נעים להכיר,
שמי אילן שגב יו"ר חברת הייעוץ SMC Group בע"מ. חברת SMC Group המתמחה בייעוץ אסטרטגי, ליווי חברות משפחתיות וליווי בכירים בארגון.
את הקריירה שלי התחלתי בתחום הבנקאות כשאני מתקדם בסולם הדרגות מתפקידים זוטרים ועד למשנה למנכ"ל בנק דיסקונט. בהמשך כיהנתי כיו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות ובתפקידים בכירים אחרים במשק הישראלי. לאחר מגוון תפקידים בעולם העסקי החלטתי לעבור לעולם הייעוץ וכיהנתי כמנכ"ל חברת הייעוץ הבינ״ל Hay Group ישראל. כיום אני מחלק את זמני בין שלושה סוגי פעילויות, יו"ר חברת SMCGroup , יועץ אסטרטגי ועסקי ובפעילות התנדבותית למען הקהילה.

אני יועץ אסטרטגי, מלווה עסקי, המלווה בעלי חברות בינונית וגדולות בתהליך המעבר הבין דורי – העברת העסק והרכוש לבני הדור הבא, מסייע בתהליך עיצוב אסטרטגיה עסקית לארגון ועוד.
לקביעת פגישה אישית התקשרו עכשיו 072-250-0354
או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422.
האני מאמין שלי
- עדיפה אסטרטגיה טובה המיושמת מצוין מאסטרטגיה מעולה שאינה מיושמת כלל.
- חלק מעבודת היועץ הינה להיות "ענו", אני לא יודע הכל.
- החוכמה הנה לשאול את השאלות הנכונות, ברוב המקרים מרבית הידע נמצא בארגון.
- נסיון, נסיון נסיון, כל היועצים שלנו הם בעלי נסיון אמיתי ובשטח כמנהלים (ולא רק כיועצים), אין כמו להכיר את הנושא משני צידי המתרס.
- אני מאמין בעשיה ולא בדיבורים, לא תתפסו אותי משאיר ספר אסטרטגיה על שולחן המנכ"ל ומסיים את עבודתי. אני מלווה תהליכים עד ליישום המוצלח.
למי מתאימה העבודה איתי
- לחברות בינוניות וגדולות שרוצות לקפוץ מדרגה.
- לעסקים משפחתיים שרוצים לשמור על משפחה מאושרת ועל על עסק משגשג.
- לעסקים שמבינים שאדם חיצוני מביא עימו ערך מוסף משמעותי.
- לעסקים שאינם מפחדים להתמסר לתהליך ששכרו בצידו.
- לעסקים שמוכנים לצאת ביחד לדרך ולהשיג את החלום.
אשמח לסייע לך ולארגון שלך לעשות את קפיצת המדרגה הבאה
שלך,
אילן שגב
מהו ייעוץ אסטרטגי
ייעוץ אסטרטגי הינו שירות הניתן לחברות וארגונים, על מנת לסייע להם לעצב תוכנית ארוכת טווח לשלוש או חמש שנים, כך שיתאימו עצמם לתנאי הסביבה והשוק המשתנים. במילים פשוטות אסטרטגיה הנה תוכנית העל של החברה לטווח הארוך. אסטרטגיה עסקית טובה תתייחס להווה ולסביבת הארגון, ותציב אבני דרך לטווח הקצר והארוך.
אסטרטגיה טובה חייבת להיות מובנת וישימה כדי שתוכל להיות מיושמת בפועל. מטרת התוכנית האסטרטגית אינה להיות ספר ש"מעלה אבק" במשרד המנכ"ל, כי אם תוכנית עבודה מעשית הכוללת משימות, חלוקת תפקידים, התייחסות למשאבים וללוחות הזמנים.
תהליך הליווי
עבור מנהלים רבים אסטרטגיה עסקית הנה מכלול של מהלכים שבעזרתם יוכל עסק לנצח בזירת התחרות. אבל האם יהיה זה מספיק רק להכיר את מהלכי האויב במטרה לנצח? במאמר שלפניכם אנו מציעים תפישה אחרת המציעה התבוננות הן פנימה והן "החוצה", הן למהלכי המתחרים והן אל פנים הארגון, במטרה לתכנן את העתיד תוך ניתוח ה"כאן ועכשיו" ויצירת הנהלות עסקית מנצחת. אסטרטגיה עסקית טובה מתייחסת להווה ומציעה פתרונות לעתיד לא ידוע. האסטרטגיה אמורה לכלול ארבעה נדבכים מרכזיים: הכרות עם הארגון שלנו, עם השוק והמצב הקיים, גיבוש חזון וקביעת יעדים, יצירת תכנית פעולה, ביצוע מדידה ושיפור, הכרות עם השוק והמצב הקיים.
בואו לפגוש את מומחי הצמיחה של SMCGroup ביחד נצמיח את הארגון שלך וניצור שינוי משמעותי!

יועצת אסטרטגית בכירה – תמר אדלר נעים מאוד להכיר, שמי תמר אדלר בעלת תואר שני MBA במנהל עסקים, ואני מנכ"לית חברת הייעוץ SMCGroup בע"מ המתמחה

יועצת אסטרטגית בכירה – שירי כרמיאלי נעים להכיר, שמי שירי רוזן-כרמיאלי, יועצת אסטרטגית בכירה, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון, ותעודת ניהול בכיר-רב לאומי

יועצת אסטרטגית בכירה – טליה אנגל נעים להכיר, שמי טליה אנגל, יועצת אסטרטגית בכירה, בעלת ראשון ושני במנהל עסקים, בעלת ניסיון של כ-15 שנה המתפרס

היי, נעים להכיר, אני חגית אבן צור, מאמנת ויועצת עסקית – ארגונית. מלווה בהנאה ובתחושת משמעות עמוקה משנת 2004, יזמים, מנהלים ובעלי עסקים במגוון תהליכים ליישום

יועצת אסטרטגית בכירה – איריס זרזבסקי נעים להכיר, אני איריס ז'רז'בסקי, יועצת אסטרטגית, אני בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנהל עסקים. אני מתמחה

מדוע יוני הוא הזמן המושלם לבחון מחדש את היעדים העסקיים שלך? בקרוב מאוד נימצא בדיוק באמצע שנת 2025, נקודת זמן אסטרטגית המאפשרת לנו לעצור לרגע, להביט לאחור על החודשים שחלפו ולהיערך מחדש לקראת המחצית השנייה של השנה. עסקים שמצליחים לאורך זמן אינם אלו שקובעים תוכנית שנתית ודבקים בה ללא שינוי , אלא דווקא אלו המסוגלים להתאים את עצמם לשינויים, ללמוד מהתוצאות ולכוון מחדש את המאמצים שלהם.

העסקים המשפחתיים בישראל צמחו במציאות ייחודית המשלבת מסורת, תרבות יזמית מפותחת וצורך מתמיד להסתגל לשינויים מהירים. שילוב זה הוביל ליצירת מודלים ייחודיים להעברה בין-דורית המאפשרים לעסקים משפחתיים ישראליים להתמודד בהצלחה עם האתגרים העכשוויים.

לאורך השנים בהן אנו מלווים חברות משפחתיות, למדנו כי הדינמיקה בין עבר לעתיד הנה אחד המפתחות המרכזיים להצלחה. מצד אחד, יש צורך לשמר את הזהות, הערכים והמורשת של העסק – שהפכו אותו למה שהוא . מן הצד שני, יש הכרח לאמץ חדשנות, להסתגל לשינויים בשוק ולהבטיח שהדור הבא יוכל להמשיך לצמוח ולהצמיח את החברה.

בעוד שאנו מתקרבים לחג השבועות, חג הקציר המסורתי, זה הזמן האידיאלי לחשוב על התהליכים האסטרטגיים בארגון שלך — בין אם מדובר בחברה משפחתית המתמודדת עם מעברים בין-דוריים או בארגון עסקי המתמודד עם תהליכי המשכיות והתחדשות. חג השבועות, המתאפיין בהבאת ביכורים וחגיגת צמיחה, מציע מטאפורות עשירות שיכולות להאיר את דרכנו כמנהלים ומובילי ארגונים.

חג השבועות, המסמל את זמן הקציר והבאת הביכורים, מהווה הזדמנות מיוחדת להתבונן בעסק המשפחתי דרך עדשה של המשכיות והתחדשות. כמו האיכר המביא את ראשית פרי אדמתו בגאווה ובתקווה, כך גם משפחות בעלות עסקים מצליחים מטפחות את מורשתן ומשקיעות בדור הבא. המסורת של העברת ידע, ערכים ומיומנויות מדור לדור במשפחה מקבילה באופן מפתיע למנהגי החג העתיקים. וכעת כשאנו מתקרבים לחג השבועות, זוהי הזדמנות טובה להעמיק באתגרים והאפשרויות הייחודיים העומדים בפני עסקים משפחתיים בתהליכי המעבר הבין-דורי, ולהפיק תובנות מעשיות מחוכמת החג.
תיאור התפקיד: תכנון, ניהול ובקרה של תהליכי הייצור במפעל על מנת להבטיח עמידה ביעדי הייצור, האיכות, העלויות והזמנים, תוך אופטימיזציה של המשאבים ושיפור מתמיד של
Job Description: Overall responsibility for all engineering aspects within the plant, including: Leading and managing technical-engineering projects within the plant. Continuous improvement of existing products/processes,

בעידן של שינויים מהירים, טכנולוגיות מתקדמות ודינמיקה עסקית תזזיתית, נדמה כי הישרדותם והצלחתם של ארגונים תלויה ביכולתם לחדש, להשתנות ולהתאים את עצמם לסביבה משתנה. עם זאת, ארגונים רבים מגלים כי דווקא השילוב בין מסורת לחדשנות, בין ערכים ועקרונות ישנים ובין רעיונות וטכנולוגיות חדשות הוא שמעניק להם את היתרון התחרותי המשמעותי ביותר. מאמר זה בוחן את האופן שבו ניתן לשלב בין מסורת לחדשנות, וכולל דוגמאות מארגונים שונים בארץ ובעולם שהצליחו לעשות זאת.
מפעל ייצרני מוביל בתחומו באזור הדרום מחפש מנהל/ת הנדסת ייצור, להוביל את ליבת הפעילות הטכנולוגית של המפעל, התפקיד כולל בין היתר: ניהול והובלת צוות ההנדסה,
לאחד מלקוחותינו בצפון, שעוסק בתחום הבניה באזור התעשיה אור עקיבא, דרוש/ה מנהל/ת תפ"י: התפקיד כולל , תכנון, ניהול ובקרה של תהליכי הייצור במפעל, על מנת
מי אנחנו SMC GROUP הינה החברה המובילה בישראל בייעוץ אסטרטגי וליווי חברות משפחתיות בתהליכי מעבר בין-דורי. לקוחותינו נמנים על המשפחות העסקיות המשפיעות ביותר בשוק הישראלי, המתמודדות

כמי שמלווה מנהלים ישראלים, אני רואה שוב ושוב עד כמה הסגנון הניהולי המקומי לא נולד מקריאת ספרי ניהול, אלא צמח מתוך מציאות חיים, ערכים והרגלים ישראליים מובהקים.

בעולם שבו כל מתחרה נמצא במרחק קליק, והשוק משתנה במהירות שיא, השאלה שכל בעל עסק שואל את עצמו היא: איך נשארים צעד אחד לפני כולם?

עם תחילתה של שנה חדשה ולקראת יום הכיפורים, יש המוצאים את עצמם בעיצומו של תהליך חשבון נפש אישי — זמן להירהור על המעשים, ההצלחות והכישלונות שהשנה החולפת הביאה עמה.

תקציב עסקי הוא בעצם תוכנית הפעולה של הארגון לתקופה מוגדרת, בדרך כלל שנה, והביטוי שלה במונחים כספיים. בתקציב נמצא את המכירות המתוכננות, את העלויות הנובעות מהמכירות, מהרכש ומהייצור, וכן את העלויות התפעוליות השוטפות של העסק. הסיבה לקביעת תקציב ברורה – זהו כלי שמאפשר לחברה ומנהליה מסלול התנהלות כספי ידוע בין ההכנסות להוצאות ומתאר את ההכנסות הצפויות שנובעות מיעדי המכירות, וכן את ההוצאות הנובעות מהפעילות השוטפת ומיעדי המכירות והשיווק.

בפרסומות, בשיחות סלון, בזמן האחרון נדמה שמדברים בכל מקום על ייפוי כוח מתמשך, אז מה זה בעצם? ואיך זה קשור לחברה משפחתית ולעסק שלך?

חג הפסח מזכיר לנו שהמעבר לחירות דורש תעוזה, מנהיגות ונכונות להתמודד עם הבלתי נודע. כך גם בעולם העסקי – יציאה ממצב של ניהול תגובתי לניהול אסטרטגי מחושב הנה תהליך המחייב קבלת החלטות אמיצות אך מושכלות.

כל שנה, מתכנסים, כל בני המשפחה, (או החברים) קרובים ורחוקים, סביב השולחן הערוך (אוכלים) וגם קוראים בהגדה של פסח. וכמו בכל חג לא נפקד אחד המשלים המעניינים בהגדה (ובעצם אחד מיני רבים…) משל ארבעת הבנים. סיפור העובר מדור לדור במסורת היהודית, סיפור על ארבעה טיפוסים- אנשים, שונים זה מזה.

מבצעים, מכירות חיסול ומכירות סוף עונה, פרסום ממוקד ושוברי מתנה הם אמצעים ידועים למשיכת לקוחות ולהגדלת מכירות. במקרים רבים התוצאות אכן נראות בשטח אך דורשות תחזוקה וממון. אילו מהלכים נוספים ייסעו לכם להגדיל מכירות באופן אורגני ועל בסיס מערך הלקוחות הקיים?

בעשורים האחרונים, אנו עדים לעלייה מתמדת במספר הנשים המאיישות תפקידי ניהול בכירים – בחברות פרטיות, ציבוריות ואף בזירה הפוליטית. מגמה זו, נובעת משילוב של שינוי חברתי עמוק, חקיקה לקידום שוויון מגדרי והכרה ביכולותיהן של נשים, והובילה את העולם העסקי והאקדמי לבחון מקרוב את השאלה: האם ישנם מאפיינים ייחודיים לניהול נשי? ומה תרומתם להצלחת ארגונים?