תגמול עובדים

תגמול עובדים

תגמול עובדים בארגון

השבוע התנהל דיון סוער אצל אחד מלקוחותיי

ומעשה שהיה כך היה…
המנכ"ל בעלים של חברה לא קטנה בכלל, פוסע בחיוך למשרד ביום ראשון בבוקר בצפייה לתחילת שבוע מוצלח
ואז נגש אליו אחד העובדים הבכירים שלו אומר לו את המשפט שאף אחד לא אוהב לשמוע (לא רק בעבודה ) "אנחנו צריכים לדבר"

הלקוח שלי מפנה זמן (שכמנכ"ל ממש אין לו) ויושב איתו לשיחה
במהלך השיחה הוא מגלה באופן לא מפתיע ש… מדובר בבקשה להעלאה בשכר.

ולא סתם העלאה אלא בקשה לבונוס. מהמכירות

הלקוח שלי מאוד מעריך את העובד המדובר אבל בונוס?
יש לו יופי של משכורת הוא אומר לי, והרבה פעמים אני משבח אותו בפומבי וטופח לו על שכם. זה לא מספיק?
אז זהו. שלפעמים זה לא מספיק.
עמלה על מה שואל אותי הלקוח שלי? שאלה טובה אני עונה!

מי שכבר ניסה יודע כי בניית מערך תגמול עובדים ובייחוד לבכירים אינו פשוט…
ונכון יש תאוריות מגוונות ושונות על נושא תגמול בארגון ועד כמה בונוסים/עמלות אכן מניעים לפעולה.
אבל פעמים רבות ודווקא בתחום המכירות יעילותם של הבונוס או העמלה עשויה להיות משמעותית
למעשה, ישנם שני נושאים מרכזיים שמעניינים כמעט את כל המעסיקים – גביה ורווחיות
כי הרי למכור בלי להביא את הכסף "הביתה" זה פשוט
וגם למכור במחיר נמוך שלא ישאיר רווחיות מספקת לחברה זו אינה חוכמה גדולה
כמעסיקים, עלינו לשאוף להתאים עד כמה שניתן את האינטרסים של העובדים (בכירים כזוטרים) לאינטרסים של החברה
החברה ככזו רוצה למכור ברווח מקסימלי ושהכסף "יגיע הביתה" (כלומר יגבה) כמה שיותר מהר

אם נחבר את הבונוסים לשני הפקטורים הללו תיווצר זהות אינטרסים שתצעיד את הארגון והעובד לאותו כיוון
כי אחרי הכול כל מעסיק ישמח לשלם עמלה על כסף חדש , קרי על מכירה רווחית כשהכסף כבר שוכב לו בטוחות בבנק…
כך שללקוחותיי אני ממליצה לדאוג כי הבונוסים או העמלות במידה ומחליטים לחלקם יחולק מהרווח (ולא מהמכירות) ויינתנו לעובד לאחר הגביה מהלקוח הסופי

ומה איתכם? מחלקים בונוסים? מקבלים? ומה דעתכם בכלל על שיטת התגמול בארגון שלכם?
ובינתיים, אם גם לכם נמאס לכבות שריפות במקום לנהל, היכנסו לקישור והורידו את המדריך למעבר לניהול של עסק צומח רווחי ובעיקר על מי מנוחות.

הכנסו למידע נוסף אודות ייעוץ עסקי

תמר אדלר
תמר אדלר, מנכ"לית חברת הייעוץ האסטרטגי SMC Group , יועצת בכירה לעסקים משפחתיים בתהליכי שינוי וצמיחה ובהסדרת הממשקים שבין העסק למשפחה. מלווה תהליכי שילוב בני המשפחה בעסק, העברת בעלות, ניהול ונכסים מדור לדור.
לקביעת פגישת אישית

השארת תגובה

ניהול
מי אנחנו

חברת SMC הוקמה ע"י אילן שגב, לשעבר משנה למנכ"ל בנק דיסקונט, ויו"ר בנק דיסקונט למשכנתאות. מאז הקמתה בשנת 2010 עוסקת הקבוצה בייעוץ לחברות בינוניות וגדולות, ממפעלים וחברות יצרניות, דרך ליווי חברות משפחתיות בתהליך העברה בין-דורית, ועד חברות בתחום ההייטק והביוטכנולוגיה.

דברו איתנו
אולי יעניין אותך גם
ניהול משבר בעסקים

אני לא בטוח שאפשר לבנות על זה שאין ישראלי שלא יודע מה זה פזצט"א. אבל אני כמעט בטוח. יחד עם זאת, אני מקווה שההסבר להלן ייתן הזדמנות גם למי שלא מכיר את המונח הכל כך צבאי-ישראלי הזה, להבינו, ולגלות את חוכמת החיים העמקה שטמונה בו.

קרא עוד »
איך לנהל ישיבת הנהלה

כשאתם חושבים על ישיבת הנהלה, מהי האסוציאציה שלכם? רובינו חושבים על משהו ארוך, מייגע, עם הרבה מלל ומעט ידע. אבל מסתבר שאפשר לעשות זאת אחרת.

קרא עוד »
ישיבת הנהלה

שיפור האפקטיביות של ארגונים מותנה במידה רבה בטיב התקשורת הפנים ארגונית, וזו שבצמרת הארגון, בין חברי ההנהלה, מקרינה ומכתיבה את טיב התקשורת בארגון כולו. התקשורת

קרא עוד »
סדנאות למנהלים בכירים

כשגוגל בדקה אם אפשר להסתדר בלי מנהלים בארגון היא נכשלה בגדול. בשנת 2002 השיקה גוגל את פרויקט אוקסיג'ן  (Project Oxygen) תוך שהיא מבצעת מהלך נסיוני

קרא עוד »
פיתוח מנהלים בחברות וארגונים
סדנאות למנהלים

כחלק מעיצוב ויישום האסטרטגיה אצל לקוחותנו, וגם בחברות בהן נעשית העברה בין דורית, אני מציעים תהליכים סדנאיים, בהם לוקחים חלק פעיל, הצוות הבכיר, ההנהלה ואף

קרא עוד »
הגדלת הרווחיות

עסקים רבים אינם מבחינים בין גידול במכירות לבין גידול ברווחיות ומופתעים לגלות שגם כאשר המכירות גדלו- הרווח הנקי לא השתנה או חמור מכך אפילו הורע.

קרא עוד »
האצלת סמכויות בארגון
האצלת סמכויות בארגון

השבוע כשנכנסתי לאחד המנכ"לים אותם אני מלווה ראיתי מולי פרצוף חמוץ. הכול בסדר? שאלתי… אל תשאלי את זוכרת את X (בטח זוכרת דיברנו עליו כמעט

קרא עוד »
למה אנחנו?

הצוות שלנו מורכב מיועצים וותיקים, כולם בעלי ניסיון מגוון בניהול בכיר בארץ ובעולם.
את כל הנסיון הזה בנוסף לעבודת צוות מעולה, אנחנו רותמים לטובת ההצלחה שלך, ומלווים אותך עד לתוצאות הרצויות.
יחד איתנו אין גבול ליכולות שלך.

הייחודיות שלנו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן