משבר ההייטק 2022

משבר ההייטק 2022

משברים אינם חדשים בעולם העסקי, התרסקות בועת ה "דוט קום", משבר האשראי בארה"ב, מגפת הקורונה ומשבר ההייטק הנוכחי הם רק חלק מרשימה ארוכה. המשבר של 2022 מציב לפנינו אתגר משולב, שיעורי האינפלציה בשיא של כמעט 40 שנה, הריבית עולה, מחירי הגז והנפט עולים, ירידה בשווקי המניות, נפילתם של המטבעות "החדשים", הערכות השווי המתרסקות והמלחמה באוקראינה... מסובך שם בחוץ.
ליצירת קשר עם המומחים שלנו התקשרו עכשיו 072-250-0354 או פנו אלינו בווצאפ 054-443-6422 או השאירו פרטים.

תוכן עניינים

גם מי שעובד בשוק המסורתי ואולי בעיקר מגזר ההייטק עומד בפני אתגר משמעותי מאד.

אבל אפשר להוציא מתוק מעז , להפוך לימון ללימונדה ולמצוא הזדמנויות דווקא כשסוער שם בחוץ. בראש ובראשונה חשוב לזכור, כמו שאומר בצבא עוד לא נולד ה… שיכול לעצור את הזמן, משברים תמיד מסתיימים. זה ייקח יותר או פחות זמן אבל גם המשבר הזה יסתיים.

ההיסטוריה מוכיחה לנו שוב ושוב כי זעזועים כלכליים מביאים להתייעלות, מאיצים טכנולוגיה, ומשאירים את הארגונים המותאמים לסביבתם (מי אמר דארווין ולא קיבל?).

באופן ממש לא מפתיע רבות מחברות הטכנולוגיה המצליחות ביותר וואטצאפ, Airbnb, קמו בתקופה של כאוס ואי וודאות

הדרך היחידה לשרוד ולבנות חברה שתעמוד בעוז מול שינויי השוק והזמן היא לעשות את הדברים אחרת, אם מצאת משהו שאף אחד לא עשה לפניך, פעל בנחישות!

הנה כמה רעיונות איך "לעשות את זה":

לצמצם הוצאות

יש לעבור על כלל ההוצאות של הארגון, כולל הוצאות שיווק, PR, תוכנה, תשתיות, עלויות קבועות (כמו חוזה שכירות) ועוד, ולצמצם עלויות איפה שרק ניתן. יש לוודא כי הוצאות לא נחוצות ומותרות מצומצמות או אפילו מבוטלות כליל ולו באופן זמני עד יעבור זעם. במקביל שווה לנסות לראות האם ניתן להפוך חלק מההוצאות הקבועות שלך להוצאות משתנות- למשל במקום עלויות שכר חודשיות קבועות לחפש קבלני משנה שיעשו את העבודה. הדבר יקל מחד על קצב שריפת המזומנים ומאידך ייתן לך גמישות ככל שהארגון יחזור ויצמח.

להניח שלא נוכל לגייס כסף בתקופה הנראית לעין 

בתקופות כאלו המשקיעים נעשים זהירים ובררנים בביצוע השקעות חדשות, רף ההשקעות עולה והערכות השווי נוטות לרדת. אין הדבר אומר שלא ניתן לגיס כסף, אולם רבים מהמשקיעים יחכו להתייצבות השוק ולתובנות לגבי ההשפעת המצב החדש על השוק ועל הסטארטאפ שלכם (לחיוב ולשלילה).  

לזהות אמצעי מימון חלופיים 

מכיוון שגיוס ההון בשעת משבר הופך למורכב, אפשר לנסות לאתר אפשרויות מימון חלופיות מבוססות חוב, זאת במידה והארגון מראה תזרים מזומן עקבי, למשל: מימון מבוסס הכנסה, פקטורינג של חוזים, חובות סיכון, שטרות הניתנים להמרה ועוד.

לצפות שהתנהגות הלקוחות תשתנה

סף הרכישה של הלקוחות עתיד להשתנות, אולם אין זה איום בלבד הדבר יכול לפתוח שפע של הזדמנויות חדשות לשינוי המוצר או השירות שאתה מציע.

צמצום הצוות

פיטורין של עובדים הם אחד האתגרים המשמעותיים של כל מנכ"ל.ית, אבל עשויים להיות נחוצים ואף קריטיים במידה והארגון מוגבל במזומנים. אם לאחר בחינה מדוקדקת הגעת למסקנה כי יש לבצע צמצומים, עליך לפעול במהירות ובנחישות, תוך שמירה על כבודם של העובדים ועל מערכת היחסים שבניתם. יש לתכנן את הפיטורין מראש, תוך התייעצות עם יועצים, משקיעים, ובעלי מקצוע אחרים שסביר שכבר נטלו חלק בתהליכים דומים. תקשרו את התהליך לעובדים שנשארים ולשמור על תחושת הבטחון שלהם. חשוב להימנע מאוירת "אני הבא בתור" ומומלץ לשמור על קשר חם עם העובדים שעוזבים ואף לסייע להם במציאת עבודה. נסו להיות אנושיים, אדיבים ונדיבים ככל האפשר.

תגמול ביצועים יוצאי דופן

בזמן מיתון, קשה לתגמל על ביצועים בעזרת העלאות שכר, אולם אפשר להביע הערכה לעובדים, להודות להם באופן אישי על המחויבות וההתגייסות, ולהבהיר כי אם יישארו בחברה יזכו להנות מפירות השקעתם ברגע שישתנו התנאים החיצונים. גם מתן של כמות סמלית של אופציות/מניות תיתפס כמחווה משמעותית .

השגת "טאלנט"

אם ברשות החברה מספיק מזומנים, ולא נעשה מהלך פיטורין משמעותי לאחרונה, אולי שווה דווקא לפעול בצורה אופורטוניסטית ולגייס "טאלנט". השגתו של טאלנט כזה יכולה לעשות את ההבדל בין להיות או לחדול. אותם "טאלנטים" עשויים להיות זולים וזמינים יותר דווקא במיתון עקב הפיטורים המאסיביים בשוק. אדם או אנשים כאלו עשויים לחזק את החברה גם במהלך השפל וגם לאחריו.

"פיטורי" לקוחות

זמן משבר הינו הזדמנות מצוינת לטייב את מאגר הלקוחות שלך, להתמקד בלקוחות הרווחיים ולהיפרד לשלום מהלקוחות שאינם רווחים (או אולי אף הפסדיים…). במקביל יש לנסות להוציא "יותר" מן הלקוחות הרווחיים שלך, למכור יותר מוצרים, יותר מאותו המוצר/שירות וכדומה.

שיפור ימי אשראי והגביה

הצע תמריצים לתשלום של הלקוחות כדי להפוך התחייבויות עתידיות לתשלום מזומן (או כמה שיותר קרוב לכך) ואולי אפילו לנסות ולארגן תשלום מראש. כי הרי לא מספיק למכור, יש לוודא כי הכסף "חוזר הביתה" וכי כל הלקוחות משלמים ובזמן!

בחינת אפשרות ל- A&M

שיחות עם משקיעים פוטנציאלים אינן מוציאות מכלל אפשרות בחינה של מיזוג ו/או רכישה עם חברות סינרגטיות. אף פעם לא מזיק "לפקוח עין" על המתרחש בשוק ולהישאר עם ראש פתוח להזדמנויות הן של קניה והן של מיזוג (תלוי במצב הארגון שלך). מומלץ לנהל את המגעים לגיוס ואת האפשרות למיזוג/רכישה במקביל, ולהגיע ל"קו הסיום" עם כמה שיותר אפשרויות ומקסימום גמישות.

לצאת להתקפה

דווקא המיתון הנו תקופה מצוינת למצב את החברה לקראת הקפיצה הגדולה הבאה. בזמני מיתון רבים מן המתחרים בשוק שלך יסבלו (לא פחות ממך). חברות גדולות יסבלו מנטל ההוצאות הקבועות, וחברות קטנות עשויות שלא לעמוד בדחק ולהסגר. בחלל שיוצר תיווצר גם הזדמנות עבור החברה שלך.

חישבו מחדש על התמחור שלכם 

המחירים של המוצר/שירות שלך יכולים לרדת אבל גם לעלות (במידה ואתם נותנים מענה לביקוש). במקרה של גידול בביקוש מומלץ להיזהר מעליית מחירים גורפת כדי לא להיתפס בעיני לקוחותיכם (והשוק כולו) כחמדנים. במקום, מומלץ את ההזדמנות כדי להגדיל את נתח השוק שלך מחד ומאידך ליצר מסלולי "פרמיום" שיאפשרו למכור יותר ללקוחות קיימים או ללקוחות חדשים ומבטיחים. במידה והארגון שלך מייצר מוצר/שירות שהביקוש לו יורד בעת המיתון: הזהר מהורדת מחירים! הורדת המחיר נותנת לכאורה מענה לטווח הקצר אולם אינה מתאימה לטווח הארוך. הורדת המחיר מקבעת אותך בעיני לקוחותיך במחיר החדש והנמוך ומשם קשה הדרך למעלה. אז מה כן אפשר לעשות? יש לחשוב על אפשרויות לתת באותו מחיר מוצר טוב יותר, לחשוב על גמישות בתנאי התשלום, לשקול ליצור "חבילות" ולתת עוד משהו באותו המחיר ועוד.

חתור ליצירת מוצר טוב יותר

אחת הדרכים ליצירת פריצת דרך בזמן מיתון הינה יצירת שירות/מוצר טובים דרמטית ממה שנהגת להציע קודם. נצל את המיתון ואת השקט היחסי בארגון שבא בעקבותיו ללמוד את הלקוחות שלך, שוחח איתם, למד את נתוני המשתמשים שלך, גלה מה המשתמשים אוהבים במוצר שלך, איפה הם "נתקעים", זהה התנהגויות חדשות בהן ניתן לתמוך ואותן שווה להגביר. היה יצירתי. ונסה לפתור בעיות ישנות בדרכים חדשות.

ייעול המכירה

אם תוכל למצוא דרכים להגדיל את יחס ההמרה בין לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם, הרי ש"עשית את זה", לא רק לזמן המיתון אלא יצרת לעצמך מכפיל רווח שישרת אותך גם שהמשבר יסתיים.

החלף תהליכי עתירי עבודה בתהליכים אוטומטים

נצל את זמן מחלקת ההנדסה שלך בעת השפל לבצע אוטומטיזציה של פעילויות עתירות עבודה. נסה לבחון את המקומות בהם משקיע הארגון שעות עבודה רבות וראה כיצד ניתן להעביר אותן לתהליך אוטומטי שיצמצם את שעות העבודה ואף ישפר את היעילות והשירות שלכם.

תרבות, תרבות, תרבות 

הפגן מחויבות לבניית תרבות של ביצועים בזמן שפל, תרבות המבוססת על יעדים ברורים שקופים ומדידים לכולם. אל תהסס "לזוז מהר" ולנסות דברים חדשים. הקפד לנהל את המשבר מבחינה פסיכולוגית מול בעלי העניין בארגון, הכר בחששות שלהם, היה שקוף ככל האפשר והסביר בפירוט כיצד החברה תוכל לעבור את המשבר ומה כל אחד יכול לעשות כדי לתרום את חלקו. צור גאוות יחידה בחברה, דווקא עכשיו, השקיע בדברים הקטנים עבור העובדים שלך, סוג כזה של חיבור הופך את העבודה למשמעותית יותר – גם בזמן משבר וגם אחריו. חגגו את הניצחונות הקטנים שנותנים תחושה של התקדמות והצלחה על אף ולמרות. זכור את החזון לטווח הארוך אך התמקד בתוכנית לטווח הקרוב ובדברים שאתה יכול להשיג במהירות.

לסיכום:

העולם העסקי עתיר משברים, עברנו משברים ועוד נעבור, החוכמה היא להמשיך ולשמור על הראש "מעל המים" ואפילו, עם קצת תכנון ומזל,  לנצל את השינויים כדי לצמוח או לפחות להכין תשתית לצמיחה ליום שאחרי. בעזרת תכנון, תעוזה ויכולת לבצע מהלכים מהירים נפגש בסוף המשבר הזה מחוזקים!

תמר אדלר
תמר אדלר, מנכ"לית חברת הייעוץ האסטרטגי SMC Group , יועצת בכירה לעסקים משפחתיים בתהליכי שינוי וצמיחה ובהסדרת הממשקים שבין העסק למשפחה. מלווה תהליכי שילוב בני המשפחה בעסק, העברת בעלות, ניהול ונכסים מדור לדור.
דברו איתנו
ליצירת קשר עם המומחים שלנו
ייעוץ עסקי
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

אהבתם.ן את המאמר ?

נשמח אם תצטרפו אלינו לרשימת התפוצה, ואחת לחודש נשלח לכם.ן מאמר בנושא אסטרטגיה, ניהול והעברה בין דורית.

למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
לקוחות מספרים
בין לקוחותנו
אולי יעניין אותך גם..
מה עסקים משפחתיים יכולים ללמוד מחג השבועות
חירות ניהולית ככלי להצלחה ארגונית

חג הפסח מזכיר לנו שהמעבר לחירות דורש תעוזה, מנהיגות ונכונות להתמודד עם הבלתי נודע. כך גם בעולם העסקי – יציאה ממצב של ניהול תגובתי לניהול אסטרטגי מחושב הנה תהליך המחייב קבלת החלטות אמיצות אך מושכלות.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
9 מיתוסים עסקיים שהופרכו

חג פורים הוא החג שבו שום דבר הוא לא בדיוק כפי שהוא נראה. התחפושות, המסכות והסיפורים מלמדים אותנו שהמציאות יכולה להתהפך ברגע – ומה שנדמה כאמת מוחלטת, מתברר לעיתים כהפך הגמור. ברוח "ונהפוך הוא", החלטתי לבדוק כמה מיתוסים מושרשים בעולם העסקי – ולבחון מה באמת עומד מאחוריהם. התוצאה? המציאות לא רק מפריכה את המיתוסים הללו, אלא מראה שהאמת לעיתים הפוכה.

קרא עוד »
ייעוץ אסטרטגי
האתגרים במינוי מנכ"ל חיצוני בחברה פרטית

בשלב מסוים מתמודדות חברות פרטיות רבות עם הצורך למנות מנכ"ל חיצוני, בין אם בשל מעבר בין-דורי, בין אם בשל רצון בצמיחה הדורשת כישורי ניהול מתקדמים, או רצון של הבעלים להתמקד באסטרטגיה או בעסק אחר במקום בניהול השוטף.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי
ייעוץ עסקי – המדריך המלא

חילוקי דעות, קשיים, עמידה במקום ושינוי בהיקף העשייה הנן חלק מהסיבות המביאות בעלי עסקים מהמגזר הפרטי לפנות אל ייעוץ עסקי . מהו ייעוץ עסקי אילו תועלות הוא יכול להפיק לעסק, מהם השלבים שהוא כולל וכיצד לבחור את היועץ הנכון? כל התשובות מחכות לכם כאן במאמר.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים
חדשנות בארגונים – המדריך המלא

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
מה זה מסע לקוח

בשנים האחרונות, יותר מוצרים ושירותים הופכים לקומודיטי (מוצרי בסיס כמו סוכר וקמח) ומקשים על חברות ומותגים לבדל את עצמם מהמתחרים. כתוצאה, חברות ומותגים חווים ירידה מתמדת בנאמנות הלקוחות וקושי לגבות פרמיה על המותגים שלהן.

קרא עוד »
טיפים לעידוד חדשנות בארגון

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נשאלים כיועצים היא – איך אפשר להפוך חברה לחדשנית?

ואמנם אין לנו נוסחה אחת  להצלחה בחדשנות, אולם ישנם מחקרים המראים כי קיים מתאם חזק בין מרכיבים ספציפיים הניתנים לביצוע בכל חברה לבין הצלחה ביישום חדשנות, במאמר זה נסקור כמה מהמרכיבים הללו.

חשוב לציין כי הטמעת תהליכי חדשנות ויישומם באופן אפקטיבי בארגון דורשים תהליך סדור המבוצע ונתמך באופן נרחב בארגון,  הדבר  דורש עבודה (אפילו סיזיפית),  ומדידה ומעקב אחר ביצועים, בדיוק כמו כל תהליך אחר… אבל אם עדיין לא הגעתם.ן לפיתוח תהליך כזה בארגון, ריכזנו כמה טיפים שיכולים לעזור ומקום טוב להתחיל ממנו.

אפשר להתחיל בקטן, להתנסות ולצבור נסיון ולו רק עם חלק קטן ממרכיבי התהליך, משום שדבר אחד כבר ברור לכולם –  ארגונים עסקיים שאינם מחדשים לא ישרדו.

קרא עוד »
inovate
קידום חדשנות בארגון

המשפט  "חדשנות או למות" הינו שמו של הספר שפרסם טום פיטרס בשנת 1998. פיטרס, שליווה חברות רבות במסגרת עבודתו בחברת מקינזי והכשיר מנהלים רבים כמרצה מבוקש בהרווארד, קבע בדף הכותרת בספרו – "התחדשות בלתי פוסקת כאסטרטגיית הישרדות יחידה בעולם העסקים".

קרא עוד »
ליווי מנהלים בחברות וארגונים

תהליך ליווי מנהלים בארגון עוסק בסיוע ומתן ידע וכלים ניהוליים המסייעים בשיפור ההתמודדות עם שגרת ניהול מחד ודילמות ניהוליות מאידך תוך מיקסום החוזקות הקיימות והתאמה לאופי הייחודי של המנהל, הארגון והסביבה הניהולית.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות בתקופות שפל ומשבר

"עסקים לא חיים על עקומות התפלגות נורמליות" אמר אחד המרצים שלי לכלכלה והצליח לבלבל את כל מה שידעתי עד אותו רגע על כלכלה מאוזנת ו"שיווי משקל".

עולם העסקים בן זמננו, בעידן השוק התחרותי והמשתנה ללא הרף, הוא עולם מורכב, וככל שמערכת אקולוגית מורכבת יותר, כך גדל הסיכוי שהיא מושפעת מתנודתיות ושינויים.

"לעקומות ההתפלגות הרגילות שלנו יש זנבות הרבה יותר שמנים ממה שאנחנו מבינים" המשיך המרצה ושינה לעד את הסתכלותי על כלכלה בת זמננו ועל גלים של התחדשות בשווקים.

רק לאחרונה, אחרי שנים של ניסיון בתעשייה הצלחתי באמת להבין, ואפילו לחוות על בשרי את אותם 'גלים של התחדשות'.

קרא עוד »
איך בונים תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא מסמך המתאר את המיזם או העסק מבחינה שיווקית, טכנולוגית, תפעולית, כלכלית ועוד. בדרך כלל יש צורך בהכנת תוכנית עסקית כדי להציג ניתוח שיטתי ומסודר של העסק, אם לצורך גיוס הון או משקיעים, או לחילופין לצורך בדיקת כדאיות ותכנון אסטרטגיה עסקית לעסק. תוכנית עסקית טובה תציג את העסק או המיזם במספרים כך שהמודל העסקי, ההוצאות, ההכנסות, הפוטנציאל והסיכון יהיו ברורים למי שקורא אותה.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים – חדשנות ויצירתיות

"חדשנות ויצירתיות" הן מילות מפתח בכל ארגון שרוצה להישאר רלוונטי בימינו והן נזרקות לאוויר בהקשרים שונים. המילה "חדשנות" מופיעה בהקשרים כה מגוונים עד כי ניתן לבלבל אותה עם ביטויים שונים כגון השראה, יצירה ,יצירתיות, המצאה ועוד…

קרא עוד »
רעיונות לחדשנות

כאן אסור לקדוח – נושא ההמצאות, היצירתיות והחדשנות העסיק אותי מאז ומעולם. בגיל העשרה המוקדם שרטטתי לעצמי (ואין לי מושג מהיכן צץ הרעיון ולמה) מברשת שיניים שלה ידית רחבה בעלת מנגנון פשוט, שמאפשר להעביר משחת שינים הנמצאת בידית דרך חורים במברשת, והנה לנו מברשת שיניים מוכנה לפעולה. הרעיון שדי להסתובב, בעיקר בטיולים, עם יחידה אחת במקום שתיים, היה נראה לי הגיוני.

השרטוט כמובן נשאר במגרה.

לימים חברה שוויצרית בשם Trisa, שמוכרת בעולם כחברה משפחתית קטנה יחסית, איכותית וחדשנית בתחומי ה Personal Care בכלל וה Oral Care  בפרט, יישמה את הרעיון (כמובן בלי כל קשר אלי. המגירה שלי הייתה מוגנת היטב…). למיטב ידיעתי המוצר לא היה הצלחה, ואני די משוכנע שהיום הוא לא קיים בכלל. אבל היי!!!

בהמשך אחזור ל"כשלונות" כדי לבחון לאורם גם את ההצלחות.

קרא עוד »
חדשנות בארגונים

כולנו רוצים לנהל או להיות חלק מארגון פורץ דרך וחדשני, ובעצם אין לנו הרבה ברירה, בעולם המשתנה תכופות, חדשנות הינה תנאי הכרחי לשרידות החברה לאורך זמן. אבל… ופה מגיע אבל גדול, קל לדבר על חדשנות, אולם ארגונים מעטים מיישמים חדשנות הלכה למעשה. ע"פ מחקר שנערך בחברת מקינזי- 84% מן המנהלים בארגונים מאמינים כי חדשנות הנה המפתח לצמיחה של הארגון שלהם, אולם רק 6% שבעי רצון מרמת החדשנות של הארגון בו הם פועלים.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי המדריך המלא

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

המציאות המורכבת הזו בשילוב עם הסביבה העסקית המשתנה תדירות מקשה על המנהיג בארגון וכאן בדיוק נכנס הליווי העסקי.  ליווי עיסקי יכול להיות תהליך ארוך טווח בו מלווים את הבעלים/ המנכ"ל בפעילות השוטפת, או לחילופין תהליך קצר טווח, וממוקד. בשונה מיועצים דיספלינאריים המתמקדים בהיבט אחד של הארגון (כמו למשל יועץ פיננסי או שיווקי), הליווי העסקי הינו רב תחומי והתובנות בו תתקבלנה על סמך הבנה וניתוח של כלל הבטי האתגר, כמו גם בחינה של כלל הארגון.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

כבעלים ו/או מנכ"ל של חברה וודאי כבר הבנת מזמן כי עליך לתת מענה למגוון ההיבטים העסקיים של הארגון שלך, דבר הדורש ראייה מרחבית ומעוף. כמנהיג ומוביל עליך להיות בקיא בשלל דיספלינות החל ממכירות ושיווק, דרך תפעול ולוגיסטיקה, תמחור וגביה ועוד.

קרא עוד »
ייעוץ עסקי להייטק

על־פי נתוני בנק ישראל, התוצר של מגזר ההייטק צמח בשנת 2020 ב־5.8%, לצד עלייה ניכרת בגיוסי הון מצד החברות בענף. גם נתוני הייצוא והפדיון בהייטק צמחו ברציפות לאורך שנת 2020, בניגוד לענפים אחרים שחוו פגיעה משמעותית עם תחילת משבר הקורונה  והצליחו להתאושש (אם בכלל) רק בהמשך אותה שנה. מגזר ההייטק, מהווה אחוז ניכר מהמשק הישראלי (12.6% מהתוצר הכולל ב־2019), והוא אחד מהגורמים למתינות הפגיעה הכלכלית של משבר הקורונה בישראל ביחס לרבות מהמדינות המפותחות.

הצמיחה במגזר ההייטק ממשיכה, ומביאה איתה בו זמנית גם תחרות רבה וצורך תמידי של החברות להתפתח ולהתאים עצמן לדרישות השוק המשתנה בקצב מסחרר. כך קורה שמוצר או טכנולוגיה בעלי פוטנציאל עצום, לאו דווקא מגיעים לבשלות ולא מביאים להצלחתה של החברה. הצלחה במגזר התחרותי והמהיר הזה דורשת מיקוד  ניהולי אינטנסיבי, התאמה לדרישות השוק, יכולות ניהול גבוהות מאד, מודל עסקי בר קיימא, ביצועים מצוינים  ועוד ועוד.

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן