חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ייעוץ עסקי המדריך המלא

ייעוץ עסקי המדריך המלא

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד. המציאות המורכבת הזו בשילוב עם הסביבה העסקית המשתנה תדירות מקשה על המנהיג בארגון וכאן בדיוק נכנס הליווי העסקי.  ליווי עיסקי יכול להיות תהליך ארוך טווח בו מלווים את הבעלים/ המנכ"ל בפעילות השוטפת, או לחילופין תהליך קצר טווח, וממוקד. בשונה מיועצים דיספלינאריים המתמקדים בהיבט אחד של הארגון (כמו למשל יועץ פיננסי או שיווקי), הליווי העסקי הינו רב תחומי והתובנות בו תתקבלנה על סמך הבנה וניתוח של כלל הבטי האתגר, כמו גם בחינה של כלל הארגון.
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים - מהו ייעוץ עסקי

מהו ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי הנו שירות היכול לבוא לידי ביטוי בשתי צורות: הראשונה -ליווי אסטרטגי ארוך טווח של בעל העסק בפעילות השוטפת, על כל המשמעויות הנובעות מכך.

השנייה- בניית תכנית ממוקדת או פתרון בעיה נקודתית. כלומר שירות קצר מועד, ממוקד מטרה ופרוייקטלי. בשונה מיועצים מקצועיים המתמקדים בהיבט מקצועי אחד של הארגון (לדוגמה: יועץ שיווקי או יועץ פיננסי) במקרה של ייעוץ עסקי ההחלטות מתקבלות על סמך ניתוח רוחבי של כלל מחלקות הארגון תוך התחשבות בשלל היבטי הבעיה או האתגר.

פעמים רבות מתחילים בתהליך של ייעוץ עסקי נקודתי ולאחר שחווים הצלחה  ממשיכים אל ליווי עסקי מקיף. דרך זו מאפשרת להיכנס בצורה מדורגת לתהליך הייעוץ, להכיר את היועצים העסקיים עימם אתה עובד ולצבור בטחון והצלחות. לאחר ההצלחה של התהליך הממוקד עוברים אל תהליך יעוץ עיסקי מקיף שמטרתו הפסקת כיבוי השריפות ובמקומן להציע תכנית סדורה וברורה להשגת המטרות והיעדים הארגוניים.

מה כולל תהליך של ייעוץ עסקי?

תהליך של ייעוץ עסקי יכלול בדרך כלל פגישות אחת לשבוע (לפחות) במטרה לאסוף נתונים, להגדיר את האתגר/ים עמם מתמודד הארגון, ניתוח אפשרויות לפעולה וליווי עד השגת המטרה. כל זאת יכול להיעשות הן כאשר מדובר בייעוץ נקודתי וממוקד והן בתהליך יעוץ מובנה ומסודר שמטרותיו אסטרטגיות. בנוסף, עבודה משמעותית נעשית בין הפגישות הפרונטליות עם היועץ או היועצת העסקי. פעמים רבות נדרשים הן בעל העסק והן היועץ או היועצים העסקיים לעבודת חשיבה, להכנת "שיעורי בית", ללימוד חומר ועוד. תהליך הייעוץ העסקי מהיותו הנו תהליך ממוקד מטרה, מסתיים לאחר ששני הצדדים הסכימו שהמטרה שלשמה התקשרו הושגה.

אילו תועלות אפשר להפיק מתהליך של ייעוץ עסקי?

לא בכל יום ניתנת לעסק הזדמנות להתבונן מבחוץ, בצורה "נקייה", על המהלכים והפעולות שלו בזירה העסקית. בתהליך של ייעוץ עסקי, גורם חיצוני מאבחן את העסק, מנתח, מכוון ומנחה וזאת על מנת שהעסק יוכל להשיג יעדים משמעותיים לקיומו כמו: גידול במכירות, פריצה לשווקים חדשים, שיפור המערך הפנים ארגוני וכדומה. היועץ העסקי מסייע למנהלים לעצב תכנית עבודה, לעמוד במטרות שהציבו לעצמם והחשוב מכל לשפר את ה"שורה התחתונה" שורת הרווח.

שלבי העבודה 

ייעוץ עסקי נחלק לשני שלבי עבודה מרכזיים: אבחון וליווי

שלב האבחון 

זהו השלב בו היועץ לומד את החברה על ידי תשאול עובדים, ספקים, לקוחות, בעלים , הבנת הנתונים המספריים והכלכליים של החברה, בדיקת הרווחיות של הארגון, הכרות מעמיקה עם תהליכי העבודה, הגדרות התפקידים לימוד פעילות החברה בזירה העסקית ועוד.

היועץ מקבל לידיו את כל החומרי שכבר קיימים בחברה לרבות חזון, נהלי עבודה, מבנה ארגוני (במידה וקיים) ועוד. יחד עם צוות הארגון יסיק היועץ העסקי מסקנות, יפיק תובנות, רעיונות והמלצות, שישמשו קווי יסוד לשינוי הנדרש. בשלב זה יבוצעו גם מחקרי השוק, למידת הזירה העסקית בה פועלת החברה וכתיבה של תכנית עסקית המגדירה יעדי על ויעדים ספציפיים תחומים בזמן תוך הקצאתם לבעלי התפקידים.

שלב הליווי

עוד לפנינו אמר דארווין, שלא החזקים או החכמים הם אלו ששורדים אלא אלו שהצליחו להסתגל לשינוי. זוהי מהות שלב הליווי. לאחר שהתקבלה ההחלטה אילו שינויים יש לבצע, כיצד לבצע אותם ובאילו מהלכים להתמקד, יהיה עלינו ליישם הלכה למעשה את דרכי הפעולה שהתווה תהליך האבחון. יועץ עסקי קשוב יידע לסייע למנהלים בהטעמת השינוי בכל הדרגים בארון, יצביע על נקודות לשיפור ויציע מהלכי ביניים שיקדמו את העשייה ויחלצו מ"תקיעויות". בשלב זה יהיה על היועץ העסקי שם לבחון האם התכנית שהותוותה לארגון עומדת במבחן המציאות ובמידת הצורך, היכן ניתן לשפר אותה כדי להגיע לתוצאות מיטביות.

כיצד לבחור יועץ עסקי?

כפי שניתן לראות, תהליך של ייעוץ עסקי נוגע בכל הרבדים בארגון ולכן חשוב לבחור יועץ שמכיר את העשייה, שיוכל לשמש גם כמנטור. חשוב לבחור ביועץ עם ניסיון ממשי בחברות גדולות והיכרות מעשית עם הזירה התחרותית בה פועל העסק. בשונה מחברות פרטיות במגזר העסקי- חברות משפחתיות מתמודדות עם אתגרים נוספים כמו מעבר בין דורי והסכמי שותפים, וכאן מומלץ לפנות אל חברות ייעוץ- שזהו תחום התמחותן. חשוב כי הייעוץ העסקי יכלול גם אלמנטים של ייעוץ עסקי פיננסי, כי הרי שורת הרווח היא החשובה (כמעט) מכל.

למי מתאים תהליך של ייעוץ עסקי?

ערכים של שותפות, שיתוף פעולה ואמון הנם מרכיבים הכרחיים ב"תבשיל" המכונה יעוץ עסקי. לכן, כל מנכ"ל או בעלים של ארגון החש שהוא מעוניין ומוכן לבצע שינוי, המרגיש כי הגיע הזמן שלו לחלוק בנטל ולסמוך על אחר יוכל להפיק רבות מתהליך הייעוץ העסקי.

למעשה כל מנכ"ל או בעלים של חברה המוכן ללמוד כדי להביא לשיפור משמעותי בתוצאות העסקיות הנו פרטנר מתאים לתהליך.

מתי כדאי לפנות אל ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי הנו שירות נרחב המתאים לכל שלב משלבי חיים בארגון. משלבי הרעיון וההקמה, דרך שלבי ההתרחבות והצמיחה ועד שלבי הבגרות. הייעוץ העיסקי יכלול תכנית עסקית המפרטת את השיטות והפעולות הנדרשות להשגת מטרות, שיטות ונהלים למיסוד תהליכים פנים ארגוניים, הנהגת השינויים, צעדים להתרחבות עתידית ועוד ועוד.

על מה כדאי לשים דגש בבחירת היועץ העסקי המלווה לעסק?

בבואך לבחור את יועץ עסקי מומלץ, או יועצת עסקית מומלצת שילוו אותך בתהליך הכל- כך חשוב הזה יש לשים לב למספר פרמטרים:

התאמת היועץ לתפקיד

עד כמה מתאים היועץ לביצוע התפקיד אצלך בארגון? האם הוא מביא עמו ניסיון בתפקידי ניהול בכיר בעברו, האם הוא בקיא בתעשייה ובתחום השירות הנדרש לעסק? האם היועצים העסקיים שבחרת עבדו בעבר עם ארגונים בסדר גודל מתאים לארגון שלך ומכירים את האתגרים שלהם? תשובה חיובית על כל השאלות הללו תוודא כי בחרת באנשים המתאימים.

אפשרות לתת מענה רחב

האם היועץ או היועצים העסקיים שבחרת יכולים לתת מענה שלם מלא ורחב למרבית צרכי הארגון שלך? כאמור, ישנם יועצים המומחים בתחום אחד או שניים. אולם בבואך לבחור יועץ עסקי עליך לבחור אדם אשר יש לו מענה שלם ורחב לצרכיך, הן מבחינה דיספלינארית (הכרות עם תחומים רבים, פיננסים, מכירות, שיווק מחשוב) והן ביכולתו לתת מחד ייעוץ נקודתי ומאידך להסתכל על כלל הצרכים והמטרות של הארגון.

כימיה עם היועץ

ייעוץ עסקי הוא תהליך הדורש פתיחות, שקיפות וגמישות. זהו תהליך רגיש, הנוגע בכל האתגרים הארגוניים ולכן חשוב לוודא שהיועץ או חברת הייעוץ המלווים אתכם הנם בראש ובראשונה בני אדם ולא סתם "אנשים". הכוונה כי יהיה עליך למצוא ביועצים העסקיים שלך שותפים עימם אתה חש בנוח, מרגיש בטחון ביכולותיכם וחש כי תוכלו להוביל יחד תהליך מנצח!

ייעוץ עסקי לא עדיף לבד?

נכון, אמנם תמיד קיימת האפשרות לבצע את כל החשיבה לבד ולהסתייע במשאבים הפנימיים בארגון, אולם המחקר והניסיון בשטח מוכיחים כי הסתייעות ביועצים, המתמחים בתהליכי ליווי עסקי תבטיח נקודת מבט אובייקטיבית, תהליך מובנה ומסודר ושימוש בניסיון שנצבר בעבודה עם ארגונים וחברות רבים. גם השאלת מתי הזמן הנכון להתחיל בתהליך הליווי העסקי עולה תמיד, והתשובה הינה עכשיו! הלחץ לא יגמר, אחרי המשבר הנוכחי יבוא משבר נקודתי אחר, אחרי החגים באות החופשות והמועד היחיד המתאים לתחילת עבודה הינו עכשיו!

ייעוץ עסקי מחיר

ואם תהיתם לגבי מחיר היעוץ העסקי, הרי שהמחיר כמו גם היקף הפרויקט הינו חליפה המותאמת לצרכיכם. המחיר יקבע כפונקציה של גודל הארגון, היקף הפרויקט הנדרש ועוד.

לסיכום, מנכ"לים ובעלי עסקים רבים מבינים, כי ניהול הארגון דורש חשיבה מערכתית ומקצועית ובוחרים להיעזר בייעוץ עסקי מקצועי. יועץ עיסקי כזה יכול ללוות את הארגון נקודתית או לטווח ארוך. אולם כך או כך, יהיה עליו להיות איש אמון, אדם עליו תוכל לסמוך במאת האחוזים מישהו שאתה בטוח ביכולתו לסייע לך להביא את התוצאות הרצויות לארגון שלך.

תמר אדלר
תמר אדלר, מנכ"לית חברת הייעוץ האסטרטגי SMC Group , יועצת בכירה לעסקים משפחתיים בתהליכי שינוי וצמיחה ובהסדרת הממשקים שבין העסק למשפחה. מלווה תהליכי שילוב בני המשפחה בעסק, העברת בעלות, ניהול ונכסים מדור לדור.
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ייעוץ עסקי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
מה זה מסע לקוח

בשנים האחרונות, יותר מוצרים ושירותים הופכים לקומודיטי (מוצרי בסיס כמו סוכר וקמח) ומקשים על חברות ומותגים לבדל את עצמם מהמתחרים. כתוצאה, חברות ומותגים חווים ירידה מתמדת בנאמנות הלקוחות וקושי לגבות פרמיה על המותגים שלהן.

קרא עוד »
טיפים לעידוד חדשנות בארגון

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נשאלים כיועצים היא – איך אפשר להפוך חברה לחדשנית?

ואמנם אין לנו נוסחה אחת  להצלחה בחדשנות, אולם ישנם מחקרים המראים כי קיים מתאם חזק בין מרכיבים ספציפיים הניתנים לביצוע בכל חברה לבין הצלחה ביישום חדשנות, במאמר זה נסקור כמה מהמרכיבים הללו.

חשוב לציין כי הטמעת תהליכי חדשנות ויישומם באופן אפקטיבי בארגון דורשים תהליך סדור המבוצע ונתמך באופן נרחב בארגון,  הדבר  דורש עבודה (אפילו סיזיפית),  ומדידה ומעקב אחר ביצועים, בדיוק כמו כל תהליך אחר… אבל אם עדיין לא הגעתם.ן לפיתוח תהליך כזה בארגון, ריכזנו כמה טיפים שיכולים לעזור ומקום טוב להתחיל ממנו.

אפשר להתחיל בקטן, להתנסות ולצבור נסיון ולו רק עם חלק קטן ממרכיבי התהליך, משום שדבר אחד כבר ברור לכולם –  ארגונים עסקיים שאינם מחדשים לא ישרדו.

קרא עוד »
קידום חדשנות בארגון

המשפט  "חדשנות או למות" הינו שמו של הספר שפרסם טום פיטרס בשנת 1998. פיטרס, שליווה חברות רבות במסגרת עבודתו בחברת מקינזי והכשיר מנהלים רבים כמרצה מבוקש בהרווארד, קבע בדף הכותרת בספרו – "התחדשות בלתי פוסקת כאסטרטגיית הישרדות יחידה בעולם העסקים".

קרא עוד »
ליווי מנהלים בחברות וארגונים

תהליך ליווי מנהלים בארגון עוסק בסיוע ומתן ידע וכלים ניהוליים המסייעים בשיפור ההתמודדות עם שגרת ניהול מחד ודילמות ניהוליות מאידך תוך מיקסום החוזקות הקיימות והתאמה לאופי הייחודי של המנהל, הארגון והסביבה הניהולית.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות בתקופות שפל ומשבר

"עסקים לא חיים על עקומות התפלגות נורמליות" אמר אחד המרצים שלי לכלכלה והצליח לבלבל את כל מה שידעתי עד אותו רגע על כלכלה מאוזנת ו"שיווי משקל".

עולם העסקים בן זמננו, בעידן השוק התחרותי והמשתנה ללא הרף, הוא עולם מורכב, וככל שמערכת אקולוגית מורכבת יותר, כך גדל הסיכוי שהיא מושפעת מתנודתיות ושינויים.

"לעקומות ההתפלגות הרגילות שלנו יש זנבות הרבה יותר שמנים ממה שאנחנו מבינים" המשיך המרצה ושינה לעד את הסתכלותי על כלכלה בת זמננו ועל גלים של התחדשות בשווקים.

רק לאחרונה, אחרי שנים של ניסיון בתעשייה הצלחתי באמת להבין, ואפילו לחוות על בשרי את אותם 'גלים של התחדשות'.

קרא עוד »
איך בונים תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את המיזם או העסק מבחינה שיווקית, טכנולוגית, תפעולית, כלכלית ועוד. בדרך כלל יש צורך בהכנת תוכנית עסקית כדי להציג ניתוח שיטתי ומסודר של העסק, אם לצורך גיוס הון או משקיעים, או לחילופין לצורך בדיקת כדאיות ותכנון אסטרטגיה עסקית לעסק. תוכנית עסקית טובה תציג את העסק או המיזם במספרים כך שהמודל העסקי, ההוצאות, ההכנסות, הפוטנציאל והסיכון יהיו ברורים למי שקורא אותה.

קרא עוד »
משבר ההייטק 2022

משברים אינם חדשים בעולם העסקי, התרסקות בועת ה "דוט קום", משבר האשראי בארה"ב, מגפת הקורונה ומשבר ההייטק הנוכחי הם רק חלק מרשימה ארוכה.

המשבר של 2022 מציב לפנינו אתגר משולב, שיעורי האינפלציה בשיא של כמעט 40 שנה, הריבית עולה, מחירי הגז והנפט עולים, ירידה בשווקי המניות, נפילתם של המטבעות "החדשים", הערכות השווי המתרסקות והמלחמה באוקראינה… מסובך שם בחוץ.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות ויצירתיות

"חדשנות ויצירתיות" הן מילות מפתח בכל ארגון שרוצה להישאר רלוונטי בימינו והן נזרקות לאוויר בהקשרים שונים. המילה "חדשנות" מופיעה בהקשרים כה מגוונים עד כי ניתן לבלבל אותה עם ביטויים שונים כגון השראה, יצירה ,יצירתיות, המצאה ועוד…

קרא עוד »
רעיונות לחדשנות

כאן אסור לקדוח – נושא ההמצאות, היצירתיות והחדשנות העסיק אותי מאז ומעולם. בגיל העשרה המוקדם שרטטתי לעצמי (ואין לי מושג מהיכן צץ הרעיון ולמה) מברשת שיניים שלה ידית רחבה בעלת מנגנון פשוט, שמאפשר להעביר משחת שינים הנמצאת בידית דרך חורים במברשת, והנה לנו מברשת שיניים מוכנה לפעולה. הרעיון שדי להסתובב, בעיקר בטיולים, עם יחידה אחת במקום שתיים, היה נראה לי הגיוני.

השרטוט כמובן נשאר במגרה.

לימים חברה שוויצרית בשם Trisa, שמוכרת בעולם כחברה משפחתית קטנה יחסית, איכותית וחדשנית בתחומי ה Personal Care בכלל וה Oral Care  בפרט, יישמה את הרעיון (כמובן בלי כל קשר אלי. המגירה שלי הייתה מוגנת היטב…). למיטב ידיעתי המוצר לא היה הצלחה, ואני די משוכנע שהיום הוא לא קיים בכלל. אבל היי!!!

בהמשך אחזור ל"כשלונות" כדי לבחון לאורם גם את ההצלחות.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי להייטק

על־פי נתוני בנק ישראל, התוצר של מגזר ההייטק צמח בשנת 2020 ב־5.8%, לצד עלייה ניכרת בגיוסי הון מצד החברות בענף. גם נתוני הייצוא והפדיון בהייטק צמחו ברציפות לאורך שנת 2020, בניגוד לענפים אחרים שחוו פגיעה משמעותית עם תחילת משבר הקורונה  והצליחו להתאושש (אם בכלל) רק בהמשך אותה שנה. מגזר ההייטק, מהווה אחוז ניכר מהמשק הישראלי (12.6% מהתוצר הכולל ב־2019), והוא אחד מהגורמים למתינות הפגיעה הכלכלית של משבר הקורונה בישראל ביחס לרבות מהמדינות המפותחות.

הצמיחה במגזר ההייטק ממשיכה, ומביאה איתה בו זמנית גם תחרות רבה וצורך תמידי של החברות להתפתח ולהתאים עצמן לדרישות השוק המשתנה בקצב מסחרר. כך קורה שמוצר או טכנולוגיה בעלי פוטנציאל עצום, לאו דווקא מגיעים לבשלות ולא מביאים להצלחתה של החברה. הצלחה במגזר התחרותי והמהיר הזה דורשת מיקוד  ניהולי אינטנסיבי, התאמה לדרישות השוק, יכולות ניהול גבוהות מאד, מודל עסקי בר קיימא, ביצועים מצוינים  ועוד ועוד.

קרא עוד »
הכנת תקציב ארגוני

תקציב עסקי הוא בעצם תוכנית הפעולה של הארגון לתקופה מוגדרת, בדרך כלל שנה, והביטוי שלה במונחים כספיים.
בתקציב נמצא את המכירות המתוכננות, את העלויות הנובעות מהמכירות, מהרכש ומהייצור, וכן את העלויות התפעוליות השוטפות של העסק.
הסיבה לקביעת תקציב ברורה – זהו כלי שמאפשר לחברה ומנהליה מסלול התנהלות כספי ידוע בין ההכנסות להוצאות ומתאר את ההכנסות הצפויות שנובעות מיעדי המכירות, וכן את ההוצאות הנובעות מהפעילות השוטפת ומיעדי המכירות והשיווק.

קרא עוד »
Trusted Advisor – יועץ מהימן

  TRUSTED ADVISOR כבר היית ללקוחות שלך?

כבר לא מעט זמן אנחנו מתכננים מהלך אסטרטגי יחד עם ד. מנכל חברה מובילה בתחומה.
מחד מדובר בחברה מובילה ומצליחה, אולם התחום בו עוסקת החברה הולך ונשחק, הולך ונעלם והאתגר שלנו יחד הוא לחפש את ה"דבר הבא".
ו… מצאנו! אאוריקה. אז יש מוצר ושהפך לפתרון חדש, ועכשיו מה?

עכשיו אתם הופכים ל- TRUSTED ADVISOR אמרנו ל- ד. המנכ"ל ולצוות ההנהלה

קרא עוד »
סטרטאפים חדי קרן (UNICORNS)

לאחרונה פורסם "בכלכליסט" כי המילה היחידה שיכולה להתחרות ב”קורונה” ו”בחירות” על תואר המילה של השנה היא “יוניקורן" (חד קרן).

המילה הזו אכן מופיעה פעמים רבות בהקשרים של שוק ההון וזירת הסטרטאפים, ולא, לא מדובר בחיה עצמה אלא בתופעה שקיבלה את השם בגלל שכיחותה שהיתה נמוכה…

קרא עוד »
חדשנות בארגונים

חדשנות ויזמות הן שתיים מהמילים הנפוצות ביותר בקרב מנהלים כמעט בכל מערכת ארגונית. כולם מבינים שבעולם משתנה, הדבר הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן.
כולם מדברים על חדשנות אבל מעטים באמת מיישמים חדשנות הלכה למעשה.
ע"פ מחקר של מקינזי- 84% מן המנהלים בתאגידים מאמינים כי חדשנות היא המפתח לצמיחה שלהם אולם רק 6% מסופקים מיכולות החדשנות של הארגון שלהם.
אבל נתחיל מההתחלה – מה זו בכלל חדשנות?

קרא עוד »
קנבס המודל העסקי

השינויים שהביאה תקופת הקורונה גרמו לעסקים רבים לעשות שינויים ולהמציא את עצמם מחדש, רעיונות חדשים למוצרים, שירותים ואפילו פלטפורמות חדשות ומודלים עסקיים צצו בעקבות הקורונה. שינויים מהירים והסתגלות למצבים משתנים שהיו פעם רק נחלתם של חברות הייטק וסטארטאפים, הופכים להיות צו השעה של כולנו. אחד הכלים בהם ניתן להשתמש כדי לבחון רעיון הינו קנבס המודל העסקי- כלי ומתודולוגיה שפותחו עבור סטארטאפים ומתאימים מאוד לשינויים מהירים ובחינת רעיונות או מוצרים חדשים.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי – סיפור אמיתי

לפעמים אנחנו לא רק יועצים אסטרטגיים אלא גם בלשים… השבוע הצלחנו לפתור תעלומת הוצאה חודשית כפולה ומיותרת של לקוח, מנהל החשבונות לא הצליח למצוא את

קרא עוד »
שינוי ארגוני

"לא החזק או החכם ביותר הוא זה שישרוד אלא זה שיסתגל לשינוי" (צ'ארלס דארווין) . כיום, מבינים בארגון כי השינוי הוא חלק אינטגרלי מן החיים העסקיים וכי על הארגון להסתגל לשינוי במטרה לשגשג. אולם, השינוי הארגוני אינו רק צעד בדרך אל השיפור המובטח, אלא דרך התנהלות והתייעלות עסקית. מאילו טעויות כדאי להימנע, איך לנהל נכון את השינוי ואילו הרגלים כדאי לאמץ על מנת להצליח? כל המידע מחכה לכם כאן במאמר.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן