לקחים ממגפת הקורונה- את שכר הלימוד כבר שילמנו !

לקחים ממגפת הקורונה- את שכר הלימוד כבר שילמנו !

 

אירוע חמור כמו מגפת הקורונה קורה אחת להרבה שנים וזימן לנו מצב שלא הכרנו, ולא, זה לא דומה למשבר הפיננסי ב – 2008 ולא למלחמת המפרץ  – ליקוי מאורות!  כמעט באחת היה עלינו כמנהלים לצמצם את הפעילות העסקית, להוציא אנשים רבים לחופשה ללא תשלום, לפטר עובדים ובהרבה מקרים להגיע להדממה מלאה של החברה. סדרה כואבת של פעולות שהיה עלינו לנקוט במהירות בהוראת השלטונות שכל אחת בנפרד וכולן יחד טראומטיות במידה רבה. פעולות בעלות השלכות לא פשוטות שלא פסחו על אף גורם בסביבתנו הארגונית; לקוחות, ספקים ועובדים

חלק מהסובבים אותנו הגיבו בצורה סבירה ותומכת, חלק אחר נקט עמדה עוינת במהלך ביצוע צעדי ההדממה כך לגבי לקוחות, ספקים ובנקים. ברגעי מבחן אלו גילינו מי הם אלו שרואים בנו שותפים לטווח ארוך וגילו התחשבות ומי ניערו את חוצנם והעדיפו באופן קיצוני אינטרסים קצרי טווח. באותם רגעים נשבענו לעצמינו שנזכור זאת כאשר הדברים ישובו למסלולם – את מי שהיה לעזר ואת מי שהתנער והתעלם, אמרנו לעצמנו שכאשר נשוב לפעול ננהל אחרת את המלאי, החייבים, האובליגו ועוד

אבל בפועל, בחלוף הזמן, ברגע הראשון שנחזור לפעילות, ודאי אם זה יקרה במהירות, ישכחו כל הלקחים ונחזור לשגרה של טרום קורונה וחבל ! נחזור לעבוד עם הספק שניצל את המצב ובשיא המשבר העלה מחירים, נמשיך עם אותו לקוח שניצל את ההזדמנות באפן בוטה ולא פרע תשלומים, נמשיך להעסיק את אותו עובד שגם בנסיבות הקשות של המשבר עשה הכול כדי להקשות וכו וכו

מגפת הקורונה לימדה אותנו שיעור יקר מאוד וחבל שלא נפיק מממנה את הלקחים, וברגע שיתאפשר נבצע שינויים מתאימים, כתוצאה מהלקחים שלמדנו.

אז מה עושים? אני באופן אישי, התחלתי לנהל  מחברת – "מגפת קורונה – נושאים לטיפול  עם תום הסערה". במחברת אני רושם הערות על כל נושא שראוי יהיה לבחון אותו כאשר דברים ישובו למסלולם: עובדים, לקוחות, ספקים, בנקים, ציוד, מלאי, עבודה מרחוק, נותני שירות, שוכרים, משכירים וכו'. גם הערות לחיוב לא רק לשלילה!

בימים לא פשוטים אלו עלינו לזכור, ייקח כמה שייקח המשבר יסתיים, ואנחנו נחזור לפעילות, את שכר הלימוד כבר שילמנו עכשיו חובתנו כמנהלים ליישם את אשר למדנו במחיר כה יקר!

הכותב: אילן שגב יו"ר קבוצת SMCGroup ויועץ אסטרטגי בכיר

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן