חברת ייעוץ ארגוני

חברת ייעוץ ארגוני

ארגון המעוניין לשפר את המצב הקיים נדרש לבחינת דרכי פעולה ושיטות חדשות. הוא יכול לעשות זאת בכוחות עצמו או לחילופין הוא יכול להיעזר בשירותיה של חברת ייעוץ ארגוני . למי מתאים השירות? מהם שלביו? באילו נושאים הוא מתמקד? כל המידע מחכה לכם כאן.

למי מתאימים שירותי הייעוץ הארגוני?

לכל עסק שנמצא באחד או יותר מהאתגרים הבאים:
1. צמיחה או מאידך צמצומים.
3. מיקוד עסקי או מיתוג מחדש.
4. צורך בשיפור איכות המנהלים.
5. צורך בשינוי ובניית נהלים ותהליכים חדשים.
6. סכסוכים- בין שותפים, בין העובדים להנהלה או בין העובדים לבין עצמם.

מהם שלבי התהליך:

התהליך נחלק לשני שלבים עיקריים: הכרות עם סביבת העשייה וליווי עד להטעמה מלאה.
בשלב הראשון– יש ליצור תשתית המתאימה להטמעת השינוי. היועץ הארגוני נדרש להכיר את הארגון ואת הסביבה בה הוא פועל לרבות: האקלים הפנים ארגוני, התקשורת עם הלקוחות, מימוש משאבי הארגון, נהלי העבודה ועוד. בהמשך בונה היועץ הארגוני יחד עם המנהלים תכנית עבודה המבוססת על הנתונים שנאספו אודות הארגון. בסיומו של שלב זה תהיה לארגון תוכנית עבודה הכוללת, יעדים ומטרות וצעדים מפורטים להשגת השינוי המיוחל.

בשלב השני– יתמקד היועץ בליווי ובמעקב אחר המשימות שנגזרו מתכנית העבודה, יסייע בהכוונה והכשרת המנהלים להטמעת השינוי ויוודא שהפעולות שננקטו אכן משיגות את המטרות העסקיות.

באילו נושאים יתמקד התהליך

תהליך הייעוץ הארגוני הנה חליפה המותאמת לצורכי הארגון ויגע בתחומים הרלוונטיים שיעלו מן האבחון. בין הנושאים בהם יתמקד תהליך הייעוץ הארגוני ניתן למצוא: צמצום עלויות, שיפור התקשורת פנים ארגונית, שיפור תסריטי מכירה, שיפור התקשורת ה"חוץ ארגונית", הכשרות מנהלים ועוד. כאמור תכולת התהליך הנה נגזרת של לימוד מעמיק של המצב הקיים בארגון, הגדרת יעדים ומטרות ומציאת פתרונות בהתאמה אישית ומיוחדת לכל ארגון וארגון.

מהם המדדים המנבאים את הצלחת התהליך?

שני מדדים מרכזיים מנבאים את הצלחת התהליך: מוכנות הארגון ומידת ההסכמה על המטרות.
ארגון הפתוח לתהליך של למידה וניתוח יוכל להפיק את התועלת הגבוהה ביותר ולכן מוכנות להטמעת השינוי בקרב מנהלים מכל הדרגים הנה מדד משמעותי להצלחה. המדד השני מתייחס לסוגיית המטרות המוגדרות ומידת ההסכמה עליהן, ככל שההסכמה על המטרות גבוה יותר הסיכוי להצליח בתהליך השינוי גבוה גם הוא.

סוגי הייעוץ הארגוני וסיום התהליך:

ייעוץ ארגוני נחלק לשני סוגים: ייעוץ אישי לאדם וייעוץ למערכת. הייעוץ הפרטני (האישי) מתייחס ליכולות ההנהגה של המנהל בתוך הארגון לרבות דפוס התקשורת שלו, הכשרתו והיכולת שלו להניע עובדים. הייעוץ הארגוני המערכתי מתייחס אל המכלול ומורכב מסט של פעולות הנגזרות מהיעדים הארגוניים במטרה להביא לצמיחה, לשפר תהליכי עבודה ולהשיג את המטרות העסקיות. תהליך הייעוץ הארגוני מסתיים לאחר שהשינוי הוטמע בארגון.

לסיכום, ייעוץ ארגוני הוא תהליך המאפשר לארגונים לבחון ולשפר את ההתנהלות השוטפת. חשוב לזכור שהצלחת התהליך תלויה בראש ובראשונה במידת הפתיחות וההסכמה להטמיע את השינוי המוצע.

בעת בחירת חברת ייעוץ ארגוני יש לשים דגש על יכולתה המקצועית לתת מענה לצרכים הספציפיים של הארגון. חברת S.M.C מעניקה שירותי ליווי וייעוץ לעסקים בצמיחה ולחברות משפחתיות. לפרטים נוספים ולשיחת ראשונית צרו קשר דרך האתר.

תמר אדלר
תמר אדלר, מנכ"לית חברת הייעוץ האסטרטגי SMC Group , יועצת בכירה לעסקים משפחתיים בתהליכי שינוי וצמיחה ובהסדרת הממשקים שבין העסק למשפחה. מלווה תהליכי שילוב בני המשפחה בעסק, העברת בעלות, ניהול ונכסים מדור לדור.

השארת תגובה

ייעוץ עסקי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

דברו איתנו
אולי יעניין אותך גם
ייעוץ עסקי להייטק

על־פי נתוני בנק ישראל, התוצר של מגזר ההייטק צמח בשנת 2020 ב־5.8%, לצד עלייה ניכרת בגיוסי הון מצד החברות בענף. גם נתוני הייצוא והפדיון בהייטק

קרא עוד »
הכנת תקציב ארגוני

תקציב עסקי הוא בעצם תוכנית הפעולה של הארגון לתקופה מוגדרת, בדרך כלל שנה, והביטוי שלה במונחים כספיים.בתקציב נמצא את המכירות המתוכננות, את העלויות הנובעות מהמכירות,

קרא עוד »
למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן