץ האסטרטגי SMC Group , יועצת בכירה לעסקים משפחתיים בתהליכי שינוי וצמיחה ובהסדרת הממשקים שבין העסק למשפחה. מלווה תהליכי שילוב בני המשפחה בעסק, העברת בעלות, ניהול ונכסים מדור לדור.
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
שירותים נוספים
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

אולי יעניין אותך גם
תוכנית עבודה
תוכניות עבודה – המדריך המלא

אתם בטח שואלים את עצמכם האם בכלל שווה להשקיע מאמץ בתכנון ובניית תוכניות עבודה? והשנה עוד יותר מתמיד, במשק המזמן לנו אתגרים קשים ובתנאי אי הודאות גדולים מתמיד, האם בכלל נכון לתכנן? האם ניתן להציב יעדים רלוונטיים בימים של אי ודאות?

קרא עוד »
מיזוגים ורכישות

הקורונה עושה סימנים של דעיכה, אבל ההשלכות הכלכליות עוד איתנו, והן כאן להישאר – לתקופה ארוכה. חברות ועסקים רבים צלחו את המשבר, חלק אפילו הצליחו, גם בתקופה קשה זו, לצמוח תוך ניצול הזדמנויות והתארגנות נכונה . מנגד, עסקים רבים נמחקו ורבים נוספים נמצאים במצב של קשיי הישרדות.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
הגדלת מכירות בעסק

מבצעים, מכירות חיסול ומכירות סוף עונה, פרסום ממוקד ושוברי מתנה הם אמצעים ידועים למשיכת לקוחות ולהגדלת מכירות. במקרים רבים התוצאות אכן נראות בשטח אך דורשות

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן