חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
השבחת חברות באמצעות חדשנות ויצירתיות

השבחת חברות באמצעות חדשנות ויצירתיות

בנוף העסקי התחרותי של היום, חדשנות ויצירתיות ממלאות תפקיד קריטי בהצלחת החברה ובצמיחה העסקית שלה. חברות המעניקות עדיפות לחדשנות ומטפחות תרבות של יצירתיות נמצאות בעמדה טובה יותר להשיג ביצועים טובים יותר מהמתחרים בשדה בו הן פועלות, להשביח עצמן ולהשיא רווחים טובים יותר.

תוכן עניינים

מספר אסטרטגיות מפתח אותם יכולים ארגונים  ליישם כדי להגביר את הרווחיות שלהם באמצעות חדשנות ויצירתיות:

תרבות של חדשנות

עידוד עובדים בכל הרמות לחשוב באופן יצירתי ולהעלות רעיונות חדשים הינו חיוני לבניית חדשנות בחברה. ביסוס תרבות המעריכה התנסות, לקיחת סיכונים ולמידה מתמשכת יכול להוביל לפריצות דרך להן תהיה  השפעה משמעותית על ה"שורה התחתונה" – הרווח!

אימוץ טכנולוגיה 

מינוף הטכנולוגיות העדכניות ביותר כגון בינה מלאכותית, ניתוח נתונים ואוטומציה ועוד, יכול לייעל תהליכים, לשפר את היעילות ולחשוף הזדמנויות חדשות לצמיחה. השקעה בטכנולוגיות חדשניות יכולה להעניק לחברות יתרון תחרותי ולסייע בהגדלת הרווחיות בטווח הבינוני והארוך.

הקשבה ללקוחות 

הבנת צרכי הלקוחות והעדפותיהם חיונית לפיתוח מוצרים ושירותים חדשניים רלוונטיים לשוק היעד. חברות המחפשות באופן פעיל משוב מלקוחות ופועלות על פיו, נוטות יותר להישאר רלוונטיות ולשפר את ביצועיהם, באמצעות שביעות רצון ונאמנות גבוהות יותר של הלקוחות.

יצירת שיתופי פעולה 

שיתוף פעולה עם שותפים חיצוניים, מומחים בתעשייה וחברות דומות בארץ ובעולם יכול לעורר רעיונות חדשים ולהוביל לפתרונות חדשניים. בניית רשת של שיתופי פעולה יכולה לפתוח הזדמנויות חדשות לצמיחה ולעזור לחברה לצמוח מהר יותר.

השקעה בהנהלה ובפיתוח עובדים 

מתן הזדמנויות לעובדים להכשרה, פיתוח מיומנויות ושיתוף פעולה בין-תחומים שונים יכול לטפח תרבות של יצירתיות וחדשנות בארגון. העצמת ההנהלה והעובדים לחשוב מחוץ לקופסה ולהתנסות ברעיונות חדשים יכולה להוביל לחידושים פורצי דרך שישביחו את החברה.

על ידי מתן עדיפות לחדשנות ויצירתיות, חברות יכולות לבנות מקורות חדשים לצמיחה, לבדל את עצמן בשוק ובסופו של דבר להגדיל את הרווחיות שלהן. אימוץ תרבות של חדשנות, מינוף טכנולוגיה, הקשבה ללקוחות, טיפוח שיתוף פעולה והשקעה בהנהלת הארגון ובעובדיו הן אסטרטגיות מפתח עבור חברות המעוניינות בהשבחתן ובשיפור  הרווחיות שלהן באמצעות חדשנות ויצירתיות.

מקרה מבחן: קבוצת שטראוס הצלחה והשבחת ערך החברה באמצעות חדשנות בתהליכי ייצור

קבוצת שטראוס, חברת מזון ומשקאות רב-לאומית ישראלית מובילה, הדגימה כיצד חדשנות ויצירתיות בתהליכי הייצור יכולות לשפר רווחיות ותחרותיות בשוק. עם מחויבות חזקה לקיימות, איכות וחדשנות, קבוצת שטראוס הפכה לפורצת דרך בתעשיית ייצור המזון, הן בישראל והן בעולם.

גורמי המפתח להצלחה של חברת שטראוס:

  • פרקטיקות בנות קיימא: קבוצת שטראוס שמה בראש סדר העדיפויות את נושא הקיימות בתהליכי הייצור שלה, ומיישמת יוזמות ידידותיות לסביבה להפחתת פסולת, ייעול צריכת האנרגיה וצמצום טביעת הרגל הסביבתית שלה. על ידי אימוץ שיטות בנות קיימא, החברה לא רק הפחיתה עלויות אלא גם שיפרה את מוניטין המותג שלה ופנתה לצרכנים מודעים לסביבה בדגש על שווקים בחו"ל.
  • חדשנות מוצרית: קבוצת שטראוס משקיעה ללא הרף בחדשנות מוצרית, ומציגה טעמים חדשים, פורמטים של אריזות ואפשרויות מודעות לבריאות כדי לתת מענה להעדפות הצרכנים המשתנות. על ידי הישארות לפני מגמות השוק ודרישות הצרכנים, החברה הצליחה להרחיב את סל המוצרים שלה ולפרוץ לפלחי שוק חדשים, תוך צמיחה בהכנסות וברווחיות.
  • ייצור רזה: תוך אימוץ עקרונות ייצור רזה, קבוצת שטראוס ביצעה אופטימיזציה של תהליכי הייצור שלה כדי לסלק פסולת, להגביר את היעילות ולשפר את התפוקה הכוללת. באמצעות ייעול הפעילות והוזלת עלויות התפעול, הצליחה החברה לשפר את כושר התחרות והרווחיות שלה בסביבת שוק מאתגרת.
  • מחקר ופיתוח: קבוצת שטראוס שמה בראש סדר העדיפויות את המחקר והפיתוח כדי להביא לשיפור מתמיד ולקדם חדשנות בפעילות הייצור שלה. על ידי השקעה בטכנולוגיות חדשניות, אופטימיזציה של תהליכים ופיתוח מוצרים, החברה הצליחה להקדים את המתחרים ולספק מוצרים באיכות גבוהה שמדברים לצרכנים.

והתוצאה:

ההתמקדות האסטרטגית של קבוצת שטראוס בחדשנות, קיימות ואיכות בפרקטיקות הייצור השתלמה, ואפשרה לחברה להשיג צמיחה בת קיימא, רווחיות ומובילות שוק. באמצעות מינוף תהליכי ייצור חדשניים, אימוץ קיימות, הנעת חדשנות מוצרית והשקעה במחקר ופיתוח, ביססה עצמה קבוצת שטראוס כמעצמה בתעשיית המזון והמשקאות, תוך קביעת סטנדרט למצוינות וחדשנות.

ההצלחה של קבוצת שטראוס מהווה דוגמה לאופן שבו חברות יצרניות ישראליות יכולות למנף חדשנות ויצירתיות כדי להשביח עצמן, להניע רווחיות, להשיג מצוינות תפעולית ולשגשג בשוק גלובלי תחרותי יותר ויותר. באמצעות מחויבות לחדשנות, קיימות ושיפור מתמיד, חברות ייצור יכולות לפתוח הזדמנויות חדשות לצמיחה, לבדל את עצמן מהמתחרים ולהבטיח הצלחה ארוכת טווח בתעשייה.

שלומי אברהם
למעלה מ-20 שנות ותק בתפקידי ניהול בכירים ודירקטוריונים, בעל נסיון רב בתחומי הדיגיטל, הסחר והפיתוח העסקי, מומחה למועדוני צרכנות ותוכניות נאמנות. בעברו כיהן כמנכ"ל "חבר" משרתי הקבע והגמלאים, מנהל עסקים ראשי בחברת הנדל"ן "גינדי החזקות", סמנכ"ל שיווק וחדשנות בקבוצת אחזקות ציבורית, יזם ומנכ"ל בתחומי הצרכנות,פינטק ודאטה, כמו כן כיהן כדירקטור בבנק אוצר החייל וחבר ועדת ניהול סיכונים. בעל נסיון בניהול ,פיתוח עסקי והשבחת חברות הלכה למעשה.
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ייעוץ אסטרטגי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
אולי יעניין אותך גם
ייעוץ לעסקים משפחתיים
קיצוצים בתקציב העסק – דיאטה עסקית

בקרוב מאוד מסתיימת שנת 2024 שהייתה מהיותר מאתגרות, זו שמתחילה בקרוב צפוי שתהיה מאתגרת לא פחות ודאי מבחינה עסקית. לא ברור, כרגע, מתי תסתיים המלחמה אבל ברור שאת מחירה נשלם בשנים הקרובות – העלאת מיסים, ירידה בהכנסה הפנויה, אינפלציה, סטגפלציה, עליות יבוא גבוהות ועוד השלכות שיהיה עלינו כנראה להתמודד איתם בשנת 2025 וקרוב לוודאי שגם בשנה הבאה אחריה.

קרא עוד »
ייעוץ לעסקים משפחתיים
ייעוץ אסטרטגי – תוכנית אסטרטגית 2025

בחברות רבות נעשות ההכנות לעיצוב תוכנית העבודה והתקציב לשנת 2025, ומטבע הדברים בנסיבות שהמשק מצוי בהן, עולות שאלות רבות לגבי שנת 2025 והשנים שיבואו אחריה. ואכן ראוי ששאלות אלו ישאלו ותערך חשיבה לגבי התוכנית האסטרטגית לשנים הקרובות.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
דירקטוריון ומנכ"ל – יחסים מורכבים

בתוך העולם העסקי המודרני, מערכת היחסים בין מנכ"ל לדירקטוריון היא אחת המערכות המורכבות והחשובות ביותר. מערכת זו טומנת בחובה איזון עדין בין כוח והשפעה, אחריות ושקיפות, קבלת החלטות משותפת וניהול סיכונים. על אף שכל צד שואף לקדם את טובת החברה, לעיתים קרובות נוצרים מתחים שמקורם בתפקידים ובאחריות השונה של כל אחד מהצדדים.

קרא עוד »
כישורי ליבה בעסקים
כישורי ליבה בעסקים

כישורי ליבה, (לעיתים מכונה 'יכולות ליבה'), מתייחסים למשאבים אסטרטגיים, מיומנויות ויכולות שנותנות פירמה יתרון על פני מתחריו.

קרא עוד »
10 טיפים להתנהלות איכותית ומקצועית של דירקטורים

הזירה העסקית מלאה בסיפורים המעידים על חולשה בהתנהלותם של דירקטורים. למעשה, קשה לצפות מדירקטורים, מוכשרים ככל שיהיו, שלא יעשו טעויות כלל, אך מצופה שטעויות לא יחזרו על עצמן ושדירקטורים יפתחו מנגנוני בקרה על התנהלותם, מה שלא תמיד מתקיים במציאות הארגונית.
המאמר סוקר את הכשלים שעלולים להתעורר בהתנהלותם של דירקטוריונים ומציע דרכים להתנהלות איכותית ומקצועית.

קרא עוד »
מדדי דיווח לא פיננסים

עולם העסקים הולך ומעמיק את המיקוד שלו בקריטריונים ומדדי ביצוע הקשורים לאחריות תאגידית, סביבתית וחברתית. מחד מפעילים בעלי עניין לחץ על חברות עסקיות לנטר ולדווח על מדדים שאינם בהכרח פיננסיים וזאת במטרה לעודד התנהגות תאגידית אחראית, הכוללת העמקה, וניטור וטיפול בסוגיות חברתיות רחבות ויעדים סביבתיים גלובליים. מאידך החברות העסקיות רואות במדדים אהללו הנקראים בקיצור ESG – , Environment, Social, Governance דרך המסייעת לנהל את החותם הסביבתי והחברתי שלהן ולקבוע את הסיכונים וההזדמנויות העסקיות הגלומות בו .

קרא עוד »
ראיון עם יועץ אסטרטגי – אילן שגב

כולנו שומעים השכם והערב את המילה אסטרטגיה, וכל מנכ"ל שמכבד את עצמו "מחזיק" יועץ אסטרטגי צמוד. אבל מהי בכלל אסטרטגיה, מה תפקידו של יועץ אסטרטגי ואיך זה עובד באמת לא תמיד ברור. לכן ביקשנו מאילן שגב, יועץ אסטרטגי בכיר ומבעלי חברת הייעוץ האסטרטגי מהמובילות בישראל שיחשוף אותנו לתחום הקרוב כל כך לליבו

קרא עוד »
אסטרטגיה – רמות שונות לה

בתחרות על שיא גינס בשחיקת מושגים, המושג "אסטרטגיה" היה כנראה מגיע למקומות הראשונים… המושג שגור יום בפי כל משתמש, בכל הקשר אפשרי, ללא קשר למשמעותו האמיתית. העולם העסקי "שאל" את המושג אסטרטגיה מעולם המושגים הצבאי עוד לפני שנים רבות, ועושה בו שימוש נרחב מאוד. הספר הראשון בנושא אסטרטגיה נכתב לפני כ-2,500 שנה בסין ונקרא “אמנות המלחמה”. הכותב, סון טסו, שהיה מצביא צבאי עטור ניצחונות, כתב בעיקר על אסטרטגיה צבאית ועל ניהול מלחמה. עם זאת, בעוד שמטרת המלחמה היא בדרך כלל להביס את האויב, רוב הפירמות שואפות לדו קיום ולא להרס של מתחרה.

קרא עוד »
יעדים אסטרטגיים

התקופה דצמבר, מסביבנו רחש האופייני לתקופה זו של השנה –  כולם מכיני תכניות עבודה, (או לפחות מאחלים לעצמם להתחיל להכין), ושוב מגיעות השיחות על החלוקה של יעדים אסטרטגיים ליעדים שנתיים, ההבדלים בינהם ואופן מדידתם.

 המאמר שלפניכם.ן בא לעשות קצת סדר בבלאגן… מתחילים…

קרא עוד »
יועץ אסטרטגי כמנהיג

כאשר דנים במה הוא יועץ טוב, דובר בביטחון עצמי וצניעות כאשר יועץ אסטרטגי הוא מנהיג, הביטחון העצמי מתחלף בעוצמה, עוצמה שקטה ובטוחה בעצמה. והצניעות הופכת לענווה אמתית, כי רק אנשים משכמם ומעלה, יודעים כמה הם לא יודעים, ועד כמה מוגבלים כולנו. כך היה עם משה, גדול נביאי ישראל, עליו נאמר שהיה עניו באדם. ליועץ האסטרטגי כמנהיג יש ענפים גבוהים להתלות עליהם.

קרא עוד »
מדריך אסטרטגיה
יועץ אסטרטגי – 10 מיומנויות קריטיות

ביטחון עצמי בריא הוא חיובי, ותורם להרגשת הלקוח שהוא בידיים טובות. מנגד, עודף ביטחון עצמי עלול לעשות בדיוק את ההיפך, ולגרום להרגשה לא נוחה אצל הלקוח. איזון בין ביטחון עצמי לצניעות הוא דבר הכרחי ליועץ אסטרטגי.

קרא עוד »
יועץ אסטרטגי – מיומנויות

אחד מהמורים הדגולים ביותר שיצא לי ללמוד ממנו היה נוהג לצטט (מקור שאינו ידוע לי) ש: "אין דבר יותר מעשי מתיאוריה טובה". עם ישראל הוא עם של תכלס. עם של "נעשה ונשמע". רוב אנשי העסקים המצליחים משוכנעים שהמעשיות שלהם היא זו שהביאה אותם להצלחה. אין להם זמן לדבר. בוודאי שלא על "תיאוריות אקדמאיות". צריך לעשות. סייג לגישה זו, ומבלי להפחית מכבודו של כל מי שזכה להישגים: רובנו ככולנו לא השתתפנו בהגעה לירח. וכמו שאמר אותו מורה: אי אפשר להגיע לירח על ידי הנחת סולם על סולם. יועץ אסטרטגי אינו יכול להגיע ללקוחותיו ללא ארגז כלים של מתודולוגיות מקצועיות. עד שהמתודות האלה מיושמות, הן מהוות תיאוריה. אחרי שהן מיושמות בהצלחה, התיאוריה לרוב נשכחת לטובת המעשים שנעשו על פיה. לוותר על התיאוריה בכלל, זו לא אופציה מקצועית של יועץ אסטרטגי. להטריח את הלקוח בעודף פרטים לגבי הרקע התיאורטי, עלול להרחיק את הלקוח מהתהליך, ואפילו לאבד בו אמון. האיזון שבין התיאוריה והמעשיות הוא חלק מאומנות הייעוץ האסטרטגי, המשתנה בהתאם לצרכי הלקוח כל פעם מחדש.

קרא עוד »
יועץ אסטרטגי

האבחנה החשובה ביותר כמבוא לנושא היא בין מתן עצה לפעולה למתן שירותי ייעוץ אסטרטגי. מאפייניה של עצה,  כל אחד יכול "לתת", לרוב נעשית בהתנדבות, בדרך כלל כללית ולא מעמיקה בנועץ הספציפי והסיטואציה, לרוב אינה מנומקת (למעט: סמוך עלי, אני יודע…), ונותן העצה אינו נושא בשום אחריות לעצתו. לעומת זאת, ובפשטות, מתן שירותי ייעוץ אסטרטגי הוא מקצוע.

במקצוע זה נדרשת עבודה מאומצת במספר מישורים כפי שיתואר להלן, לאורך כל הדרך המקצועית. באופן חד משמעי, לא כל אחד יכול להיות יועץ אסטרטגי. העבודה נעשית בתמורה שבדרך כלל אינה נמוכה, ומשקפת את החשיבות ללקוח הן בפתרון הבעיה, והן במידה בה הוא מסתמך על היועץ האסטרטגי. ההמלצה חייבת להיות מנומקת היטב. במקרה הרווח שבה ניצבת  מול היועץ האסטרטגי  הנהלה, חשוב מאוד ליצור קונצנזוס (לגמרי לא מובן מאליו), להבטיח שההמלצה תהפוך להחלטה (גם כן לא מובן מאליו), ושההחלטה תיושם בהתאם (עוד פחות מובן מאליו).

קרא עוד »
אסטרטגיה עסקית וניהול פרויקטים

עד לא מזמן מקומה של החשיבה אסטרטגית במתודות השונות לניהול פרויקטים בתחום התעשייה והתשתיות, היה קטן עד זניח. שלוש המטרות המרכזיות עליהן הושם דגש היו ונשארו On Time, On Budget & On Quality (היעדים התפעוליים) והודגשו ככלי למקסום הרווח והמוניטין כשמנהל העבודה ממוקד כולו בהצלחת הפרויקט ובכפופים לו בהתאם למטרות הללו.

קרא עוד »
אסטרטגיה עסקית – יישום אסטרטגיה בארגונים

אז סוף סוף גם לכם יש תכנית אסטרטגית. עבר זמן, הושקע מאמץ התוכנית מוכנה, ועכשיו מה? האקסל הרי סובל הכול (וכך גם ה- WORD  וה- POWER POINT ), אבל איך הופכים את המילים יפות והתכנונים הגדולים לעשייה בשטח?

לכאורה התשובה פשוטה – עוברים לשלב היישום, אולם בפועל מסתבר שהיישום עצמו אינו פשוט כל כך…

ברוכים הבאים לשלב יישום האסטרטגיה או במילים אחרות HERE COMES THE EXECUTION

קרא עוד »
אסטרטגיה עסקית – מה בין אסטרטגיה וניהול

לפני שננסה לענות על השאלה שבכותרת, ניזכר קודם – מהי אסטרטגיה?

המונח אסטרטגיה מגיע מהתחום הצבאי ומתייחס לתוכנית פעולה שגובשה להשגת מטרה. מקורו מהמילה היוונית Strategos – שפירושה הנהגת הצבא לתזוזה. אסטרטגיה הנה הדרך לגשר על הפער בין המקום בו אנחנו נמצאים כיום למקום אליו אנחנו שואפים להגיע.

קרא עוד »
אסטרטגיה עסקית – מדידה אפקטיבית ובקרת תהליכים

מערכת מדידה ובקרה יעילה מאפשרת לארגון לגשר על הפער בין האסטרטגיה הארגונית לפעילות המבוצעת בפועל ברמת המחלקה, הצוות והעובד. מדידה אפקטיבית ובקרה הן בחינה שיטתית של תהליכים ותוצאות פעילות, והשוואתן לסטנדרטים שנקבעו, כאמצעי לשיפור הפעילות ולקבלת החלטות.

קרא עוד »
יישום אסטרטגיה עסקית OKR

בהיותנו יועצים אסטרטגיים אנחנו אוהבים מחקרים ומתודולוגיות, ונהנים לראות את הלקוחות שלנו מיישמים, ומגיעים לתוצאות שהם בעצמם לא האמינו שאפשריות. כשיש מתודולוגיה טובה והבנה של הכיוון והיעד, אפשר להגיע רחוק…

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן