למי מתאימים שירותי הייעוץ הארגוני?
לכל עסק שנמצא באחד או יותר מהאתגרים הבאים:
1. צמיחה או מאידך צמצומים.
3. מיקוד עסקי או מיתוג מחדש.
4. צורך בשיפור איכות המנהלים.
5. צורך בשינוי ובניית נהלים ותהליכים חדשים.
6. סכסוכים- בין שותפים, בין העובדים להנהלה או בין העובדים לבין עצמם.
מהם שלבי התהליך:
התהליך נחלק לשני שלבים עיקריים: הכרות עם סביבת העשייה וליווי עד להטעמה מלאה.
בשלב הראשון– יש ליצור תשתית המתאימה להטמעת השינוי. היועץ הארגוני נדרש להכיר את הארגון ואת הסביבה בה הוא פועל לרבות: האקלים הפנים ארגוני, התקשורת עם הלקוחות, מימוש משאבי הארגון, נהלי העבודה ועוד. בהמשך בונה היועץ הארגוני יחד עם המנהלים תכנית עבודה המבוססת על הנתונים שנאספו אודות הארגון. בסיומו של שלב זה תהיה לארגון תוכנית עבודה הכוללת, יעדים ומטרות וצעדים מפורטים להשגת השינוי המיוחל.
בשלב השני– יתמקד היועץ בליווי ובמעקב אחר המשימות שנגזרו מתכנית העבודה, יסייע בהכוונה והכשרת המנהלים להטמעת השינוי ויוודא שהפעולות שננקטו אכן משיגות את המטרות העסקיות.
באילו נושאים יתמקד התהליך
תהליך הייעוץ הארגוני הנה חליפה המותאמת לצורכי הארגון ויגע בתחומים הרלוונטיים שיעלו מן האבחון. בין הנושאים בהם יתמקד תהליך הייעוץ הארגוני ניתן למצוא: צמצום עלויות, שיפור התקשורת פנים ארגונית, שיפור תסריטי מכירה, שיפור התקשורת ה"חוץ ארגונית", הכשרות מנהלים ועוד. כאמור תכולת התהליך הנה נגזרת של לימוד מעמיק של המצב הקיים בארגון, הגדרת יעדים ומטרות ומציאת פתרונות בהתאמה אישית ומיוחדת לכל ארגון וארגון.
מהם המדדים המנבאים את הצלחת התהליך?
שני מדדים מרכזיים מנבאים את הצלחת התהליך: מוכנות הארגון ומידת ההסכמה על המטרות.
ארגון הפתוח לתהליך של למידה וניתוח יוכל להפיק את התועלת הגבוהה ביותר ולכן מוכנות להטמעת השינוי בקרב מנהלים מכל הדרגים הנה מדד משמעותי להצלחה. המדד השני מתייחס לסוגיית המטרות המוגדרות ומידת ההסכמה עליהן, ככל שההסכמה על המטרות גבוה יותר הסיכוי להצליח בתהליך השינוי גבוה גם הוא.
סוגי הייעוץ הארגוני וסיום התהליך:
ייעוץ ארגוני נחלק לשני סוגים: ייעוץ אישי לאדם וייעוץ למערכת. הייעוץ הפרטני (האישי) מתייחס ליכולות ההנהגה של המנהל בתוך הארגון לרבות דפוס התקשורת שלו, הכשרתו והיכולת שלו להניע עובדים. הייעוץ הארגוני המערכתי מתייחס אל המכלול ומורכב מסט של פעולות הנגזרות מהיעדים הארגוניים במטרה להביא לצמיחה, לשפר תהליכי עבודה ולהשיג את המטרות העסקיות. תהליך הייעוץ הארגוני מסתיים לאחר שהשינוי הוטמע בארגון.
לסיכום, ייעוץ ארגוני הוא תהליך המאפשר לארגונים לבחון ולשפר את ההתנהלות השוטפת. חשוב לזכור שהצלחת התהליך תלויה בראש ובראשונה במידת הפתיחות וההסכמה להטמיע את השינוי המוצע.
בעת בחירת חברת ייעוץ ארגוני יש לשים דגש על יכולתה המקצועית לתת מענה לצרכים הספציפיים של הארגון. חברת S.M.C מעניקה שירותי ליווי וייעוץ לעסקים בצמיחה ולחברות משפחתיות. לפרטים נוספים ולשיחת ראשונית צרו קשר דרך האתר.