תוכן עניינים
ישנם מספר יוזמות אסטרטגיות אשר יכולות לשפר באופן משמעותי את האטרקטיביות של העסק שלך למשקיעים פוטנציאליים ולהגדיל את הסבירות לעסקה מוצלחת מצידך.
להלן על קצה המזלג מספר נושאים בסיסיים בתהליך ההשבחה של החברה אשר יובילו לשיפור ביצועים והגדלת השווי של החברה בצורה מובנית ומדורגת.
בניית תוכנית אסטרטגית
ארבעת הצעדים הללו הינם הצעדים החשובים ביותר בתהליך השבחת ערך החברה אותם ניתן לבצע לבד או בסיוע של יועץ עסקי המתמחה בהשבחת חברות:
- בניית תוכנית אסטרטגית להשבחה – בניית תוכנית ארוכת טווח המתארת את היעד אליו מתכננים להגיע. איך תראה ההצלחה ואיפה נרצה לראות את הארגון שלנו.
- מפת דרכים למימוש – תוכנית עבודה מפורטת בתחומים השונים כדי לממש את התוכנית האסטרטגית.
- ליווי תהליך המימוש של תוכנית העבודה עד להגעה ליעדים שנקבעו והשבחת החברה הלכה למעשה.
- ליווי תהליך המכירה או ההשקעה בחברה מול קרנות ,מוסדיים ומשקיעים פרטיים.
לפני תחילת העבודה יש לבדוק האם הארגון או מוביליו יכולים לבצע את התהליך לבדם או שיש צורך בסיוע חיצוני בדמות יעוץ עסקי המתמחה בתהליכי השבחת ערך חברות. תהליך השבחה של חברה עם יועץ עסקי יכולה לספק תובנות חשובות לגבי נקודות החוזק והחולשה של החברה שלך ולעזור לפתח תוכנית צמיחה אסטרטגית. במידה ותתקבל החלטה לבחור ביועץ חיצוני שיסייע בהובלת התהליך מומלץ לבחור בחברת יעוץ עסקי מקצועית ומנוסה, המשלבת מגוון יכולות רב לטובת תהליך ההשבחה. החל מנסיון וידע אסטרטגי, נסיון ניהול ופיננסי, נסיון וידע בתחומי השיווק והמכירות והתפעול.
ייעול תהליכים
בחינת כלל תהליכי העבודה של העסק שלך וזיהוי תחומים שבהם ניתן לשפר את היעילות, על ידי יישום אוטומציה, אימוץ טכנולוגיה וחדשנות ואופטימיזציה של בחירת והכשרת עובדים,צמצום תקורות מיותרות ושיפור אפקטיביות תהליכים ישפר בצורה מיידית את יעילות הפעילות כולה, יפחית עלויות, וישפר ביצועים ובסופו של דבר יגדיל את הרווחיות.
ייעוץ פיננסי ומיסוי
יעוץ פיננסי ויעוץ מס יכול לעזור לך למזער חבויות מס, לייעל שיטות ניהול פיננסי ולמקסם רווחים. זה עשוי לכלול הערכה מחדש של אסטרטגיות תמחור, בחינת זרמי הכנסה חדשים וייעול הוצאות ובכך לשפר את הביצועים של החברה ולהגדיל את ריווחיות.
מיתוג ושיווק
המותג והמוניטין של החברה שלך הינם קריטיים למשיכת קונים פוטנציאליים. השקיעו במאמצי השיווק שלכם, שיפור אתר האינטרנט שלכם, נוכחות במדיה החברתית וקמפיינים פרסומיים כדי לבדל את עצמכם מהמתחרים ולהשאיר רושם מתמשך על המשקיעים.גם תהליכי שיווק ומיתוג מול עסקים (B2B) מאפשרים להעלות את הערך של השירותים והמוצרים שלך בעינהם ויובילו לשיפור התמחור, המכירות והרווחיות.
שיקולים משפטיים
לקראת מכירה או השקעה בחברה יש לוודא שהנושאים המשפטיים הנוגעים לפעילות החברה מבוצעים באופן מיטבי.
יש להבטיח שהחברה עומדת בכל החובות החוקיות והרגולטוריות. חוזים, הסכמי העסקה הסכמי רכישה ומכירה ועוד כדי למנוע סיבוכים פוטנציאליים ופגיעה בשווי החברה במהלך תהליך המכירה.
הנהלה ומעורבות עובדים
צוות מנהיגות חזק וכוח עבודה מסור תורמים באופן משמעותי להצלחת החברה ובכך גם לשוויה.
כ"א בחברה הינו מרכיב קריטי שיבחן בצורה מפורטת כחלק מתהליך מכירה/השקעה ,
יש לדאוג למערכת יחסים תקינה ,חיובית ופתוחה מול העובדים יש לבנות תוכנית לניהול כ"א בארגון הכוללת תהליכי הכשרה ופיתוח עובדים, תוכניות לקידום יוזמה וחדשנות מקרב העובדים, פיתוח מנהיגות ,מדיניות שכר ותגמול ועוד
כמו כן ישנה חשיבות לתוכנית לחיזוק היחסים החברתיים בין העובדים והגברת המורל לשם שיפור הביצועים.
מציאת המשקיע הנכון
חיבור עם המשקיע הנכון הוא קריטי למכירה מוצלחת. נטוורקינג באירועים בתעשייה בהובלתך לצד יועץ עסקי שיוכל להוביל את המכירה מטעמך גורם בעל נסיון וידע עם החברה שלך והיכרות עם משקיעים הינה גורם הצלחה קריטי למכירה או השקעה מוצלחים.
לסיכום: תהליך מכירת חברה או הכנסת משקיע הינו תהליך מורכב ולא קצר, אולם לפני שמתחילים בו ישנן מספר פעולות פשוטות יחסית שיוכלו להבטיח את קבלת הערך המקסימלי על הפירמה שלך. יישום אחת או יותר מהאסטרטגיות שנסקרו במאמר זה , יוכלו להעלות את הרווחיות והשווי של החברה שלך, להבטיח עסקה מוצלחת ולהשביח את העסק שלך בטווח הארוך.